Test Kia Venga: cena není jediné plus

Kia Venga, první Kia vyráběná v Česku. Půdorys nižší střední třídy, vyšší střecha, velký kufr a příznivá cena, to jsou její hlavní trumfy. A podle zkušeností nasbíraných v průběhu 1 200 najetých kilometrů je jasné, že zájemce o praktický rodinný vůz by měl zpozornět. Venga totiž za málo peněz nabízí hodně muziky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Kia Venga: cena není jediné plus

15.3.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Kia Venga: cena není jediné plus

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kia Venga, první Kia vyráběná v Česku. Půdorys nižší střední třídy, vyšší střecha, velký kufr a příznivá cena, to jsou její hlavní trumfy. A podle zkušeností nasbíraných v průběhu 1 200 najetých kilometrů je jasné, že zájemce o praktický rodinný vůz by měl zpozornět. Venga totiž za málo peněz nabízí hodně muziky.

První české MPV, i takové titulky bylo možno zaznamenat loni na podzim po náběhu výroby prvního modelu Kia v České republice. Z nošovické továrny začala vyjíždět Venga a domácí veřejnost to nenechalo chladnou. Nic zvláštního, uvážíme-li, že praktické vozy za nízkou cenu byly na našem trhu vždy populární. S tím, jak české rodiny bohatnou a současně klesají ceny aut, přestávají se zajímat o ojetiny a začínají koukat po nových vozech, do kterých se naskládá normální čtyřčlenná rodina s plnou bagáží. Podmínkou samozřejmě je, aby takový vůz nezruinoval rodinný rozpočet nejen pořizovací cenou, ale také provozními náklady. Dokáže tedy Venga to, co dřívější ideál českého otce, Škoda Octavia Combi?

Venga se líbí

Pohled na Vengu musíme samozřejmě začít u jejího exteriéru. Na rovinu se přiznám, že nejsem fanda nafouklých karoserií vozů MPV, ovšem v případě Vengy musím udělat výjimku. Ne, že by se mi nějak obzvláště líbila, ale její konstruktéři odvedli výbornou práci v nastavení proporcí. Z žádného úhlu totiž nepůsobí přehnaně vysokým dojmem. Ba naopak, stojí-li osamocena, zdá se malá. Teprve když k ní přijdete či ji postavíte vedle jiného auta, uvědomíte si, že to není žádný prcek.


Test Kia Venga: cena není jediné plus - 1 - Kia Venga test exterier 03Test Kia Venga: cena není jediné plus - 2 - Kia Venga test exterier 04Test Kia Venga: cena není jediné plus - 3 - Kia Venga test exterier 05Test Kia Venga: cena není jediné plus - 4 - Kia Venga test exterier 07

Na krátkou zakulacenou příď s velkými světlomety plynule navazuje prostor pro posádku a krátká záď, ve které byste zajisté nehledali objemný kufr. Jedním z důvodů, proč Venga působí subtilním dojmem, je vysoko umístěná spodní hrana prosklení, která se směrem vzad zvyšuje. Při phledu z boku si povšimněte jednoho efektu. Venga působí jako relativně normální vůz, který ale stojí na malých kolech. Omyl ta kola mají rozměr 16 palců!

Test Kia Venga: cena není jediné plus - 5 - Kia Venga test exterier 08Test Kia Venga: cena není jediné plus - 6 - Kia Venga test exterier 09Test Kia Venga: cena není jediné plus - 7 - Kia Venga test exterier 10Test Kia Venga: cena není jediné plus - 8 - Kia Venga test exterier 12Test Kia Venga: cena není jediné plus - 9 - Kia Venga test exterier 13

Shrnuto, podtrženo, Venga je prostě hezké auto bez výstřelků. Zvláště v testované červené jí to sluší.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše