Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi S4 Avant: 333 cestovních koní
14.4.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Na první pohled se může zdát, že nové Audi S4 jde s dobou. Dostalo totiž menší motor s přeplňováním, tím ale poplatnost současné módě končí. Motor má menší výkon, celý vůz je lehčí, spotřeba paliva ovšem dolů rozhodně nešla. Nová S4 se ale jakési módní záležitosti vzdaluje i v jiných aspektech. V jakých konkrétně? Nepředbíhejte, vše se dozvíte v našem testu.
Přehled kapitol
Audi S4 bylo vždy vozem dvou tváří. Ať už šlo o verzi s motorem 2,7 V6 biturbo, nebo 4,2 V8, vždy si jakožto sportovněji laděná varianta modelu A4 nacházela přízeň mezi horkokrevnějšími řidiči, choutky skutečných závodníků ale nikdy nebyla s to uspokojovat. Pro takové byla vždy příliš těžká a kompromisně naladěná a nejlépe se cítila na dálnici. Přesto se po mém soudu snažila tvářit, že je na okruhu jako doma a tomuto pocitu nahrávala i některá naladění, která rychlému čtyř- či pětidvéřovému cesťáku neslušela. Náročnějšímu využití přitom fandila spíše ostřejší RS4, která se ovšem s vyšší cenou a v limitovaných sériích dostala do rukou málokomu. Možná i proto zůstala S4 svým charakterem na půli cesty mezi rychlým cesťákem a sportovním sedanem či kombi a svou jasnou tvář hledala marně.
Nová S4 na to jde jinak. V mnoha ohledech odhodila masku rádobysporťáku a našla si mnohem smysluplnější tvář. Pokud vás zajímá, jak se ji podařilo, pojďte se ji podívat na zoubek s námi.
Ve jménu decentnosti
Audi s písmenem S ve jméně byla vždy ztělesním dokonale decentního sportovního stylingu. A nová S4 není ani v nejmenším výjimkou. Vzhled vozu si odpouští jakékoli výstŕelky, které by neznalému naznačily, s čím má tu čest. Zároveň ovšem mnoha detaily dává znalým jasně najevo, že jde o vůz svými možnostmi dalece převyšující všechna běžná provedení modelu A4. Ani křiklavá, ani příliš fádní, rovnováha mezi těmito dvěma extrémy je i u nové S4 absolutní.
Vůz se z vnějšku proti běžné „á-čtyřce” liší víceméně klasickými „sportovními detaily”. S4 dostala jiný přední nárazník, jinou masku chladiče, výraznější boční prahy a samozřejmě i zadní nárazník, který skrývá čtveřici koncovek výfuku. Pomineme-li drobné nuance v podobě střešního spoileru či označení S4 na přídi i zádi, pak je třeba připomenout ještě utraklasický prvek všech „eSkových” Audi - stříbrně zbarvené kryty vnějších zpětných zrcátek.
Měl jsem pro S4 Avant vždy slabost a ani v nejnovější generaci mě tento vůz nenechává chladným. Jeho vzhled je promyšlený a čistý, sebevědomý i nenápadný. Myslím, že budu mluvit z duše i mnohým z vás, když konstatuji, že jde o jedno z nejhezčích kombi střední třídy na současném trhu.
Špičkový interiér není klišé
A chválou musím vůz zahrnout i v další části našeho testu. V době, kdy skoro všechny automobilky šetří kde mohou a i interiéry mnoha prémiových vozů připomínají spíše špatný vtip než luxus a kvalitu, si Audi zachovalo svou úroveň a nenechalo se ani u S4 strhnout k šetření na nesprávném místé. Ano, Audi bylo uvnitř kvalitní vždy, ale nyní je na tom v porovnání s konkurencí ještě mnohem lépe. Právě nejbližší němečtí konkurenti, BMW a Mercedes-Benz, dali interiérům své řady 3 resp. třídy C po stránce kvality montáže i použitých materiálů pěkně na frak. Audi zůstalo na svém a rázem je z toho velká konkurenční výhoda - pokud chcete německý vůz střední třídy s opravdu kvalitním interiérem, nemáte v podstatě na výběr, kvalita konkurence nesahá dnes Audi ani po kotníky. A to říkám jako někdo, kdo rozplýváním se nad mimořádnou kvalitou interiérů Audi dlouho pohrdal, zase tak výjimečné mi dříve nepřišly. Dnes jsou a chtě nechtě se musím přidat k hlavnímu proudu.
Ale abych neodbočoval. V interiéru S4 je vše dotaženo do extrému, zvlášť v případě námi testované verze, která byla napěchována příplatkovou výbavou v někdy až bizarních kombinacích. Použitá kůže na sedadlech byla prvotřídní, plasty na palubní desce rovněž. Montáž nevykazovala nedostatky a pokud by kožené čalounění sedadel chvílemi za podivných zvukl nedřelo o středový tunel, bylo by uvnitř i na nekvalitních cestách až podivné ticho.
Designové pojetí interiéru nechť si každý čtenář laskavě přebere sám, ale to, co z fotek vidět není, nebo vidět být nemusí, tedy kvalita materiálů a montáže, byla na prvotřídní úrovni. Ale buďme upřímní, toto se od Audi dalo čekat a jsme rádi, že nás nezklamalo. Hotová revoluce se ovšem odehrála pod kapotou, kde to už takový chvalozpěv nebude.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva