Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 206+: starý známý s novou tváří
2.10.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Některá auta se prostě povedou, a pak se dlouhá léta těší přízni zákazníků. Některá se dokonce povedou natolik, že je jim na konci jejich života dopřána plastická operace, která je zachrání před odchodem na odpočinek. A některým se dokonce podaří vstát jako bájné Fénix z popela. Právě takovým znovuzrozením prošel i Peugeot 206, který tu s námi bude i nadále ve své omlazené verzi, nazvané 206+.
Přehled kapitol
Když přišla 206 v roce 1998 na trh, nastoupila na místo také velmi úspěšného Peugeotu 205. Už ten nastavil laťku vysoko a 206 ji překvapivě dokázala posunout ještě výše. Jednou z jejích hlavních deviz, ne-li tou úplně nejdůležitější, byl design, který si oblíbily hlavně řidičky. Zřejmě právě jeho zásluhou byla 206 dlouhá léta prodávána prakticky beze změn. Na její místo pak v roce 2006 přišel větší, sofistikovanější a samozřejmě modernější Peugeot 207. To ale neznamenalo konec 206-ky, která i nadále zůstala ve výrobě, i když její prodeje postupně klesaly. Proto Peugeot na jaře letošního roku podrobil 206 jistému omlazení a pod názvem 206+ ji zařadil zpět do nabídky. Staronová verze se vklínila mezi malou 106 a větší 207 a dál bojuje o přízeň zákazníků.
Byl jsem na modernizovanou 206 docela zvědav, protože sám poměrně často používám její původní verzi shodou okolností poháněnou stejným motorem jako u testované 206+. Proto v testu najdete srovnání staré a nové varianty, které ne vždy vyznívá ve prospěch mladšího bráchy.

206 plus příď 207 rovná se 206+
Modernizace vzhledu 206 lze popsat velmi jednoduše, neboť změnou prošla pouze karoserie a původní verze dostala vzhledové prvky novější 207. Příď 206+ je vyvedena zcela v designu současných Peugeotů. Dlouhé světlomety, mezi kterými je zvýrazněný „nos” s velkým firemním logem, doplňují velká peugeotovská „ústa”. Mírně odlišná je i záď vozu. Zde prošel hlavní změnou nárazník, jež dostal nový tvar v souladu s aktuálními verzemi, a moderněji řešené sdružené světlomety. Zbytek je stejný jako u staré 206, a proto se jím více nemá cenu zaobírat; zajisté už jste měli možnost si 206 důkladně prohlédnout na živo.
Závěrem této kapitoly dodám, že nejsem příliš velkým fandou současného designu značky se lvem ve znaku, a tak při přímém srovnání dávám přednost původní verzi, která jak zepředu, tak zezadu, působí harmoničtějším dojmem. Toto hodnocení je ovšem čistě subjektivní a je na každém, aby se rozhodl dle své chuti.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins