Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Jazz 1,4i: ďáblík nejen do města
11.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Je Honda Jazz nákupní taška, nebo malé MPV? Tak trochu obojí a vlastně ještě mnohem více. Jedete nakupovat? Vezměte Jazz. Vyrážíte s rodinou za město? Vezměte Jazz. Chcete si užít agilní jízdy? Vezměte Jazz. Je s takovou vším a nebo vlastně ničím? Zjistili jsme to za vás.
Přehled kapitol
Občas někde zaslechnu jak jsou kompaktní vozidla nepraktická, pomalá a nepohodlná. Bohužel, v mnoha případech nezbývá než souhlasit, v případě Hondy Jazz to ale určitě neplatí. Praktické využití z ní přímo čiší, pokud chcete dokáže být i rychlá a za nekomfortní ji určitě označit nelze.
Je to jen první dojem, nebo Honda Jazz hraje prim ve svém segmentu? To a mnohem více zjistíte z našeho testu Jazzu s motorem 1,4i pod kapotou.
Japonský sympaťák
Jazz je na první pohled srdcovka a ve stejný moment je také jasné, že útočí na city něžného pohlaví, i když svým využitím má daleko k pouhé nákupní tašce na kolech. Jazz jste si prostě buď na první pohled zamilovali jako roztomilé autíčko, nebo vás absolutně neoslovil. Pokud jste muž, je to v pořádku, pokud jste žena, budete spíše výjimkou.
Pro mě osobně vůz oplývá líbivým vzhledem, moderní křivky se nesou celou karoserií a svým designem a snad jen trochu fádnější záď dává připomenout, že jde o faceliftovaný model, mající kořeny ještě v dobách, kdy Honda neznamalo UFO.
Jediný nelíbý prvek jsem zaznamenal na předních světlech. Světlomety mají na svém vrchu výraznou bouli, která kazí ostré rysy a připomíná jakousi hmyzí mutaci. Naopak pozitivně překvapivým prvkem jsou zadní svítilny, které tvoří čtvercové LE diody. Zajímavý prvek u malého a levného auta - pokud mě paměť neklame, i nový Accord ještě stále využívá standardních žárovek.
Prostorná jednoduchost
Ať už budete design vzhled Jazzu hodnotit jakkoli, na první pohled je to zkrátka prcek. Tento názor mě však opustil ihned po usednuti za volant. Když se dívám kolem sebe po interiéru napadají mě různé superlativy o černých dírách a nebo černé magii. Do dnešního dne mi stále nejde do hlavy jak inženýři z Hondy dokázali do, na pohled tak malého auta nasoukat toliko vzdušný a variabilní interiér. A vzdušností to pouze začíná, ale k tomu se ještě dostaneme.
Přístrojová deska je pěkně sladěna s okolím a celkově se nese v duchu oblin, kterými oplývá zevnějšek. Ať už se jedná o kapličku s ukazateli rychlosti a otáček, ovládání překvapivě výkonného stereosystému nebo můj oblíbený - kulatý LCD displej klimatizace s ukazatelem teploty, vše dokulata ladí s okolím.
Další kladnou vlastností je počet odkládacích a úložných přihrádek kolem řidiče a spolujezdce. Určitě si, stejně jako já, zamilujete dvě podélné přihrádky vedle ruční brzdy, které jsou jako stvořené pro mobilní telefon. Volant je vyveden z měkčeného plastu a najdete na něm regulaci hlasitosti a ovládáni technických informací interního systému vozu. Nastavitelný je, stejně jako v nedávno testované Hondě Civic, ve dvou osách.
Sedadlo řidiče je možné zvednout snad o 10 cm, rozhodně to je zatím nejvíce co jsem kdy u auta zažil. Ačkoliv se sedadla na první pohled nezdají moc tvarovaná, dokáží poskytnout relativně dobré boční vedení.
Opravdové prostorové triky gradují na zadních sedadlech. Byl jsem doslova v šoku když jsem si zkusil sednout za místo řidiče. Otevřeně prohlašuji, že vpředu jsem s pohodlností nešetřil, takže nechápu jak je možné že po usednuti na zadní sedadlo, mi s mojí výškou cca 190 cm zbývaly mezi koleny a opěradlem řidiče dobré 4 cm. O hojném prostoru nad hlavou ani nemluvě, mexické sombrero by asi neprošlo ale jsem si jist, že s klasickým kloboukem byste se v klidu vešli. A díky široce se otevírajícím dveřím lze i snadno vystoupit.
Tak dobrá, prostorný interiér bychom měli, logicky by měl tedy strádat zavazadlový prostor. Jeden velký omyl. Vezmeme li v úvahu jednoduše složitelné sedačky Magic Seats, které jsou schopné v řádu sekund vytvořit rovnou podlahu, dal by se Jazz považovat za malého stěhováčka. Ale není to jen o výklopných sedadlech, protože zavazadlový prostor sám o sobě dokáže pojmout 337 litrů nákladu. S rovnými sedadly se prostor zvětší na úctyhodných 883 litrů.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus