Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 | Petr Prokopec
S ohledem na aktuální trendy v automobilovém světě by leckdo jistě čekal snahu o maximální využití dosavadní techniky, zrovna v tomto případě ale na nic takového nedošlo. Novinka z Molsheimu vyfasovala zcela novou platformu i kompletní pohon, což technikům přineslo radostnější i méně radostné výzvy.
Nové Bugatti Tourbillon bylo světu poprvé představeno loni v červnu. A i když majitelé musí za privilegium jej vlastnit vysázet na stůl 3,8 milionu Eur (skoro 96 milionů Kč), tedy prakticky dvakrát víc než za předchozí Chiron, za jeho volant hned tak neusednou. S prvními dodávkami se totiž počítá až v roce 2026, během toho letošního musí automobilka z Molsheimu splnit své dosavadní závazky. Vyrobeny totiž nejsou všechny exempláře otevřené varianty Mistral, stejně jako okruhového provedení Bolide.
Automobilka ale tuto časovou mezeru nevyplní jen ruční montáží zřejmě posledních aut v historii značky poháněných čistě spalovacím osmiválcem s koncepcí W16, nýbrž také dotažením vývoje Tourbillonu. A zároveň také topí pod kotlem PR aktivit, pročež se nyní spolu s technickým šéfem značky Emiliem Scervem a hlavním technikem Paulem Burhamem můžeme Tourbillonu znovu podívat pod sukně. Oba technici totiž zmiňují, že s příchodem zcela nové platformy se dočkali dlouho nepoznané svobody, která ale byla zároveň limitována použitím odlišného pohonného ústrojí.
Novinka totiž dostala do vínku 8,3litrový atmosférický šestnáctiválec doplněný třemi elektromotory, který je o 25 centimetrů delší. Samotný Tourbillon je však při délce 4 671 milimetrů jen o 2,5 mm delší než Chiron, zároveň je oproti němu také nižší. Bugatti ovšem chtělo klientele nabídnout stejně prostornou kabinu. Cestující tak mají atmosférickou jednotku hned za zády, což skrze zvuk a vibrace logicky umocní zážitek z jízdy.
Bugatti ale právě proto muselo přesunout palivové nádrže na strany šasí, stejně jako omezilo možnost posunu sedadel dopředu či dozadu. Majitelé si je tak mohou nastavit jen výškově, štelovací je dle jejich dispozic pouze box s plynovým a brzdovým pedálem. Zároveň značka rozsázela po obvodu šasí osm chladičů, kdy pět se nachází v přední části. Dva z nich přivádí chladný vzduch ke spalovacímu ústrojí, zbývající trojice se pak stará o chlazení interiéru a elektrických komponentů.
Jak pak už nejspíš víte, dva elektromotory byly usazeny vpředu a roztáčí pouze přední kola, zatímco ten třetí asistuje šestnáctiválci při pohonu těch zadních. Mezi ně se pak nastěhovala baterie o kapacitě 25 kWh ve tvaru písmene T, která pomohla snížit těžiště. Nižší je ovšem i pohotovostní hmotnost vozu, třebaže Bugatti zatím finální data stále neupřesnilo. S výkonem 1 800 koní ale máme počítat.
Tourbillon by tak měl bez problémů zvládat zrychlení na stovku za rovné 2 sekundy, zatímco jeho maximum nakonec bude ležet za metou 445 km/h, kdy má zasáhnout omezovač. Celkově k mání bylo 250 exemplářů, momentálně však již přímo od automobilky není k dispozici jediný. Jaké překvapení...
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 1 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 2 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 3 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 4 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 5 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 6 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 7 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 8 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 9 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 10 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 11 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí - 12 - Bugatti Tourbillon 2024 nove foto vyvoj 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nový Tourbillon přitahuje pohledy i bez karoserie, jde o automobilové porno svého druhu. Techniky kvůli příchodu zcela nového motoru a platformy čekaly nové výzvy - některé vítali, jiné méně. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 6 hodinamiNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade 11:54
- Portimão test Moto3 1. den včera 21:58
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao včera 19:16
- Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit včera 10:00
- KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura včera 08:00
Nejnovější články
Šéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
před 2 hodinamiBMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
před 4 hodinamiStále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
před 5 hodinamiNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 6 hodinamiŠéf Renaultu bez okolků řekl, co dál čeká auta v EU. Nová nařízeni je zdraží o dalších 40 procent, nezaměstnanost poroste
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva