Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž
7.7.2015 | Gabriela Pospíšilová | Přidat příspěvek
Mozart by tento kombík miloval. Vzal by v něm všechny nástroje menšího orchestru a za volantem by ještě zběsile dirigoval po celou cestu.
Přehled kapitol
Poznámka na úvod: Je pochopitelně otázkou naší profesionality, abychom testy nových aut pověřovali autory, kteří to dovedou, a předkládali vám materiál, který je přínosem pro vás a nikoli učební pomůckou pro nás či toho, kdo jej připravil. Přesto vás při hodnocení tohoto testu prosím o trochu zdrženlivosti - nikoli proto, že by nebyl kvalitní, ale proto, že jeho autorem je dáma s trochu specifickým přístupem k věci. Vážíme si jinak nekompromisnosti zrcadel, které nastavujete naší práci, pomáhají nám stát se lepšími. Ale trocha diplomacie patří ke cti gentlemana, však ten neuhodí ženu ani květinou...
Děkuji vám.
Pavel Janda
šéfredaktor Autoforum.cz
Tuhle situaci jistě už mnozí z vás zažili. Víte, že vám bude představen nějaký nový produkt a vy už si ve vaší hlavě vytváříte obraz, jak by asi mohl vypadat. V závislosti na vašem vnitřním rozpoložení je to buď velmi atraktivní věc, která má samozřejmě ty nejlepší vlastnosti nebo naprostý propadák, do jehož setkání s ním se vám vůbec nechce. Mně osobně se týkala varianta první, pozitivní. Navíc poté, co jsem měla možnost pár dní jezdit s krátkou verzí Škody Superb, se moje těšení a představy o novém kombi, spolu s blížícím se termínem jeho oficiálního představení, stupňovaly.
První jízdu s mladoboleslavskou novinkou jsme s kolegou prožívali v okolí Mnichova, kde jsme jej proháněli po všech možných cestách i necestách a mohli jsme tak vyzkoušet jeho klady i zápory. Prověřili jsme jej v poklidné dálniční jízdě, mezi vesničkami i v klikatých horských cestách. Mohla bych o něm klidně prohlásit, že jde o schizofrenní automobil mnoha tváří, ale nepředbíhejme příliš. Jaký tedy nový, jasně největší český kombík současnosti i historie je?
Ještě větší než si myslíte
Mé první kroky po přistání letadla v Mnichově mířily k showroomu Škody, kde jsme si vybrali verzi Superbu Combi pro první svezení. Aby bylo jasno, nejsem žádný střelec à la náš šéfredaktor a po chvíli rozhodování vybírám vůz s motorem, který si bude dle mého názoru pořizovat velká část prakticky smýšlejících zákazníků. Volím tedy naftový dvoulitr s výkonem 110 kW a s pohonem předních kol. Testovací automobil je v nejvyšší výbavě Laurin & Klement a jeho pořizovací cena je 860 900 Kč. Pokud byste se spokojili se základní výbavou Active, cena by byla téměř o 200 tisíc nižší, tedy 670 900 Kč. Mimochodem příplatek za verzi Combi je 30 tisíc korun, ale tohle už jsme probírali i podrobněji.
Zcela evidentně mnou zvolený automobil s dvoulitrovým TDI nebude vůz určený pro řidiče se srdcem sportovce, navíc nejsilnější motory jsme testovali při představení liftbacku Škody Superb III a já si chci vyzkoušet něco jiného. Beru tento test jako ryze praktický uživatel, co hledá komfort, reprezentativní automobil, přijatelné jízdní vlastnosti, velký kufr a to vše za dobré peníze. Navíc jako zásobovač našeho klanu, čítající hlavu rodiny, mě a dva malé piskoře, potřebuji poněkud větší zavazadlový prostor, neboť kvůli piskořovi mladšímu musíme stále vozit kočárek a ten si ukrojí značnou část místa zavazadelníku i v dost prostorném autě.
Beru si klíče, opouštím showroom a rychlým krokem, tedy hodně rychlým, skoro by se dalo říct, že téměř utíkám, směřuji k novému kombi třetí generace Superbu. Už ho vidím a okamžitě mě napadá výstižné vyjádření jeho vzhledu, které si s dovolením vypůjčím ze známé pohádky, Dlouhý, Široký a Bystrozraký. Můj vůz vidím nejprve zezadu, poněkud netradiční setkání, ale o to výjimečnější. Díky zkosenému zadnímu sklu nevypadá nijak vysoký, zato má zadeček jako Jennifer Lopez, žádné dva stroužky česneku, ale pěkně široké boky zakončené z každé strany ostře tvarovanými zadními světlomety s diodami uvnitř. Při pohledu zezadu mě přesto vůbec nenapadlo, kolik místa se za pátými dveřmi ukrývá.
To kouzlo si však ještě nechám na později, nemůžu si vyplácat všechny trumfy najednou. Je proto na čase obejít si celý vůz, tedy vlastně, abych si mohla prohlédnout automobil z boku, musím si odstoupit o několik metrů dál, jeho úctyhodných 4 856 mm délky si to rozhodně zaslouží. Ačkoliv to nebude žádný Usain Bolt, má ve svém vzhledu špetku jamajské dynamiky, špetku portorického temperamentu od JLo i trochu elegance akcentované prolisy na karoserii. Jednodušeji řečeno, je to auto kypící emocemi, na to u škodovky zvyklí nejsme.
Rozvor kol je 2 841 mm, avšak přední část není nijak protáhlá dopředu, to naopak směrem dozadu, navíc díky silně sklopenému zadnímu oknu, máte pocit, že je ten automobil nekonečně dlouhý. Takový malý hladkosrstý jezevčík. Přemýšlím, kolik vlastně měří naftová verze liftbacku, to bylo nějaké podobné číslo. Vytahuji si technická data a divím se - liftback je ještě delší než kombík, sice je to jenom o nepostřehnutelných pět milimetrů, ale přesto. Kdo by to řekl, že základní karosářská varianta bude delší než jeho... „prodloužená” verze?
Představte si člověka, který se mračí, jak se mu sbíhají vrásky na čele mezi obočím. Přesně takhle vypadá příď vozu. Výrazná maska s mřížkou chladiče uprostřed, k níž se sbíhá dvojice adaptabilních světlometů využívající LED pro denní svícení. Zpětná zrcátka působí oproti celkovému vzhledu vozidla tak nějak nekompaktně, drobně, avšak je to jenom zdání, zdání které klame. Není mnoho vozidel typu kombi, které by vypadaly elegantně, ovšem tady to platí. Superb Combi džentlmeny v jejichž srdci však ještě pořád zůstává mladická nerozvážnost.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 14:30 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB