Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Maserati GranTurismo: nomen omen
10.6.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Poslední model italského Maserati nedává svým jménem pochybovat o tom, do jakého segmentu míří. Je však skutečně prvotřídním cestovním automobilem, nebo v boji o zákazníky spoléhá pouze na image slavné značky? Vyzkoušeli jsme jej na českých silnicích a víme ještě mnohem více.
Přehled kapitol
Maserati není zrovna automobilkou, která by zaplavovala trh několika novými modely ročně. A tak jsme si po představení poslední generace Quattroporte museli na další novinku pár let počkat. Výsledkem čekání bylo relativně velké, čtyřmístné kupé, nazvané jednoduše GranTurismo. Kdo čekal nástupce GranSportu, musel být zklamán, kdo toužil po čemsi jako stylovějším Quattroporte, musel být nadšen. Ale nepředbíhejme a pojďme tuto italskou krásku prozkoumat pěkně popořádku.
Stylovka
Je vůbec možné, aby italský vůz s cenovkou v řádu milionů Kč nevyrážel dech již na pohled? Zřejmě nikoli, alespoň si na žádný takový nevzpomenu. A GranTurismo tradici rozhodně nekazí, svým vzhledem spolehlivě budí rozruch kdekoli se objeví.



Ačkoli jsme vůz testovali v černé metalíze, jsou jeho rysy tak výrazné, že ani tato, jinak nápaditost spolehlivě skrývající barva, v tomto případě nezafungovala. GranTurismu nechybí nápad, agrese i elegance a ačkoli nemusí padnout do oka každému, nepotkal jsem nikoho, kdo by byl schopen jej ignorovat. Toužíte-li zapadnout do vysoké společnosti, je styl tohoto vozu rozhodně skvělou vstupenkou.
Interiér auta za jeho vnějškem daleko nezaostává, byť tak oslnit již nedokáže. Jeho linie jsou jednodušší, ale čisté a ve většině případů i účelné. Pokud máte vedle slov „italský interiér“ zafixován termín „nekvalita“, můžete na toto spojení v případě Maserati v klidu zapomenout. Interiér hýřil povedenými materiály, zejména špičkovou červenou kůží a kvalitním černým plastem. Ani zpracování nedávalo znát známky nedokonalosti. Jednu výtku bych však přece jen měl. Palubní systém z dílen koncernu PSA, který si můžete objednat třeba do Citroenu C4, se mi v útrobách tohoto vládce silnic příliš nezamlouval.
Prostoru uvnitř je překvapivě dost a označení kupé 2+2 je pro vůz snad i urážkou. Více místa na zadních sedadlech je v tomto segmentu snad jedině v Mercedesu CL. Jde tedy o plnohodnotné čtyřmístné kupé, ve kterém by ani čtyři dospělí neměli strádat, pokud tedy cestujícím vzadu nebude vadit, že nemají vlastní dveře...
Ferrari Inside
Zapomenout na jakékoli pochybnosti o výjimečnosti tohoto vozu však dá jeho první nastartování. Z pod přední kapoty se ihned po otočení klíčkem ozve nádherný zvuk, který důrazně připomene jeho geny. Ačkoli přímo tento agregát v žádném Ferrari nenajdete, jeho projev i naladění vozy se vzpínajícím se koníkem ve znaku s úspěchem napodobuje. Lehkonohý chod osmi pístů, které lační po co nejrychlejším pohybu, bleskový pokles otáček a lahodný zvuk vyšších tónin potěší snad každého, komu automobily zkřížily cestu životem. Jen naprosté minimum agregátů se dokáže chovat tímto, pro mě dokonalosti se blížícím způsobem a už jen mazlení se s motorem na místě je výjimečným zážitkem.
A dost možná větším, než následná jízda. Hmotnost 1880 kg totiž dává 405 koníkům v útrobách osmiválcového čtyřlitru docela zabrat a ačkoli i za jízdy potěší svým lineárním charakterem a líbezným zvukem, dynamický projev již za těmito vněmy zaostává. Ne, že by GranTurismo bylo slabým vozem, ale po nastartování ve vás nechá očekávat bouři. Jízda je ale o mnoho poklidnější, než projev točivého osmiválce a na sportovní jízdu nechá brzy zajít chuť. Inu, je to GT...
Ač by si hmotnost vozu zasloužila větší výkon, je srdce GranTurisma rozhodně motorářskou lahůdkou. Za to, že dokáže dodat šťávu i docela poklidnému popojíždění po přecpaných městských ulicích, mu patří všechna čest.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva