Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
VW chystá 10stupňový automat a diesel TDI s výkonem 100 kW na litr
27.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen nemívá skromné plány a ani ty s motory a převodovkami mezi ně nepatří. Přijde s automatem s 10 stupni a dieselem o výkonu 136 k/litr.
Mít v nabídce sedmi- nebo osmistupňový automat dnes pomalu nic neznamená. Japonské značky by to možná viděly jinak, když si ale projdete třeba naše testy BMW, najdete takové ústrojí v každém druhém testovaném autě. Osm stupňů je ale dnes standardem třeba i u Jaguarů, Range Roverů, sedm nebo osm kvaltů mají dnes často i Porsche a auta koncernu VW vůbec, Mercedesy i další značky. Osmičkou zkrátka už nezaujmete.
ZF proto už před lety avizovalo devítistupňový automat, který se letos objeví třeba v nabídce Dodge Dart, Jeepu Liberty a Chrysleru 200 nebo Range Roveru Evoque. Podle ZF jde o přirozený limit a honba za maximálním počtem převodových stupňů automatů je tím u konce, jenže každý si to nemyslí. Hyundai už dříve avizoval, že jde do desetikvaltu a snad aby občas nechápající šéf VW Martin Winterkorn nezůstal pozadu, avizoval tentýž krok na Vienna Motor Symposium, které proběhlo tento týden... asi budete vědět, kde.
Dr. Winterkorn pochopitelně připustil, že jde o odpověď na zpřísňující se limity spotřeby alias emisí CO2, neboť desetistupňový automat má dále pomoci se snižováním papírové spotřeby paliva. O reálném efektu se nehovořilo, šéf VW ale trvá na tom, že spalovací motory nejsou mrtvou záležitostí a koncern jim věří i pro své budoucí plány. „Od roku 2000 jsme snížili spotřebu našich motorů TDI a TSI o více než 30 procent. Jsem přesvědčen, že do roku 2020 můžeme dosáhnout dalšího zvýšení efektivity motorů o 15 procent,” konstatoval Winterkorn s tím, že nová převodovka, sázející znovu na dvojici spojek (tedy řešení, kterému koncern říká DSG), v tom má být firmě nápomocna.
Není zatím jasné, kdy by se takové ústrojí mělo objevit na trhu a totéž platí i pro další avizovanou novinku. VW prý pracuje na dieselovém motoru TDI s litrovým výkonem 100 kW (136 koní), což by v praxi mohlo znamenat třeba 270koňový dvoulitr. Jednotka by měla využít nově vyvíjeného elektrického turbodmychadla, které vyvíjí více výrobců a jemuž u Volkswagenu říkají e-booster. Doktor W. pak dále prozradil, že jednotka bude spoléhat na vstřikovače pracující s tlakem 3 000 barů a měla by pochopitelně přinést nejen vysoký výkon, ale i mimořádnou provozní efektivitu.
Aby toho nebylo málo, Winterkorn dále prozradil svou náklonnost k pohonu s pomocí CNG, neboť podle něj jde o „technologii přátelskou k přírodě, hospodárnou a přitom vhodnou pro každodenní použití.” Navíc prý existuje již dostatečná infrastruktura, aby zmíněné platilo. A jak je na tom šéf Koncernu s náklonností k hybridům a elektromobilům, které si třeba u jeho kolegy z Maserati moc dobré renomé nevysloužily?
V krátkém časovém horizontu Winterkorn věří plug-in hybridům jako je třeba inovovaná Panamera E-Hybrid, do budoucna by ale chtěl „elektrifikovat všechny třídy aut”. Snad tím myslí budoucnost, kdy toto řešení bude reálně použitelné a nebude dělat z řidiče oběť limitů současných akumulátorů...
Martin Winterkorn se očividně nebrání ničemu, pro nejbližší budoucnost ale věří hlavně automatu DSG s neskutečnými 10 stupni a motorům TDI s vysokým litrovým výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus