První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace

Evropský nástupce modelu Corolla byl pro letošní rok výrazně retušován. A že se nejedná pouze o kosmetické změny, jsme se měli možnost sami přesvědčit při prvních testech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace

7.4.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropský nástupce modelu Corolla byl pro letošní rok výrazně retušován. A že se nejedná pouze o kosmetické změny, jsme se měli možnost sami přesvědčit při prvních testech.

Toyota Auris nahrazuje oblíbený model Corolla na evropském trhu už třetím rokem a jeho letošní facelift přináší nejen optické změny výrazu a kvality použitých materiálů, ale hlavně revidovanou techniku pod kapotou i lépe odladěný podvozek. Navíc v polovině roku má této modelové řadě přijít napomoci hybridní verze Auris HSD, která využívá již odzkoušeného systému z Toyoty Prius. Koneckonců oba hybridní automobily budou vedle sebe žít i na českém trhu a japonská automobilka do budoucna plánuje mít obdobného zástupce také v modelových řadách Verso a Rav4.

Ale zpátky i inovovanému hatchbacku C segmentu, kterého Toyota hodlá letos prodat na starém kontinentu 101 tisíc kusů. Už na první pohled charakterizuje nový Auris výraznější vzhled díky přepracované přední části s novou přední maskou a světlomety a zejména zadním partiím vozu, kde najdeme líbivější dvoubarevné zadní svítilny, dynamičtější nárazník a efektní střešní spoiler. K novým detailům pak patří chromová lišta nad zadních výklopných dveřích a při obhlídce exteriéru novinky nám neunikly ani nové designy 16 a 17-ti palcových litých kol a boční směrovky umístěné po vzoru většího Avensisu do vnějších zpětných zrcátek.

Uvnitř Aurisu byla vyslyšena kritika prvního modelu. Proto zde najdeme kvalitnější měkčené materiály přístrojové desky a ergonomické úpravy některých prvků. Řidičovu pracovišti nyní vévodí nový tvar volantu se sploštělou spodní částí. Ten se velice dobře drží a pokud mezi multifunkčními tlačítky na jeho příčkách nově najdeme ovládání palubního počítače. Také na originálně pojatém středovém tunelu Aurisu najdeme malé, leč pro ergonomii ovládání významné změny. Nový tvar ruční brzdy chválíme, stejně jako výše umístěnou středovou schránku sloužící jako loketní opěrka.

Přední kola do Čech dovážených provedení bude pohánět celkem pětice příčně uložených čtyřválců s označením 1,33 Dual VVT-i, 1,6 Valvematic, 1,8 Valvematic, 1,4 D4-D a 2,0 D4-D. Z nabídky pro český trh tedy vypadl šestý nabízeným motor 2,2 D-CAT. Nás při testech zajímalo jak s 1,3 tuny těžkým vozem pojede základní motorizace 1,33 o výkonu 99 koní a podle našeho očekávání doporučujeme tento model pouze nenáročným motoristům do příměstského provozu. To ostatní verze nového Aurisu si nás i díky čitelnějšímu podvozku a řízení získali daleko více. Asi nejprodávanějším modely se tak určitě stanou na českém trhu provedení s motory 1,6 Valvematic a 2,0 D4D.

V součtu změn je Toyota Auris modelového roku 2010 jistojistě lepším vozem než jeho předchůdce. O tom, jak obstojí v husté konkurenci ale rozhodne až zákazník. České ceny novinky, která je už nyní v prodeji v celé dealerské síti japonské značky, začínají částkou 299 900 Kč za třídveřový Auris 1,33 Terra Cool, přičemž další dva stupně výbavy mají název Luna a Sol.


První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 1 - Auris201001První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 2 - Auris201002První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 3 - Auris201003První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 4 - Auris201004První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 5 - Auris201005První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 6 - Auris201006První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 7 - Auris201008První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 8 - Auris201009První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 9 - Auris201010První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 10 - Auris201011První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 11 - Auris201012První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 12 - Auris201013První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 13 - Auris201014První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 14 - Auris201015První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 15 - Auris201016První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 16 - Auris201017První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 17 - Auris201018První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 18 - Auris201019První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 19 - Auris201020První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 20 - Auris201021První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 21 - Auris201022První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 22 - Auris201023První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 23 - Auris201024První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace - 24 - Auris201026

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.