Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Jazz 1,4i: ďáblík nejen do města
11.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Je Honda Jazz nákupní taška, nebo malé MPV? Tak trochu obojí a vlastně ještě mnohem více. Jedete nakupovat? Vezměte Jazz. Vyrážíte s rodinou za město? Vezměte Jazz. Chcete si užít agilní jízdy? Vezměte Jazz. Je s takovou vším a nebo vlastně ničím? Zjistili jsme to za vás.
Přehled kapitol
Občas někde zaslechnu jak jsou kompaktní vozidla nepraktická, pomalá a nepohodlná. Bohužel, v mnoha případech nezbývá než souhlasit, v případě Hondy Jazz to ale určitě neplatí. Praktické využití z ní přímo čiší, pokud chcete dokáže být i rychlá a za nekomfortní ji určitě označit nelze.
Je to jen první dojem, nebo Honda Jazz hraje prim ve svém segmentu? To a mnohem více zjistíte z našeho testu Jazzu s motorem 1,4i pod kapotou.
Japonský sympaťák
Jazz je na první pohled srdcovka a ve stejný moment je také jasné, že útočí na city něžného pohlaví, i když svým využitím má daleko k pouhé nákupní tašce na kolech. Jazz jste si prostě buď na první pohled zamilovali jako roztomilé autíčko, nebo vás absolutně neoslovil. Pokud jste muž, je to v pořádku, pokud jste žena, budete spíše výjimkou.
Pro mě osobně vůz oplývá líbivým vzhledem, moderní křivky se nesou celou karoserií a svým designem a snad jen trochu fádnější záď dává připomenout, že jde o faceliftovaný model, mající kořeny ještě v dobách, kdy Honda neznamalo UFO.
Jediný nelíbý prvek jsem zaznamenal na předních světlech. Světlomety mají na svém vrchu výraznou bouli, která kazí ostré rysy a připomíná jakousi hmyzí mutaci. Naopak pozitivně překvapivým prvkem jsou zadní svítilny, které tvoří čtvercové LE diody. Zajímavý prvek u malého a levného auta - pokud mě paměť neklame, i nový Accord ještě stále využívá standardních žárovek.
Prostorná jednoduchost
Ať už budete design vzhled Jazzu hodnotit jakkoli, na první pohled je to zkrátka prcek. Tento názor mě však opustil ihned po usednuti za volant. Když se dívám kolem sebe po interiéru napadají mě různé superlativy o černých dírách a nebo černé magii. Do dnešního dne mi stále nejde do hlavy jak inženýři z Hondy dokázali do, na pohled tak malého auta nasoukat toliko vzdušný a variabilní interiér. A vzdušností to pouze začíná, ale k tomu se ještě dostaneme.
Přístrojová deska je pěkně sladěna s okolím a celkově se nese v duchu oblin, kterými oplývá zevnějšek. Ať už se jedná o kapličku s ukazateli rychlosti a otáček, ovládání překvapivě výkonného stereosystému nebo můj oblíbený - kulatý LCD displej klimatizace s ukazatelem teploty, vše dokulata ladí s okolím.
Další kladnou vlastností je počet odkládacích a úložných přihrádek kolem řidiče a spolujezdce. Určitě si, stejně jako já, zamilujete dvě podélné přihrádky vedle ruční brzdy, které jsou jako stvořené pro mobilní telefon. Volant je vyveden z měkčeného plastu a najdete na něm regulaci hlasitosti a ovládáni technických informací interního systému vozu. Nastavitelný je, stejně jako v nedávno testované Hondě Civic, ve dvou osách.
Sedadlo řidiče je možné zvednout snad o 10 cm, rozhodně to je zatím nejvíce co jsem kdy u auta zažil. Ačkoliv se sedadla na první pohled nezdají moc tvarovaná, dokáží poskytnout relativně dobré boční vedení.
Opravdové prostorové triky gradují na zadních sedadlech. Byl jsem doslova v šoku když jsem si zkusil sednout za místo řidiče. Otevřeně prohlašuji, že vpředu jsem s pohodlností nešetřil, takže nechápu jak je možné že po usednuti na zadní sedadlo, mi s mojí výškou cca 190 cm zbývaly mezi koleny a opěradlem řidiče dobré 4 cm. O hojném prostoru nad hlavou ani nemluvě, mexické sombrero by asi neprošlo ale jsem si jist, že s klasickým kloboukem byste se v klidu vešli. A díky široce se otevírajícím dveřím lze i snadno vystoupit.
Tak dobrá, prostorný interiér bychom měli, logicky by měl tedy strádat zavazadlový prostor. Jeden velký omyl. Vezmeme li v úvahu jednoduše složitelné sedačky Magic Seats, které jsou schopné v řádu sekund vytvořit rovnou podlahu, dal by se Jazz považovat za malého stěhováčka. Ale není to jen o výklopných sedadlech, protože zavazadlový prostor sám o sobě dokáže pojmout 337 litrů nákladu. S rovnými sedadly se prostor zvětší na úctyhodných 883 litrů.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 24 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB