Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Jízdní dojmy a další testy, Jízdní dojmy a další testy > Článek
První test Toyota Auris 2010: dojmy z inovace
7.4.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Evropský nástupce modelu Corolla byl pro letošní rok výrazně retušován. A že se nejedná pouze o kosmetické změny, jsme se měli možnost sami přesvědčit při prvních testech.
Toyota Auris nahrazuje oblíbený model Corolla na evropském trhu už třetím rokem a jeho letošní facelift přináší nejen optické změny výrazu a kvality použitých materiálů, ale hlavně revidovanou techniku pod kapotou i lépe odladěný podvozek. Navíc v polovině roku má této modelové řadě přijít napomoci hybridní verze Auris HSD, která využívá již odzkoušeného systému z Toyoty Prius. Koneckonců oba hybridní automobily budou vedle sebe žít i na českém trhu a japonská automobilka do budoucna plánuje mít obdobného zástupce také v modelových řadách Verso a Rav4.
Ale zpátky i inovovanému hatchbacku C segmentu, kterého Toyota hodlá letos prodat na starém kontinentu 101 tisíc kusů. Už na první pohled charakterizuje nový Auris výraznější vzhled díky přepracované přední části s novou přední maskou a světlomety a zejména zadním partiím vozu, kde najdeme líbivější dvoubarevné zadní svítilny, dynamičtější nárazník a efektní střešní spoiler. K novým detailům pak patří chromová lišta nad zadních výklopných dveřích a při obhlídce exteriéru novinky nám neunikly ani nové designy 16 a 17-ti palcových litých kol a boční směrovky umístěné po vzoru většího Avensisu do vnějších zpětných zrcátek.
Uvnitř Aurisu byla vyslyšena kritika prvního modelu. Proto zde najdeme kvalitnější měkčené materiály přístrojové desky a ergonomické úpravy některých prvků. Řidičovu pracovišti nyní vévodí nový tvar volantu se sploštělou spodní částí. Ten se velice dobře drží a pokud mezi multifunkčními tlačítky na jeho příčkách nově najdeme ovládání palubního počítače. Také na originálně pojatém středovém tunelu Aurisu najdeme malé, leč pro ergonomii ovládání významné změny. Nový tvar ruční brzdy chválíme, stejně jako výše umístěnou středovou schránku sloužící jako loketní opěrka.
Přední kola do Čech dovážených provedení bude pohánět celkem pětice příčně uložených čtyřválců s označením 1,33 Dual VVT-i, 1,6 Valvematic, 1,8 Valvematic, 1,4 D4-D a 2,0 D4-D. Z nabídky pro český trh tedy vypadl šestý nabízeným motor 2,2 D-CAT. Nás při testech zajímalo jak s 1,3 tuny těžkým vozem pojede základní motorizace 1,33 o výkonu 99 koní a podle našeho očekávání doporučujeme tento model pouze nenáročným motoristům do příměstského provozu. To ostatní verze nového Aurisu si nás i díky čitelnějšímu podvozku a řízení získali daleko více. Asi nejprodávanějším modely se tak určitě stanou na českém trhu provedení s motory 1,6 Valvematic a 2,0 D4D.
V součtu změn je Toyota Auris modelového roku 2010 jistojistě lepším vozem než jeho předchůdce. O tom, jak obstojí v husté konkurenci ale rozhodne až zákazník. České ceny novinky, která je už nyní v prodeji v celé dealerské síti japonské značky, začínají částkou 299 900 Kč za třídveřový Auris 1,33 Terra Cool, přičemž další dva stupně výbavy mají název Luna a Sol.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva