Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl
17.11.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Možná i díky své aerodynamické karoserii, ale spíše proto, že se jedná o crossover s pohonem 4x4 nese elegantní SUV od Mazdy označení CX-7. Vloni se na trhu objevila jeho vylepšená verze a pod kapotou konečně turbodiesel 2,2 litru.
Přehled kapitol
Součinitel aerodynamického odporu vzduchu označovaný jako cx dosáhnul v případě tohoto SUV příznivé hodnoty 0,34, aniž by to omezovalo prostor pro posádku či objem zavazadlového prostoru. Model CX-7 se při svém evropském debutu v roce 2008 dočkal velmi vřelého přijetí ze strany zákazníků, přestože pod jeho kapotou byl pouze silný ale také trochu nenasytný přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,3 litru o výkonu 191 kW.
Jeho kouzlo nespočívalo jen v silném motoru, ale také ve sportovním naladění podvozku a přesné ručně řazené šestistupňové převodovce. Všechno pak umocňoval perfektní posaz za volantem s optimálním rozmístěním ovládacích elementů. Jestliže si tehdy mohl někdo dělat nároky na označení sportovní SUV, byla to právě tahle pseudoterénní mazda. U Mazdy se s modelem CX-7 stejně jako u většiny ostatních evropských modelů v poslední době trefili přesně do vkusu zákazníků. Přesto se už vloni tento automobil dočkal prvního faceliftu, jenž sjednotil jeho vzhled s novými generacemi Mazdy 6 a 3.
Ekologický motor
Naštěstí nezůstalo jen u nové tváře s veselým výrazem, který navozuje tvar nasávacího otvoru v předním nárazníku, ale společně s tím přišla na trh další motorická varianta v podobě turbodieselu 2,2 MZR-CD, který měl předtím premiéru v modelu 6. Vpředu napříč uložený řadový čtyřválec s přímým vstřikováním common-rail dosahuje solidního výkonu 127 kW a točivého momentu 400 N.m a vedle dalších technologií dostal také zařízení na eliminaci oxidů dusíku systémem Selectiv Catalytic Reduction (SCR), což je vlastně vstřikování kapalné močoviny do výfukového traktu, čímž se z nebezpečných sloučenin stává neškodný dusík a vodní pára. Nejen díky tomu samozřejmě motor s přehledem splňuje emisní normu Euro 5. Nádržka na kapalinu, které se oficiálně říká AdBlue, je to však pouhá močovina, se musí samozřejmě po určité době doplňovat (v nádržce, která ústí v zavazadlovém prostoru je ho 15,5 l), spotřeba je však nastavena tak, aby se o to postaral odborník ve značkovém servisu v rámci běžné servisní prohlídky.
Ne všechno je však růžové. Pokud se totiž kapalina vyčerpá úplně, dojezdili jste. Motor se sice nezastaví, ale při příštím startování již nenaskočí. Ne snad proto, že by močovina byla nezbytná pro chod motoru, to vůbec ne, ale proto, abyste bez ní vůz nepoužívali. Snadno byste totiž mohli zijstit, že bez močoviny může vůz jezdit stejně, ale levněji...
Luxusní výbava má své mouchy
V Mazdě CX-7 sedíte o něco výše jako v každém správném SUV, zároveň však díky hodně zkosenému přednímu sklu v úhlu 66° a uspořádání palubní desky máte pocit, že řídíte sportovní kupé. Současně máte i dobrý výhled na dění okolo, pouze při zařazení zpátečky není příliš jasné, kde automobil končí. CX-7 tento problém řeší parkovací kamerou umístěnou nad zadní registrační značkou, jejíž obraz se přenáší na čtyřpalcový displej MID v odstíněném prostoru nad středovým panelem. Ten je zároveň obrazovkou navigačního systému, audiosystému a palubního počítače. Pro některé z nás s horším zrakem je displej příliš drobný, a tak je jeho přínos spíše diskutabilní.
Navigační systém je součástí standardní výbavy testovaného modelu Revolution High, která představuje to nejlepší, co lze v případě CX-7 dostat. Její součástí je mimo jiné také systém sledování mrtvého úhlu (RVM). Jeho čidla monitorují dění okolo vozidla svítící kontrolka ve vnějším zpětném zrcátku vás následně upozorní na vozidlo jedoucí za vámi v souběžném pruhu. Z dalších nadstandardních prků výbavy modelu, který přijde bezmála na milion korun stojí za to připomenout 18palcová kola z lehkých slitin, kožené čalounění sedadel vpředu elektricky nastavitelných a vyhřívaných, bezklíčový přístup i startování, elektricky ovládané střešní okno nebo audiosystém značky Bose.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch