Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Lexus RX 350: luxusní crossover
25.5.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Letošní nejzásadnější novinku od japonského Lexusu jsme měli možnost podrobit tradičnímu redakčnímu testu jako jedna z prvních redakcí. Středem našeho zájmu se stalo zážehové provedení RX 350.
Přehled kapitol
Od historie až po současnost
Třetí generace úspěšného SUV značky Lexus (první RX 300 přišlo už v roce 1998) byla vůbec poprvé představena veřejnosti na loňském autosalonu v Los Angeles a dnes přichází do Evropy. Tento model výrobce nyní řadí spíše mezi crossovery, což se vám může zpočátku zdát pouze jako marketingový tah, ale i my jsme museli chtě nechtě uznat, že nový Lexus RX značně vyspěl, zejména spíše pokud jde o komfort na dlouhých cestách po dálnici než v jeho použití mimo zpevněnou vozovku. Ale o tom až později. Pokud mohu tedy subjektivně hodnotit design novinky, musím z osobní zkušenosti říci, že je spíše nadčasový a povětšinou budí kladné reakce. Tvary Lexusu RX přitom nejsou jen hezké, ale i funkční. Nejlépe o tom svědčí dobrá aerodynamika, která japonskou novinku, díky hodnotě čelního odporu (Cx =0,32), řadí na vrchol dané třídy. Atraktivně vyhlížející exemplář s označením RX 350 na zádi (hybridní verze RX450h přijde až koncem května) však už čeká, až si jej blíže prohlédneme.
Nové proporce
Na první pohled je patrné, že nové RX, i když je ve všech směrech větší, širší a nižší, staví na dobře vybudovaném základu a jeho vzhled je evolucí předchozí generace. Současný design by bylo možné přirovnat k poněkud ramenaté Toyotě Highlander, se kterou Lexus RX sdílí podvozkovou platformu. Konec konců podobná jsou u těchto dvou vozů také vnější zpětná zrcátka, jejichž kryty nesou integrované směrovky. Testovaný vůz disponoval nejlepší výbavou Premium (k dispozici pro český trh jsou kromě standardního modelu ještě verze Executive, Technology a Luxury), takže jsme si mohli užívat mnoha prvků, které zde slaví premiéru. Tím se dostáváme do interiéru, který je velice dobře přístupný pěticí dveří, mimochodem musím pochválit komfortní bezklíčový přístup do vozu, jenž - podobně jako u limuzín GS a LS - zajišťuje tenká karta, kterou máte jednoduše v kapse. Pro uzamčení vozu stačí pouze stisknout kliku dveří.
Interiér a výbava
V interiéru je všechno úplně jinak. Hlavní změnou je přepracované ovládání multimediálního systému, minulostí je dotykový displej, který se nyní přestěhoval do centrální kapličky, a jeho ovládání ponovu řeší ovladač na středové konzole, který trochu připomíná myš od počítače. Musím uznat, že pohyb v jednotlivých menu je velice intuitivní, a příliš nerozptyluje řidiče ani za jízdy. Naopak k lepší koncentraci za volantem u testovaného vozu navíc přispívala dobrá ergonomie ostatních ovládacích prvků, přehledné, optitronové sdružené přístroje, tempomat a head-up displej, jenž má v tomto modelu premiéru stejně jako boční parkovací kamera, která vám spolu s tou zadní couvací dovede výrazně ulehčit parkování a neponičit příplatková devatenáctipalcová kola o obrubníky. Velikost vozu tak není překážkou ani pro méně zdatné řidiče, a díky dobrému posazu velkým zpětným zrcátkům je z vozu velmi dobrý výhled.
Lexus vyzdvihuje skutečnost, že nová generace má sériovou výbavu rozšířenou o více než dvacet položek oproti předchůdci. Standard dnes tvoří mj. kožené čalounění, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, paměť pro polohu sedadla řidiče, volantu a vnějších zpětných zrcátek (3 nastavení), kožený multifunkční volant, elektricky nastavitelný ve dvou osách, už zmíněný systém bezklíčového nastupování a startování, bi-xenonové světlomety, osmnáctipacová kola z lehkých slitin, audiosystém s devíti reproduktory a CD přehrávač s měničem na šest disků, deset airbagů, včetně kolenních pro řidiče i spolujezdce, bluetooth nebo dvouzónová elektronicky řízená klimatizace. Testovaná verze RX 350 Premium (cena 1 834 000 Kč) k výše zmíněnému přidává mnoho položek, které máte v tabulce na konci článku.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.