Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Jízda s Bentley Continental Flying Spur Speed: drtivě rychlá limuzína
17.12.2008 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Anglická automobilka Bentley patří spolu s konkurenčním Rolls-Roycem mezi nejluxusnější značky na trhu, ale přesto umí nabídnout i pořádnou rychlost. To můžeme osobně potvrdit. Dostali jsme totiž nabídku řídit špičkový sedan Flying Spur Speed.
Automobilka Bentley má výrobní program rozdělený do dvou skupin, většina odborné veřejnosti rozlišuje skupinou anglickou a německou. První zastupuje modelová řada Arnage, druhou, u nás více známá řada Continental s modely GT, GTC a Flying Spur. A proč právě tyto přezdívky? Arnage je typickým Angličanem, u Continentalu jsou vidět prvky německého koncernu VW Group. Posledně jmenovaný Continental Flaying Spur prošel pro letošní rok mírným faceliftem, který přinesl novou verzi Speed. Už samotný název naznačuje, kterým směrem se vydává. Ostřejší luxusní limuzína umí jet až 322 km/h a na stovku zrychlí už za 4,8 s. Tak se pojďme projet.
Luxusní, luxusní a zase luxusní
Bentley Continental Flying Spur byl na trh uveden v roce 2005 za účelem přilákat nové zákazníky. Zvláště majitele sedanů Audi A8, BMW 7 a Mercedes třídy S, kteří se chtějí odlišit, a od vozu vyžadují ještě o něco víc. A to Flying Spur splňuje dokonale. V letošním roce se navíc dočkal faceliftu, který se jen mírně dotkl vzhledu a z větší části se věnoval technice.
Flying Spur vždy charakterizoval absolutně jednoduchý design s jemnými liniemi a spíše zaoblenými tvary. Takový typ vozu nepotřebuje žádné extravagance, naopak sám o sobě ohromuje mohutností a rozměry. Po faceliftu, s vyhlazenou přední i zadní částí sice anglická limuzína vypadá podobně jako její předchůdce, ale při důkladném pozorování najdete rozdílů dostatek. Částečně se proměnilo také logo automobilky Bentley.
Uvnitř vozu nebylo s ničím hnuto, jen se ještě zvýšila úroveň už tak dost vysokého jízdního komfortu. Budoucí majitelé si budou moci objednávat nové varianty kůže, barevného provedení i obložení interiéru. Na zadních sedadlech si konečně nastaví pohodlnou polohu pro relaxaci, zatelefonují si ze značkového telefonu s logem Bentley a vychutnají si hudbu v podání jednoho z nejlepších audio systémů vůbec značky Naim (výkon zesilovače 1100 W), která hi-fi ladí speciálně pro anglickou automobilku (nejlevnější domácí hi-fi této značky stojí 40 000 liber). Sound systém je navíc schopen komunikovat s většinou produktů od firmy Apple, díky přípojce také s mobilním telefonem iPhone. Ale dost popisů, Bentley Continental Flying Spur má neuvěřitelné charisma, když stojí, ale ještě větší, když se s ním můžete projet. Takže jdeme na to s verzí Flying Spur Speed.
Pohodová jízda
Čekalo na nás asi 400 kilometrů po silnicích okolo Berlína a dvě hodinky na testovacím okruhu. Jen pro úplnost Flying Spur Speed měl pod přední kaptou dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec do W z koncernu VW, který posílal výkon 610 k na všechna kola. Systém pohonu pochází od Audi A8, využívá diferenciál Torsen, ale má jiné nastavení elektroniky.
Nejdříve nás čekala cesta z centra Berlína na dálnici. Do navigace jsme zadali cílové místo vzdálené asi 200 km a vyrazili. Hned po prvních kilometrech mě Bentley okouzlil opravdu až neskutečným tichem uvnitř kabiny, a to za jízdy. Na tiskovce jsme se potom dozvěděli, že Flying Spur dostal nová akustická okna. Ještě větším překvapením bylo naladění podvozku. Díky rozměrům přes pět metrů a hmotnosti 2400 kg, jsem si představoval, že půjde o klasický houpací kočár, ale nebylo tomu tak. Ani v nastavení komfort nebyl Flying Spur příliš měkký, přesto zachovával dostatek komfortu.
Motor s přebytkem výkonu dělal z Flying Spuru Speed opravdovou střelu. V přímém směru neuvěřitelně zrychloval, na dálnici jsme se dostali jen k rychlosti 280 km/h. Automat ZF tam sázel jeden kvalt za druhým a vždycky mě donutil údivem otevřít pusu, ale to nejzajímavější mělo teprve přijít. Ještě jsem zapomněl na zvuk. Verze Speed má jinak naladěný výfuk, který dokresluje sportovnější atmosféru příjemně hlubokými tóny. V kabině mě přitom nijak neobtěžoval, spíš ještě zvyšoval choutky na rychlou jízdu.
Jako sportovní sedan
Oběd byl naplánován na testovacím okruhu, po kterém jsme měli dvě hodiny zkoušet opravdové hranice Speedu. O těch jsem nepochyboval, ale že bych si představoval nějakou výrazně ostrou jízdu to ne. Testovací jezdci z Anglie mě však překvapili informací, že Flying Spur Speed umí jezdit i po třech. Nevěřil jsem jim ani za mák. Ale co, aspoň se naučím brzdit a vyhýbat se překážce, asi po třicáté páte.
Jenže, brždění představovalo rozjet Flying Spura na 180 km/h, u kuželu začít brzdit a pak se vyhnout překážce. Výsledek? Lepší karbon-keramické brzdy jsem doteď neměl možnost vyzkoušet. Asi desetkrát za sebou jsem tento test udělal a ani jednou nezvadly, vždy s naprostou jistotou zvládly mé agresivní zadupnutí a v pohodě jsem se vyhnul. Neuvěřitelné, u většiny takových brzdy je potřeba pár vteřin, než se zahřejí a začnou brzdit na maximum. Tady ne.
A vyhýbací manévr. Dostat Spur na 130 km/h, pak jen uvolnit pedál plynu a zatočit. Bentley se lehce přibrzdil, stačilo jen lehké kontra a jelo se zase dál. A opravdu při tomto manévru se zvedalo zadní kolo jako u hothatche, což poukazuje na mimořádně tuhou karoserii i tvrdé nastavení podvozku. Dalším poznatkem je, že za volantem absolutně zapomenete na velikost vozu. Briskní reakce řízení připomínají maximálně sedan střední třídy.
Skryté kvality
Inženýři automobilky Bentley nám v reálu ukázali, že i s koncernovou technikou lze pracovat a její možnosti jsou podstatně dál. Schopnosti nového Bentleye Continental Flying Spur Speed jsou nevyčerpatelné, většina z jeho majitelů se nedostane ani k 50 %, ale řekněme si popravdě, základní myšlenku - hýčkat svého řidiče a všechny cestující - zvládá na jedničku. Za nemalé peníze, které za něj vynaložíte, se vám maximálně odvděčí. Více najdete v samostatném článku, který právě nyní vychází v časopise Autoforum č. 6/08, jenž si můžete objednat zde.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 55 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.