Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Maserati GranTurismo: nomen omen
10.6.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Poslední model italského Maserati nedává svým jménem pochybovat o tom, do jakého segmentu míří. Je však skutečně prvotřídním cestovním automobilem, nebo v boji o zákazníky spoléhá pouze na image slavné značky? Vyzkoušeli jsme jej na českých silnicích a víme ještě mnohem více.
Přehled kapitol
Maserati není zrovna automobilkou, která by zaplavovala trh několika novými modely ročně. A tak jsme si po představení poslední generace Quattroporte museli na další novinku pár let počkat. Výsledkem čekání bylo relativně velké, čtyřmístné kupé, nazvané jednoduše GranTurismo. Kdo čekal nástupce GranSportu, musel být zklamán, kdo toužil po čemsi jako stylovějším Quattroporte, musel být nadšen. Ale nepředbíhejme a pojďme tuto italskou krásku prozkoumat pěkně popořádku.
Stylovka
Je vůbec možné, aby italský vůz s cenovkou v řádu milionů Kč nevyrážel dech již na pohled? Zřejmě nikoli, alespoň si na žádný takový nevzpomenu. A GranTurismo tradici rozhodně nekazí, svým vzhledem spolehlivě budí rozruch kdekoli se objeví.
Ačkoli jsme vůz testovali v černé metalíze, jsou jeho rysy tak výrazné, že ani tato, jinak nápaditost spolehlivě skrývající barva, v tomto případě nezafungovala. GranTurismu nechybí nápad, agrese i elegance a ačkoli nemusí padnout do oka každému, nepotkal jsem nikoho, kdo by byl schopen jej ignorovat. Toužíte-li zapadnout do vysoké společnosti, je styl tohoto vozu rozhodně skvělou vstupenkou.
Interiér auta za jeho vnějškem daleko nezaostává, byť tak oslnit již nedokáže. Jeho linie jsou jednodušší, ale čisté a ve většině případů i účelné. Pokud máte vedle slov „italský interiér“ zafixován termín „nekvalita“, můžete na toto spojení v případě Maserati v klidu zapomenout. Interiér hýřil povedenými materiály, zejména špičkovou červenou kůží a kvalitním černým plastem. Ani zpracování nedávalo znát známky nedokonalosti. Jednu výtku bych však přece jen měl. Palubní systém z dílen koncernu PSA, který si můžete objednat třeba do Citroenu C4, se mi v útrobách tohoto vládce silnic příliš nezamlouval.
Prostoru uvnitř je překvapivě dost a označení kupé 2+2 je pro vůz snad i urážkou. Více místa na zadních sedadlech je v tomto segmentu snad jedině v Mercedesu CL. Jde tedy o plnohodnotné čtyřmístné kupé, ve kterém by ani čtyři dospělí neměli strádat, pokud tedy cestujícím vzadu nebude vadit, že nemají vlastní dveře...
Ferrari Inside
Zapomenout na jakékoli pochybnosti o výjimečnosti tohoto vozu však dá jeho první nastartování. Z pod přední kapoty se ihned po otočení klíčkem ozve nádherný zvuk, který důrazně připomene jeho geny. Ačkoli přímo tento agregát v žádném Ferrari nenajdete, jeho projev i naladění vozy se vzpínajícím se koníkem ve znaku s úspěchem napodobuje. Lehkonohý chod osmi pístů, které lační po co nejrychlejším pohybu, bleskový pokles otáček a lahodný zvuk vyšších tónin potěší snad každého, komu automobily zkřížily cestu životem. Jen naprosté minimum agregátů se dokáže chovat tímto, pro mě dokonalosti se blížícím způsobem a už jen mazlení se s motorem na místě je výjimečným zážitkem.
A dost možná větším, než následná jízda. Hmotnost 1880 kg totiž dává 405 koníkům v útrobách osmiválcového čtyřlitru docela zabrat a ačkoli i za jízdy potěší svým lineárním charakterem a líbezným zvukem, dynamický projev již za těmito vněmy zaostává. Ne, že by GranTurismo bylo slabým vozem, ale po nastartování ve vás nechá očekávat bouři. Jízda je ale o mnoho poklidnější, než projev točivého osmiválce a na sportovní jízdu nechá brzy zajít chuť. Inu, je to GT...
Ač by si hmotnost vozu zasloužila větší výkon, je srdce GranTurisma rozhodně motorářskou lahůdkou. Za to, že dokáže dodat šťávu i docela poklidnému popojíždění po přecpaných městských ulicích, mu patří všechna čest.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva