Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž
7.7.2015 | Gabriela Pospíšilová | Přidat příspěvek
Mozart by tento kombík miloval. Vzal by v něm všechny nástroje menšího orchestru a za volantem by ještě zběsile dirigoval po celou cestu.
Přehled kapitol
Poznámka na úvod: Je pochopitelně otázkou naší profesionality, abychom testy nových aut pověřovali autory, kteří to dovedou, a předkládali vám materiál, který je přínosem pro vás a nikoli učební pomůckou pro nás či toho, kdo jej připravil. Přesto vás při hodnocení tohoto testu prosím o trochu zdrženlivosti - nikoli proto, že by nebyl kvalitní, ale proto, že jeho autorem je dáma s trochu specifickým přístupem k věci. Vážíme si jinak nekompromisnosti zrcadel, které nastavujete naší práci, pomáhají nám stát se lepšími. Ale trocha diplomacie patří ke cti gentlemana, však ten neuhodí ženu ani květinou...
Děkuji vám.
Pavel Janda
šéfredaktor Autoforum.cz
Tuhle situaci jistě už mnozí z vás zažili. Víte, že vám bude představen nějaký nový produkt a vy už si ve vaší hlavě vytváříte obraz, jak by asi mohl vypadat. V závislosti na vašem vnitřním rozpoložení je to buď velmi atraktivní věc, která má samozřejmě ty nejlepší vlastnosti nebo naprostý propadák, do jehož setkání s ním se vám vůbec nechce. Mně osobně se týkala varianta první, pozitivní. Navíc poté, co jsem měla možnost pár dní jezdit s krátkou verzí Škody Superb, se moje těšení a představy o novém kombi, spolu s blížícím se termínem jeho oficiálního představení, stupňovaly.
První jízdu s mladoboleslavskou novinkou jsme s kolegou prožívali v okolí Mnichova, kde jsme jej proháněli po všech možných cestách i necestách a mohli jsme tak vyzkoušet jeho klady i zápory. Prověřili jsme jej v poklidné dálniční jízdě, mezi vesničkami i v klikatých horských cestách. Mohla bych o něm klidně prohlásit, že jde o schizofrenní automobil mnoha tváří, ale nepředbíhejme příliš. Jaký tedy nový, jasně největší český kombík současnosti i historie je?
Ještě větší než si myslíte
Mé první kroky po přistání letadla v Mnichově mířily k showroomu Škody, kde jsme si vybrali verzi Superbu Combi pro první svezení. Aby bylo jasno, nejsem žádný střelec à la náš šéfredaktor a po chvíli rozhodování vybírám vůz s motorem, který si bude dle mého názoru pořizovat velká část prakticky smýšlejících zákazníků. Volím tedy naftový dvoulitr s výkonem 110 kW a s pohonem předních kol. Testovací automobil je v nejvyšší výbavě Laurin & Klement a jeho pořizovací cena je 860 900 Kč. Pokud byste se spokojili se základní výbavou Active, cena by byla téměř o 200 tisíc nižší, tedy 670 900 Kč. Mimochodem příplatek za verzi Combi je 30 tisíc korun, ale tohle už jsme probírali i podrobněji.
Zcela evidentně mnou zvolený automobil s dvoulitrovým TDI nebude vůz určený pro řidiče se srdcem sportovce, navíc nejsilnější motory jsme testovali při představení liftbacku Škody Superb III a já si chci vyzkoušet něco jiného. Beru tento test jako ryze praktický uživatel, co hledá komfort, reprezentativní automobil, přijatelné jízdní vlastnosti, velký kufr a to vše za dobré peníze. Navíc jako zásobovač našeho klanu, čítající hlavu rodiny, mě a dva malé piskoře, potřebuji poněkud větší zavazadlový prostor, neboť kvůli piskořovi mladšímu musíme stále vozit kočárek a ten si ukrojí značnou část místa zavazadelníku i v dost prostorném autě.
Beru si klíče, opouštím showroom a rychlým krokem, tedy hodně rychlým, skoro by se dalo říct, že téměř utíkám, směřuji k novému kombi třetí generace Superbu. Už ho vidím a okamžitě mě napadá výstižné vyjádření jeho vzhledu, které si s dovolením vypůjčím ze známé pohádky, Dlouhý, Široký a Bystrozraký. Můj vůz vidím nejprve zezadu, poněkud netradiční setkání, ale o to výjimečnější. Díky zkosenému zadnímu sklu nevypadá nijak vysoký, zato má zadeček jako Jennifer Lopez, žádné dva stroužky česneku, ale pěkně široké boky zakončené z každé strany ostře tvarovanými zadními světlomety s diodami uvnitř. Při pohledu zezadu mě přesto vůbec nenapadlo, kolik místa se za pátými dveřmi ukrývá.
To kouzlo si však ještě nechám na později, nemůžu si vyplácat všechny trumfy najednou. Je proto na čase obejít si celý vůz, tedy vlastně, abych si mohla prohlédnout automobil z boku, musím si odstoupit o několik metrů dál, jeho úctyhodných 4 856 mm délky si to rozhodně zaslouží. Ačkoliv to nebude žádný Usain Bolt, má ve svém vzhledu špetku jamajské dynamiky, špetku portorického temperamentu od JLo i trochu elegance akcentované prolisy na karoserii. Jednodušeji řečeno, je to auto kypící emocemi, na to u škodovky zvyklí nejsme.
Rozvor kol je 2 841 mm, avšak přední část není nijak protáhlá dopředu, to naopak směrem dozadu, navíc díky silně sklopenému zadnímu oknu, máte pocit, že je ten automobil nekonečně dlouhý. Takový malý hladkosrstý jezevčík. Přemýšlím, kolik vlastně měří naftová verze liftbacku, to bylo nějaké podobné číslo. Vytahuji si technická data a divím se - liftback je ještě delší než kombík, sice je to jenom o nepostřehnutelných pět milimetrů, ale přesto. Kdo by to řekl, že základní karosářská varianta bude delší než jeho... „prodloužená” verze?
Představte si člověka, který se mračí, jak se mu sbíhají vrásky na čele mezi obočím. Přesně takhle vypadá příď vozu. Výrazná maska s mřížkou chladiče uprostřed, k níž se sbíhá dvojice adaptabilních světlometů využívající LED pro denní svícení. Zpětná zrcátka působí oproti celkovému vzhledu vozidla tak nějak nekompaktně, drobně, avšak je to jenom zdání, zdání které klame. Není mnoho vozidel typu kombi, které by vypadaly elegantně, ovšem tady to platí. Superb Combi džentlmeny v jejichž srdci však ještě pořád zůstává mladická nerozvážnost.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva