Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Toyota Auris 1,2 T: nový turbomotor detailně, 116 koní dá stovku za 10,1 s
7.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nový přeplňovaný agregát, se pyšní 36proc. termální účinností. Nový Auris s ním má jezdit za 4,7 l.
Facelift Toyoty Auris jsme si mohli představit již v souvislosti s ženevským autosalonem. Japonská značka sice v danou chvíli pustila do světa poměrně slušnou várku fotografií a informací, několik z nich však marketingové oddělení drželo pod pokličkou. Jde zejména o fakta spojená s novým motorem 1,2 Turbo, který je teprve druhým přeplňovaným agregátem značky po dvoulitrovém čtyřválci, jenž jsme nedávno otestovali pod kapotou Lexusu NX 200t.
Pohonná jednotka s interním kódem 8NR-FTS jde ruku v ruce se současnými trendy, jež favorizují downsizing. Na rozdíl od řady zejména evropských výrobců se ovšem nedočkáme potupného sestupu na tři nebo dokonce jen dva válce, místo toho je možné i nadále počítat se čtyřválcovou a šestnáctiventilovou technikou. Kromě toho pak dorazilo přímé vstřikování a jednokomorové turbodmychadlo.
Značka rovněž uvádí, že sací trakt byl lehce odsunut od hlavy a bloku motoru, pročež nedochází k jeho zbytečnému ohřívání. Ve výsledku tu tedy máme 36procentní termální účinnost motoru, což je na masově vyráběné benzinové agregáty nadmíru působivá hodnota. Kromě toho Toyota dovnitř válců zakomponovala systém vertikálního víření, který napomáhá dosahování maxima točivého momentu v širším pásmu otáček.
Aby toho nebylo málo, můžeme dodat ještě tolik, že jde o pohonnou jednotku Atkinsonova typu, načež tu máme větší expanzivní poměr než ten kompresní. Počítat tak máme s velmi nízkou spotřebou, která v rámci norem počítá s průměrem 4,7 l/100 km. Jde přitom o údaj, který souvisí primárně s japonským trhem, evropské laboratoře danou hodnotu nejspíše ještě lehce poníží.
Zrychlení z klidu na stovku se pro změnu odehraje za 10,1 sekundy, nejvyšší rychlost však aktuálně bohužel známa není. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že přeplňovaný řadový čtyřválec nabídne 116 koní v pásmu 5 200 a 5 600 otáček a 185 Nm točivého momentu, který je dostupný při 1 500 až 4 000 ot./min.
Tím jsme s novým agregátem hotovi, zmínit lze pouze jeho spárování s automatem CVT a pohonem předních kol. Opět se ovšem bavíme o specifikách spojených s japonským trhem, v Evropě tak možná Toyota manuál nabídne. V takovém případě lze počítat s lepší jízdní dynamikou, spotřeba ale nejspíše půjde nahoru.















Faceliftovaná Toyota Auris dostala do vínku nový 1,2litrový turbomotor, který produkuje 116 koní a chce jezdit za 4,7 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před hodinouNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 4 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva