Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Mazda CX-7 2,2 MZR-CD: praktický styl
17.11.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Možná i díky své aerodynamické karoserii, ale spíše proto, že se jedná o crossover s pohonem 4x4 nese elegantní SUV od Mazdy označení CX-7. Vloni se na trhu objevila jeho vylepšená verze a pod kapotou konečně turbodiesel 2,2 litru.
Přehled kapitol
Součinitel aerodynamického odporu vzduchu označovaný jako cx dosáhnul v případě tohoto SUV příznivé hodnoty 0,34, aniž by to omezovalo prostor pro posádku či objem zavazadlového prostoru. Model CX-7 se při svém evropském debutu v roce 2008 dočkal velmi vřelého přijetí ze strany zákazníků, přestože pod jeho kapotou byl pouze silný ale také trochu nenasytný přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,3 litru o výkonu 191 kW.
Jeho kouzlo nespočívalo jen v silném motoru, ale také ve sportovním naladění podvozku a přesné ručně řazené šestistupňové převodovce. Všechno pak umocňoval perfektní posaz za volantem s optimálním rozmístěním ovládacích elementů. Jestliže si tehdy mohl někdo dělat nároky na označení sportovní SUV, byla to právě tahle pseudoterénní mazda. U Mazdy se s modelem CX-7 stejně jako u většiny ostatních evropských modelů v poslední době trefili přesně do vkusu zákazníků. Přesto se už vloni tento automobil dočkal prvního faceliftu, jenž sjednotil jeho vzhled s novými generacemi Mazdy 6 a 3.
Ekologický motor
Naštěstí nezůstalo jen u nové tváře s veselým výrazem, který navozuje tvar nasávacího otvoru v předním nárazníku, ale společně s tím přišla na trh další motorická varianta v podobě turbodieselu 2,2 MZR-CD, který měl předtím premiéru v modelu 6. Vpředu napříč uložený řadový čtyřválec s přímým vstřikováním common-rail dosahuje solidního výkonu 127 kW a točivého momentu 400 N.m a vedle dalších technologií dostal také zařízení na eliminaci oxidů dusíku systémem Selectiv Catalytic Reduction (SCR), což je vlastně vstřikování kapalné močoviny do výfukového traktu, čímž se z nebezpečných sloučenin stává neškodný dusík a vodní pára. Nejen díky tomu samozřejmě motor s přehledem splňuje emisní normu Euro 5. Nádržka na kapalinu, které se oficiálně říká AdBlue, je to však pouhá močovina, se musí samozřejmě po určité době doplňovat (v nádržce, která ústí v zavazadlovém prostoru je ho 15,5 l), spotřeba je však nastavena tak, aby se o to postaral odborník ve značkovém servisu v rámci běžné servisní prohlídky.
Ne všechno je však růžové. Pokud se totiž kapalina vyčerpá úplně, dojezdili jste. Motor se sice nezastaví, ale při příštím startování již nenaskočí. Ne snad proto, že by močovina byla nezbytná pro chod motoru, to vůbec ne, ale proto, abyste bez ní vůz nepoužívali. Snadno byste totiž mohli zijstit, že bez močoviny může vůz jezdit stejně, ale levněji...
Luxusní výbava má své mouchy
V Mazdě CX-7 sedíte o něco výše jako v každém správném SUV, zároveň však díky hodně zkosenému přednímu sklu v úhlu 66° a uspořádání palubní desky máte pocit, že řídíte sportovní kupé. Současně máte i dobrý výhled na dění okolo, pouze při zařazení zpátečky není příliš jasné, kde automobil končí. CX-7 tento problém řeší parkovací kamerou umístěnou nad zadní registrační značkou, jejíž obraz se přenáší na čtyřpalcový displej MID v odstíněném prostoru nad středovým panelem. Ten je zároveň obrazovkou navigačního systému, audiosystému a palubního počítače. Pro některé z nás s horším zrakem je displej příliš drobný, a tak je jeho přínos spíše diskutabilní.
Navigační systém je součástí standardní výbavy testovaného modelu Revolution High, která představuje to nejlepší, co lze v případě CX-7 dostat. Její součástí je mimo jiné také systém sledování mrtvého úhlu (RVM). Jeho čidla monitorují dění okolo vozidla svítící kontrolka ve vnějším zpětném zrcátku vás následně upozorní na vozidlo jedoucí za vámi v souběžném pruhu. Z dalších nadstandardních prků výbavy modelu, který přijde bezmála na milion korun stojí za to připomenout 18palcová kola z lehkých slitin, kožené čalounění sedadel vpředu elektricky nastavitelných a vyhřívaných, bezklíčový přístup i startování, elektricky ovládané střešní okno nebo audiosystém značky Bose.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus