Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení
18.11.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) Veloster Turbo je zajímavý hlavně svým motorem. Splnila nová jednotka očekávání, chceme ji i do jiných modelů značky?
Přehled kapitol
Hyundai Veloster je u nás v redakci starým známým. V loňském roce mu pořádně provětral pírka kolega, ovšem příliš dobré vysvědčení mu nevystavil. Neokoukaný vzhled a dobrý, jen bohužel ne zrovna silný motor nedokázaly vyvážit nedokonalosti podvozku, který zklamal v mnoha ohledech. Rozčarování bylo o to větší, že už v té době i30 či i40 naznačily, jak dobrý podvozek Hyundai umí vytvořit. Velké otazníky pak u nás doprovázely zprávy o silnější verzi Turbo. Poučilo se Hyundai z ohlasů na chování atmosférické verze?
To ale asi není úplně to hlavní, co je na Velosteru Turbo zajímavé. Toto auto bylo, je a troufám si říci, že i zůstane na okraji zájmu. Silnější motor mu samozřejmě může pomoci, ovšem u českých velmi racionálně se chovajících zákazníků bude vždy tahat za kratší konec. Jsou tu ale jiní adepti, jejichž atraktivita by adopcí pohonné soustavy „Turbosteru” silně vzrostla. Civilnější i30 i její sourozenec Cee'd totiž podvozkově září a jejich schopnosti přímo volají po větším stádu koní. A jelikož se u nás asi těžko dočkáme verze s atmosférickým dvoulitrem, sázka na 1,6 T-GDI je sázkou na jistotu.
Přepadové vozidlo hvězdné pěchoty
Dříve, než se dostaneme k detailům pohonné soustavy, nemohu pominout jednu z nejsilnějších stránek Velosteru Turbo. Prý krása je jeho spása, prohlásil kolega. Já to u verze Turbo vidím trochu jinak. O některých ženách se říká, že nejsou krásné, ale že jsou zajímavé. Totéž bych použil v případě testovaného auta. Spousta křivek, proláklin a výstupků je příliš komplikovaná na to, aby se dala nazvat krásnou. Ovšem bráno jako celek doplněný šedým matným lakem, to už je jiný příběh. Slova „je tak škaredé, až je hezké” jsem slyšel příliš často na to, abych nad nimi mávnul rukou.
Ve srovnání s atmosférickou verzí působí přeplňovaný Veloster dramatičtěji. Hlavní zásluhu na tom má přepracováná příď, kde místo jednoduchého otvoru sání s „bradkou” spodního grilu zaujal jeden velký šestiúhelníkovitý otvor. Zprvu jsem si říkal něco o velké tlamě, jenže čím více jsem se na ni díval, tím vyváženěji na mě působila. Jen s jednou věcí jsem se nedokázal vypořádat, záhyby pod hlavními světlomety jsou mi velkou záhadou. Ano, působí dramaticky, ale jsou strašně samoúčelné.
Vzadu zase na dravosti přidává difuzor a větší křídlo na horní hraně zadního okna. Stejně jako vepředu, i zde byly lichoběžníkové mlhovky nahrazeny kulatými, které se pěkně doplňují s dvěma, bohužel falešnými, koncovkami výfuků. V celkovém hodnocení se shodnu s kolegou, z vůz levé strany, tedy z té, na které má jen jedny dveře, vypadá významně lépe.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva