Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Lexus RC F: osmiválec boduje, co zbytek?
2.1.2015 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(+ video) Atmosférický V8 Lexusu RC F jsme potrápili na okruhu Ascari. Pro někoho překvapivě umí být krom rychlého GT i schopným sporťákem.
Přehled kapitol
Silueta 4 705 milimetrů dlouhého japonského kupé s konfigurací sedadel 2+2, které navazuje na Lexus IS-F s druhou generací atmosféricky plněného motoru V8, láká ke zkušební jízdě stejně jako koncepce jeho pohonu. Atmosféricky plněný osmiválec o výkonu 477 koní a pohon zadních kol, doplněný diferenciálem Torsen s omezenou svorností, slibují už předem nadprůměrné zážitky z jízdy. Přílišný optimismus ale zchladí podhled do technického průkazu, kde v kolonce pohotovostní hmotnosti stojí hodnota 1 850 kilogramů. Co z takové kombinace může vzejít?
Vůbec první kilometry za volantem tohoto výjimečného kupé, které svým způsobem těží i s úspěchu desetiválcového Lexus LFA, jsem absolvoval na španělských silnicích v okolí Malagy a na tamním asfaltovém okruhu Ascari. A bonbónkem schovaným pouze v boxech soukromého polygonu zde byl Lexus RC F GT3, tedy speciál splňující předpisy FIA s hmotností pouhých 1 250 kg a osmiválcem o výkonu 540 koní, který by měl v příštím roce bojovat v šampionátu vozů GT3. Pojďme se na to podívat, jak oba vozy fungují.
Atraktivní vzhled, i přes omezené možnosti individualizace
Začít ale musíme u vzhledu. Na výběr jsme ve Španělsku měli většinu z nabízených provedení novinky zahrnující osm laků, čtyři druhy čalounění (černá, červená a šedá kůže i černou alcantaru) a dvě možnosti obložení interiéru (stříbrné skleněné vlákno a karbon). Na okruhu byl k dispozici i vůz s výbavou Carbon, jenž disponuje lehčí kapotou motoru, střechou a zadním spoilerem z uhlíkových vláken. Rozsah možností konfigurace RC F je tedy poměrně malý, atraktivitě jeho vzhled to ale nic neubírá.
Tvary dvoudveřové karoserie v mnohých detailech totiž skutečně vycházejí z koncepčních studií LF-LC a LF-CC. Už na první pohled je jasné, že design exteriéru je podřízen co nejlepší aerodynamice. Nechybí výrazná přední maska, která dominuje přední části, vyboulená kapota s větrací mřížkou, stejně jako muskulaturní přední blatníky, jenž také odvádí teplo od brzd. Přední světlomety disponují trojici zdrojů z LED a jsou doplněny páskem ve tvaru L pro denní svícení, opět z LED.
Boční profil vozu je doplněn stabilizačními žebry u vnějších zpětných zrcátek a zajímavě vystouplými zadními sdruženými svítilnami. Oba prvky by měli podle slov výrobce přispět k potlačení kmitů vozidla při zatáčení a lepší stabilitě v přímém směru. Lexus RC F se na silnici snaží držet i mnoho prvků, které zlepšují proudění vzduchu pod motorem, tedy kromě předního a zadního difuzoru jsou to spodní kryty pod motorem, převodovkou a podlahou navíc opatřené žebry usměrňující proudění vzduchu. Ani ty při pohledu z vnějšku nejspíš nepřehlédnete.
Interiér je spíše pro menší postavy, standardní výbava velkorysá
Když se zaměříte na vnitřek vozu a poprvé usednete do anatomických sedadel, jistě nepřehlédnete přístrojovou desku, která je z velké části převzata z posledních modelů značky, včetně sedmipalcového displeje a Touchpadu. Pozitivně překvapí výtečná audiosoustava Mark Lewinson se sedmnácti reproduktory, negativně pak nevelký prostor pro řidiče, zvláště pak ty vyšších postav.
Omezení jsou dána výše položeným sedadlem a u testovaného vozu i sníženou střechou (příplatkové střešní okno ubírá až nějakých 10 cm). Pokud se vám tedy do nového Lexusu podaří poskládat, asi si kromě krátkých sedáků vpředu a jen symbolickému místu vzadu včetně krkolomného pokusu se tam přemístit, na nic stěžovat nebudete. Zavazadlový prostor má slušných 366 litrů, dovnitř se pak vejdou až čtyři (či 2+2, chcete-li) pasažéři, přesto je tento vůz spíše dvoumístný.
Přední sedadla jsou docela pohodlná a v zatáčkách poskytují i dostatečnou oporu. Řidič má k ovládání vozu k dispozici do ruky dobře padnoucí volant s tlustým věncem a řadicími pádly. K řízení pomáhá celá řada elektronických jízdních asistentů. Otočným ovladačem na středové konzoli lze zvolit jeden ze čtyř jízdních režimů (Eco, Normal, Sport a Sport+) a andělem strážným vám bude systém stability VDIM s novými nastaveními (Sport a Expert) nebo diferenciál s omezenou svorností, na přání vybavený systémem elektronického vektorování výkonu mezi hnaná zadní kola (TVD).
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 9 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus