Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu
13.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Facelift maskuje vrásky způsobené čtyřmi roky 5008 na trhu jen zvenčí. Pomůže prodejům malý naftový motor a stále sympatická cena?
Přehled kapitol
Pokud bych měl opětovně rozebírat problematiku kategorie MPV, jen bych se opakoval a nemohl bych začít jinak, než jak jsem činil v nedávné recenzi Opelu Zafira Tourer. Osobně si myslím, že nároky rodin na pohodlný transport obvykle dokáže uspokojit takřka každé kombi, před kterým nemusí v žádném ohledu dělat ústupky. Vnitřní rozměry a objemy zavazadelníků spolu s dalšími generacemi stále narůstají a dostávají se do zcela jiných sfér než kde byly ještě před několika lety. Roste tak bezpečnost, mnohdy pohodlí, kvalita a originalita naopak spíše klesá, jenže poslední dva faktory pronásledují veškerá nová auta.
Mnohokrát už zaznělo, že kombíky poslouží nejlépe posádkám, jejichž počet cestujících nepřekračuje čtyři. Jistě, většina aut má v technickém průkazu napsáno pět míst, kdo si ale myslí, že vzadu uprostřed bude křičet blahem, zřejmě tam nikdy ještě neseděl. Bývá dobré leda jako trest kamarádům za nadměrnou konzumaci alkoholu, či jako velmi krátká přepravní příležitost další osobě, která by jinak musela volat taxi. Tři a více plnohodnotnějších míst na sedadlech umístěných za B-sloupky musí otcové od rodin hledat u něčeho většího, nejčastěji u víceúčelových automobilů známých právě pod zkratkou MPV.



Do duše zákazníka této třídy jsem sice ještě díky bohu nepronikl, ale pro potenciální zákazníky takových kočárů mám pochopení. Zejména v situacích, kdy je rodinný rozpočet nebo počet parkovacích míst omezený, několik aut zkrátka nepřipadá v úvahu. A proč šetřit na pohodlí posádky, když výběr už dávno neznamená uslzelé oči z nevýrazného designu a naprosto nulových jízdních zážitků. Strach z nesprávné volby se však může podobat noční můře. Nabídka je totiž velmi pestrá a různorodá, přičemž nejostřílenějšími harcovníky revíru jsou Francouzi. Jen málokterý ale bude ve finále tak levný jako 5008.
Peugeot svůj „stěhovavý“ nealkoholický koktejl nabízí za ceny startující už pod hranicí 400 tisíc korun. Skutečně, za tyhle peníze se obvykle kupují menší auta, nikoli něco, co má blíže k malému autobusu. Případ testovaného vozu má k čtyřsettisícové metě daleko, ale prozradím, že jeho cenová politika za probádání stojí. Něco málo přes půl milionu za turbodiesel a pět regulérních míst přeci není vůbec špatná nabídka. Vyvstává tedy jen otázka, zda si dokázala už čtyřletá, třebaže nedávno faceliftovaná 5008 uchovat své dobré jméno a zda jí modernizace dodala nějaký ten vítr do plachet. Odpověď se pokusí dát následující recenze.
Lev s učesanou hřívou
Pětidveřovému kompaktnímu MPV Peugeotu i nadále chybí druhá varianta Grand, kterou nabízí technicky spřízněné C4 Picasso, dále třeba konkurenční Renault Scénic nebo Ford C-Max. S délkou karoserie přesahující 4,5 metru, rozvorem 2,73 metru a dobře využitým vnitřním prostorem však Peugeot po nějakém Grandu ani nevolá. Nestrádá, tudíž není čeho litovat. Pět i sedm míst dokáže nabídnout tak či onak a nepotřebuje na to žádnou extra verzi. Ve třetí řadě prodávané za 16 tisíc nenabízí o mnoho méně místa k životu než jeho sourozenec, ale jak už asi tušíte, beztak na ně nepřinutíte sednout nikoho jiného než děti. To potvrdila dříve praktická zkušenost s prostornější Zafirou i sedmístnou verzí 5008, které byly v naší redakci ještě nedávno k dispozici.
Faceliftem se po mém soudu Francouzi příliš nerozšoupli, na všechno se vykašlali a veškeré úsilí související s vpíchnutím adrenalinu do posledních roků života zaměřili výhradně na příď. Pryč jsou tedy konečně ty ošklivé, snad uměle protahované lampy, které stárnuly rychleji než dopékané pečivo. Dominantním poznávacím znakem jsou nové, vespod ukousnuté světlomety poukazující na příbuznost s menší 308 a crossoverem 2008. Přistřižení a načesání hřívy rodinného lva signalizuje i charakteristická maska chladiče nebo jinak tvarovaný nárazník. Sériově dodávanými LED proužky pro potřeby denního svícení automobilka dohání ujíždějící vlak.
Pokud by snad zákazníci volali „chceme víc!“, dealer vytáhne ceník s novými laky a koly a ukáže také na záď s nápisem Peugeot pod logem. Tím představení novinek exteriéru ale tak nějak končí. Zadní diody ve svítilnách zůstávají, stejný je i nárazník a proporce pátých dveří. Testovací vůz na mě ještě více než dříve působí dojmem sympatické alternativy kombi, do skupiny typických em-pé-véček přirovnávaným ke krabicím ho řadit jednoduše nehodlám.
Poslední 5008 opravdu není potřeba schovávat na nejodlehlejších místech parkovišť, protože u Peugeotu od počátku nechtěli o pojízdných akváriích ani slyšet. K ošklivosti takového Fiatu Multipla mělo pežotí MPV vždycky daleko, k extravaganci nového Picassa ovšem stejně tak. Zlatá střední cesta, chtělo by se říci. A spolu s tím pro mě osobně také nejlepší možné řešení.
Svěžejší příď jednoznačně omlazuje a dodává trochu té moderny, řekl bych, že opticky vůz nepatrně rozšiřuje. Chromové detaily a nové logo bez orámování také lépe sedlo a pokud bych něco nevítal, pak jen segmenty kolem mlhovek lemované pomyslnými hokejkami. Celkově však můžu ukázat jedničku elegantnímu hnědému laku (za 14 tisíc), gesto běžnější gladiátorským arénám patří sedmnáctipalcovým kolům bez ochrany proti otěru obrubníků. Jejich design není vůbec ošklivý, prakticky však pěkné při troše té nešikovnosti dlouho zůstat nemusejí.
Pokud bych neměl opomenou užitečné věci, pak to budou natáčecí bi-xenony, o které by žádná specifikace 5008 dle mého soudu neměla být ochuzena. S paketem Viditelnost 3 je dostanete v případě vrcholné výbavy za 22 tisíc a jak ještě prozradím, zrovna volba té nejvyšší dává docela smysl. Zezadu už je příbuznost k MPV pro ty rozměrné dveře zavazadelníku daleko patrnější, třebaže se Peugeot snažil zádi odlehčit černě maskovanými D-sloupky, celému vozu pak pokud možno co nejnižší karosérií. A skutečně, s hodnotou 1,65 metru patří k rekordmanům.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11