Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid
1.5.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Tlaku přísnějších ekologických limitů a norem neodolá zřejmě nikdo. První hybridní model má také značka s trojcípou hvězdou ve znaku. Jak funguje a má šanci svou efektivitou konkurovat i v této třídě aut dobře prodávaným dieselům?
Špičkový model třídy S se stal prvním pionýrem mezi sériově vyráběnými mercedesy, který kombinuje klasický spalovací motor a elektromotor. Na rozdíl od svého největšího konkurenta, japonského Lexusu LS 600h sází německá limuzína na slabší šestiválec o objemu 3,5 litru, který poskytuje výkon 279 koní. Tomu napomáhá dvacetikoňový elektromotor. Suma sumárum celý systém produkuje 299 koní a 385 N.m točivého momentu. Elektromotor je napájen pomocí li-ion akumulátoru. Ten získává energii rekuperací při brždění, která je tak v případě potřeby ihned k dispozici. O přenos síly na zadní kola se stará upravená automatická převodovka 7G-Tronic se sedmi převodovými stupni.
Pojďme se však podívat na elektrického pomocníka hnědě lakovaného vozu. Elektromotor je kompaktní, třífázový, kotoučového typu, současně slouží jako startér a generátor pro rekuperaci energie při brzdění. Díky nejvyššímu točivému momentu 160 N.m přispívá k nižší spotřebě, stejně tak ale může sloužit jako přídavný zdroj momentu pro dynamickou jízdu. Elektrická energie je uložená ve speciálních lithiových bateriích, které jsou díky vyšší energetické hustotě tak kompaktní, že na rozdíl od použití NiMH baterií není velikost interiéru ani zavazadlového prostoru jejich instalací nijak dotčena. Navíc jsou baterie napojené na 12V okruh elektroinstalace, takže mohou napájet například osvětlení nebo komfortní prvky s elektrickým ovládáním.
Konec teorie, rozjedeme to. Otočím klíčkem a nic neslyším. Zážehový motor je vybaven funkcí stop-start, takže rozjezd obstarává výhradně elektromotor. To je všeobecně fáze nejnáročnější na spotřebu benzinu. Po prudším přidání plynu přenechá výhradně elektrický pohon aktivitu šestiválci, kterému pak průběžně pomáhá, což může řidič sledovat na displeji umístěném v přístrojovém panelu. I proto S 400 BlueHybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a nejvyšší rychlosti na 250 km/h umí na dálnici dosáhnout také. Co je však podstatné, ve srovnání s výchozím provedením S 350 je kombinovaná spotřeba o 2,2 l/100 km nižší a emise CO2 klesly o 21 %. My jsme s hybridním „eskem“ jezdili v průměru za nějakých devět litrů, což je vzhledem k dvoutunové pohotovostní hmotnosti a pohybu v převážně městském provozu slušné. Jde jen o to, který ze současných zákazníků tohoto vozu vše také ocení. Elektromotor je zde spíše jako doplněk a k účinnosti, kterou dosahuje třeba zmíněná konkurence má zatím daleko.
Jízdně nelze třídě S prakticky nic vytknout a znovu jsme se přesvědčili, že největší „medvěd“ nemá zejména na dálnici při jízdě v přímém směru konkurenci. Navíc jsme si u testovaného exempláře mohli vyzkoušet adaptivní tempovat Distronic Plus , asistent nočního vidění a příjemnou záležitostí byla také komfortní ortopedická sedadla vpředu s masážní funkcí. Náš zájem pak vzbudil tzv. Split Wiew, který umožní za jízdy sledovat řidiči i spolujezdci úplně jiné informace současně na středovém displeji. A tak zatímco řidič může dále pozorovat navigační mapu a poslouchat svou oblíbenou stanici, spolujezdec si pouze nasadí sluchátka a shlédne svůj oblíbený film.















Technické údaje
Motor
Zážehový, vidlicový šestiválec
Objem: 3498 ccm
Největší výkon: 205 kW (279 k) při 6000 ot./min
Největší točivý moment: 385 N.m při 2400 - 4000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová samočinná převodovka, pohon zadních kol
Elektromotor
Třífázový. Největší výkon 15 kW (20 k), největší točivý moment 160 N.m.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,7 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 7,9 l
Objem palivové nádrže: 90 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5096 mm
Šířka: 1871 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 3035 mm
Pohotovostní hmotnost: 1955 kg
Užitečná hmotnost: 595 kg
Objem zavazadlového prostoru: 560 l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě: 1 865 000 Kč
Cena testovaného modelu: 2 754 484 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva