Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje
1.12.2008 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Chevrolet Epica má konečně rozumný vzhled a pod kapotou mimo zážehových šestiválců také úsporný přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem common-rail. Jak jde kombinace americké značky, korejského auta a evropského motoru dohromady?
Přehled kapitol
Po facelitu lepší
Vzhled karoserie modelu Epica opravdu již vypadá obstojně. Chevrolet zaujme jak pohledem zpředu, tak i z profilu pro jeho zajímavě čisté a jednoduché linie blížící se vkusu evropanů. Zepředu auto zaujme podobností s vozy BMW řady 5, či vozy Saab patřící rovněž do koncernu GM. Při pohledu na záď si však nelze odpustit poznámku, že ta bohužel zůstala ryze korejská. I například alternativa pro australský trh, prodávající se pod značkou Holden, má „zadek“ pohlednější.
Do této bezmála pětimetrové karoserie, ocitající se na pomezí střední a vyšší třídy, se pohodlně nastupuje širokými dveřmi a jste vítáni velkorysým prostorem. Zpětná zrcátka jsou patřičně velká a sklopná tlačítkem na palubní desce umístěném vlevo od volantu. Po zařazení zpátečky se zrcátko na straně spolujezdce naklopí, což je vítaná vlastnost při parkování pracující v symbióze s parkovacím asistentem. Protože design Epicy netrpí žádnými dramatickými „zaobleninami“, je výhled z vozu vcelku dobrý.
Komfort uvnitř
Pohled do interiéru překvapí pohlednou a dobře zpracovanou přístrojovou deskou s kvalitními ovládacími tlačítky. Hranaté tvary a ovládací prvky jsou velmi podobné těm, se kterými jsme se již setkali v Opelu Vectra. Vysvětlení, že automobilka Opel je také členem GM bude jistě postačující.
Dobře vypadající kůží obšitý volant sice padne dobře do ruky, stačil by mu ovšem menší průměr. Při jeho uchopení si člověk připadá jako řidič autobusu. Jeho posilovač má dobrou zpětnou odezvu, při jízdě malou rychlostí až přehnaně silnou. Ovládací prvky autorádia a tempomatu jsou klasicky umístěné na volantu a tedy dobře hmatatelné. Výdechy klimatizace a tlačítka vyhlížejí kvalitně.
Pokud jde o vnitřní prostor, nebudete se muset příliš uskromňovat ani vpředu, ani vzadu. Celokožený interiér, který je ve výbavě LT standardem, působí luxusně a všechna čtyři sedadla jsou navýsost pohodlná. Chevrolet Epica je vozem určeným převážně na delší cesty, což dává najevo vzhledem, charakterem jízdy a také předními sedadly s téměř žádnou boční oporou. Při prudším průjezdu zatáčkou či na obyčejné kruhové křižovatce v nich člověk doslova lítá.
Řidičovo sedadlo má elektrické ovládání bohužel bez paměti, spolujezdcovo je plně manuální. Všechna okna jsou elektricky ovládaná, kromě řidičova chybí bohužel automatické otevření/zavření. Ve vrcholové výbavě LT jinak nechybí automatická klimatizace, standardně rádio CD s podporou mp3 a měnič na šest disků, jehož hudba se line s osmi reproduktorů, a drobnosti jako elektricky vyhřívaná přední sedadla, zpětná zrcátka, dešťový senzor, tempomat, dětské úchyty ISOFIX a další.
Pro vaše maličkosti je se v interiéru nalézá spousta odkládacích schránek. Větší tašky pohodlně uskladníte v zavazadlovém prostoru o objemu 0,480 m3, který je dostatečně velký. Jeho otevírání probíhá buď tlačítkem v předních dveřích, nebo dálkově stiskem tlačítka na klíči od zapalování. Klasické madlo pro manuální otevírání zavazadelníku chybí. Tento jev si vysvětlujeme snahou o snížení rizika vykradení.
Věc, která zaslouží kritiku a v této době je téměř nevídaná, je nesklopný klíček, znemožňující nošení v kapse a zamykání/odemykání pouze jedním tlačítkem. V tomto případě hrozí, že zmáčknete-li ho omylem dvakrát po sobě, váš velký Chevrolet zůstane odemčen. Naproti tomu vítáme funkci upozornění pípáním, pokud zamknete, ale nedopatřením necháte nedovřené dveře. Bezpečnostní výbava Epicy zahrnuje standardně ABS, přední, boční a okenní airbagy. Naší verzi nechyběl ani protiprokluzový systém TCS (ASR) a stabilizační systém ESP, jehož absence byla v předchozích modelech tolik kritizována.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus