Home > Rubriky a sekce > Technika, Technika > Článek
Subaru New EyeSight: řidičovy nové oči
5.5.2010 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Japonská značka Subaru představila technologii „New EyeSight“ (nový zrak), která podporuje řízení s využitím dvojice kamer. Novinka se bude od poloviny května nabízet v modelu Legacy prodávaném na japonském trhu.
Technologie New EyeSight, která byla poprvé představena v květnu 2008, nyní disponuje pokročilejší a bezpečnější funkcí nouzového brzdění před kolizí. Ta dokáže vůz automaticky zastavit v případě, že je zaznamenáno riziko čelní srážky, a tím se nehodě zcela vyhnout, případně alespoň zmírnit škody.
Zdokonalen byl i adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí. Je schopen sám zastavit vůz v případě, že automobil jedoucí vpředu začne neočekávaně zpomalovat nebo zastavovat. Nové funkce doplňují stávající bezpečnostní technologie na podporu řízení, ale zároveň i snižují rizika běžně spojená s typickými situacemi v provozu, zejména při pomalém popojíždění v dopravních kolonách.
Nové funkce technologie New EyeSight
Automatické nouzové brzdění
Pokud se vůz přiblíží na krátkou nebo velmi krátkou vzdálenost od automobilu jedoucího vpředu, spustí se alarm varující řidiče na nebezpečí kolize. Pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel nižší než 30 km/h a řidič sám nezačne brzdit, systém automaticky vůz zpomalí nebo zastaví, aby nedošlo ke střetu, resp. snížily se případné škody. Pokud je rozdíl rychlostí obou jedoucích vozů vyšší než 30 km/h, systém automaticky sníží rychlost vozidla, a tím omezí riziko nehody nebo případné škody.
Nouzový brzdový asistent
Hrozí-li nebezpečí čelní srážky, systém je schopen rozpoznat náhlé brzdění ze strany řidiče. V takovém případě se automaticky aktivuje funkce nouzového brzdového asistenta s cílem zamezit střetu nebo snížit případné škody.
Adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí
Adaptivní tempomat umožňuje pohodlnou jízdu na dálnici, kdy udržuje vůz v bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího automobilu. Oproti stávajícímu systému byla značně vylepšena funkce automatického nouzového brzdění v pomalu jedoucí koloně nebo dopravní zácpě - může vůz sama zastavit a udržovat v klidu, dokud se automobil vpředu opět nerozjede.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB