Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test VW Golf VII 1,6 TDI: více evoluce, než se zdá
2.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Torzní zadní náprava, pětistupňový manuál a posun v designu srovnatelný s faceliftem. Tohle že má být ten revoluční Golf?
Přehled kapitol
Začít s psaním recenze tak důležitého automobilu, jako je nový Volkswagen Golf, je někdy složitější, než předstartovní přípravy raketoplánu. V počítači máte hromady stránek dopodrobna popisujících konstrukci, v tabulkách stovky čísel a než dojde na vylíčení skutečných dojmů, musíte se probrat dalšími a dalšími kvanty informací, které jsou podle autorů manuálu (a teď vycházím z poměru času stráveného za volantem a na nekonečné tiskové konferenci) zřejmě důležitější, než auto samotné. Takže, čím začít? Nejlépe asi tím, že teorii hodíte za hlavu, vezmete klíček a jdete se projet.
Než vyletí první kámen a obviníte mě, že si chci tímto na úvod ulehčit práci a vyhnout se technické rozborce, která nemalou část čtenářů bezpochyby zajímá, tak máte zčásti pravdu. Ale zamyslete se znovu. Můžeme v teoretické rovině napsat o novém Golfu něco, co ještě neznáte? Rozměry, motorizace, převodovky, detailní popis zcela nové platformy MQB, důležitost pro Volkswagen, tomu všemu a mnohému dalšímu se věnujeme už přes půl roku. Podle mě je nejvyšší čas odebrat se s Golfem rovnou na silnici. I když... Malou zastávku u jeho vzhledu si dát můžeme.
Potenciál ztratit se v davu
Neumím si to dost dobře vysvětlit, ale sedmý Golf vypadá na fotografiích poněkud lépe než naživo. Možná je to tím, že se u korporátních záběrů vždycky více dbá o zdůraznění jednotlivých prolisů na karoserii, obvykle zachycují nejlépe vybavené verze na velkých kolech a mám malé podezření, že se postoji auta a jeho proporcím někdy i pomůže roztažením snímku do šířky či jinou nenápadnou deformací. Tím nechci říct, že by byl dojem z prvního setkání s Golfem vysloveně špatný, je prostě jen trochu jiný, než jsem očekával.
Vyhraněný názor na vzhled nového Golfu určitě nemám. Je to spíše směs pozitivních a rozporných pocitů, které zažívá každý, kdo se neví rozhodnout v prvním okamžiku a podobné otázky raději řeší s odstupem. V tuto chvíli můžu říci, že se mi líbí přímočarost designu a jasná návaznost na předchůdce. Golf pomalu zraje způsobem, který není nepodobný Porsche 911. Spoustu řidičů považuje podobný přístup za vykrádání vlastních nápadů a je pro ně důvodem k odsouzení, další ale budou spíše vnímat snahu stavět na osvědčených, tradičních hodnotách a podobně to vidím i já.
Pokud tohle chtěli vzkázat také návrháři, pak se jim dílo vizuálně podařilo. Pokud ale chtěli udělat z Golfu VII i přes ctění jistých konzervativních hodnot něco výraznějšího, od pohledu bezpochyby nového, pak se to určitě nepovedlo.
Kvalita kabiny stíhá Audi
V kabině ale podobný rozpor neplatí. Při pohledu na palubní desku výběhového modelu se možná i dnes mnozí zeptají, co je na ní špatně. Před pád dny bych na podobnou otázku nepochybně řekl, že principiálně nic. Architektura ovládacích celků je přehledná, materiály ani po čtyřech letech nepůsobí zastarale nebo lacině, a přestože nehýří nápaditostí, ve své třídě stále patří mezi nejlepší. Tak co více chtít?
Samozřejmě odpověď je snadná, ale musíte být schopni zbourat zažité představy. Nebo jako v tomto případě, překročit hranici segmentu. Nemám k Volkswagenu žádný vřelý, ani jinak mimořádný vztah a domnívám se, že je jen dobře, že se po zaváhání Fordu a mírné stagnaci Opelu chopily příležitosti další značky, jako jsou Kia a Hyundai. Pokud ale i jejich přičiněním bude Wolfsburg nucen stavět auta jako je nový Golf, pak říkám, ať je jich víc.
Projížďka okrajovými částmi Prahy byla příliš krátká, abych si mohl dovolit zastavit a zkoumat interiér pod lupou, nestydím se ale napsat, že produkční linka Golfu najela na standardy Audi. Vypiplanost detailů, čehokoli se dotknete nebo kamkoli spočine zrak, vše působí špičkově. Nepochybuji o tom, že nějaké mouchy by se jistě našly, mně se však podařilo objevit jen dvě a ty souvisí spíše s ergonomií než kvalitou jako takovou. Prostoru na předních sedadlech je relativně dost ve všech směrech, ačkoli dvojice do šířky rozvinutějších cestujících bude mít chvílemi pocit, že by zde v oblasti ramen mohlo být více místa. Ale co je slabší, je omezené boční vedení základních sedaček.
Bílý Golf měl příplatkové, pro srovnání zde ale najdete i ty levnější v modré variantě. Mají příjemně tuhé a zároveň poddajné čalounění a prodloužena byla i délka sedáku, na zatáčky (na rozdíl od těch lépe konturovaných) ale stavěné nebyly. Druhý detail je asi prkotina, ale vadilo mi, že se ovládání oken přestěhovalo z vyvýšené pozice vedle přepínače světel zpátky za madlo, takže je opět nutné šahat někam dozadu a dolů, kam při jízdě bez odvrácení hlavy od silnice nevidíte. Člověk si zvykne a naučí se jej používat poslepu, jenže v minulém voze to šlo automaticky.
Nesmírná péče o detail zašla tak daleko, že vnitřek Passatu teď vedle Golfu vypadá jako chudý příbuzný a v některých směrech dokonce překonává i Touareg. Navíc, jak se zdá, není to jen krása pro oko. Podezírám Volkswagen, že testovací trasa vedená po těch nejvíce rozbitých pražských silnicích a kočičích hlavách byla vybrána zcela záměrně, aby mohla demonstrovat kvalitu montáže a lícování. A i kdyby ne, výsledek je stejný.
Na poslední fotografii je patrný rozdíl mezi základními a vylepšenými sedadly. VW je k nejvyšší výbavě dává standardně, v případě střední Comfortline jsou za příplatek 3 300 korun, který se rozhodně vyplatí
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva