Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 207 1,4 VTi: stále na úrovni?
10.6.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Nejmenší modelová řada Francouzské automobilky prošla omlazením. Proto jsme se ji rozhodli vyzvat ke krátkému redakčnímu testu v kombinaci s nejvyhledávanějším motorem o objemu 1,4 litru. Drží si i vedle mladší konkurence stále svou úroveň?
Peugeot 207 si za dobu své existence vybojoval u zákazníků po celém světě jistou pozici v kategorii malých městských kompaktů. S příchodem velmi silné konkurence v podobě nového VW Polo nebo Fordu Fiesta bylo nutné, aby jej francouzská automobilka zejména vzhledově tak trochu oprášila.
Samotné omlazení nepřináší příliš nového. Přední a zadní nárazník dostal jiný tvar a lehce byl pozměněn kryt předních světel. Nejvýraznější změnou je proto aplikace zcela nových zadních světel, jejichž součástí je moderní LED diodový panel. Za tento krok si Peugeot jistě zaslouží pochvalu hned ze dvou důvodů, protože takto řešená obrysová světla v daném segmentu nikdo jiný nepoužívá a navíc je to další krok k nastupujícímu zcela nové designové politice.
Technicky vzato se nic nezměnilo. Omlazený hatchback proto stále využívá podvozku s přední nápravou typu McPherson s upravenými spodními rameny, zadní nápravu tvoří vlečená ramena se zkrutnou příčkou. Na první pohled se tak může zdát, že bude vykazovat podobné, ne-li identické chování, jako model 206. Opak je však pravdou. Oproti tuhému chování modelu 206, je omlazená varianta modelu 207 houpavé a komfortní auto. V praxi to znamená, že na kolech velikosti 15" palců zvládá malý hatchback filtrovat většinu nerovností jednoduše bravurně. Což je nepochybně velmi příjemné překvapení. Dokonce ani po přejetí tramvajových kolejí v kombinaci s pevným základem dlažebních kostek se uvnitř neprojevují tvrdé hlasité rázy od tlumičů.
Technici podvozků automobilky Peugeot museli nad modelem 207 strávit mnoho bezesných nocí, protože takto skloubit komfortní nastavení podvozku, které ovšem neublížilo jízdní dynamice se povede jen málokomu. Auto se proto v zatáčkách příliš nenaklání, ale především perfektně drží zvolenou stopu a to i na limitu přilnavosti pneumatik, což je obdivuhodné. O to víc ovšem zamrzí nekomunikativní řízení, které jednoduše odpovídá dnešní době a také určení vozidla do městského provozu. Řízení je stručně řečeno přeposilované, při vyšších rychlostech sice přituhuje, ale jinak jej lze chválit pouze při každodenním pobytu v přeplněné metropoli.
Testovaný model poháněl zážehový motor o objemu 1,4 litru, který disponuje výkonem 70 kW při 6000 1/min. a točivým momentem 135 N.m při 4000 1/min. Výkon motoru je sice dostatečný, ale žádné excelentní projevy nevykazuje, což dokazuje i fakt, že na jeho projevu má citelný vliv i puštěná klimatizace. Pokud je potřeba výkon například při předjíždění, stačí v motor více vytočit, k čemuž je víc než ochotný.
Přenos výkonu zajišťuje pětistupňová ručně řazená převodovka, jenž odpovídá charakteru francouzských převodových skříní. Jednotlivé stupně jdou velmi snadno měnit, ale kulisa řazení vyžaduje více přenosti v rukou, a tak se při troše nepozornosti může stát, že zařadíte jiný stupeň než chcete. Vykazuje také horší chod než se dostatečně ohřejí všechny mazací kapaliny.
Vnitřní prostor jasně dává najevo své zaměření na praktičnost. Pasažéři na předních sedadlech proto kolem sebe najdou dostatek úložných prostor, které dohromady čítají dvanáct odkládacích míst. Sedadlo řidiče je nastavitelné podélně i výškově, takže s nalezením správné jízdní pozice není problém. Sedák disponuje příjemnou kombinací tuhým, ale přesto pohodlným místem k pobytu a nabídnou i trochu té boční opory. Přístroje v kapličce před řidičem dostaly nové obložení. Informační panel na středové konzole dostal sice novou grafiku, ale osobně jsem měl problém s její čitelností a i rychlostí zobrazování volených údajů. Zajímavé zpracování dostala samotná palubní deska, která se tvarově přelévá přes spodní část plastů. Nejlepším detailem je pak bezpochyby povrchový úprava přístrojové desky. Lepší úroveň a kvalita zvolených materiálů přispívá k celkově lepšímu pocitu. Zavazadlový prostor nabídne na svou třídu dostatečných 270 litrů kapacity. Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha o objemu 923 litrů.
Závěr
Francouzský bestseller, nyní s typovým označením 207 potvrdil svoje téměř dominantní místo v segmentu malých vozů. Za svoji přijatelnou cenu, se jedná o velmi dobrý výsledek poměru ceny, výkonu a celkové hodnoty.
Technické údaje
Motor
zážehový čtyřválec
Objem: 1397 ccm
Největší výkon: 70 kW (95 k) při 6000 1./min
Největší točivý moment: 135 N.m při 4000 1./min
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:12,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4045 mm
Šířka: 1748 mm
Výška: 1472 mm
Rozvor náprav: 2540 mm
Pohotovostní hmotnost: 1139 kg
Užitečná hmotnost: 472 kg
Ceny
Základní cena: 274 900 Kč
Cena testovaného modelu 207 5P Active 1.4VTi: 284 700 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva