Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
PSA Peugeot Citroën EMP2: francouzské MQB si s multi-linkem hlavu neláme
23.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Automobilka Peugeot-Citroën představila vlastní verzi platformy MQB. Jmenuje se EMP2 a se zadní nápravou si těžkou hlavu nedělá.
Nejvíce povyku kolem svých platforem dokáže nadělat nesporně Volkswagen, ačkoli sdílení podlahových plošin či jejich modularita je běžnou praxí v prakticky každé větší, ale i spoustě menších automobilek. Současnou „hvězdou“ největšího německého koncernu je MQB pod novým VW Golf, Seatem Leon 2012 či třetí generací Škody Octavia, své mediálně známé šasi však chce nově mít také francouzský konglomerát PSA.
Nová platforma určená pro vozy nižší střední a střední třídy dostala označení EMP2 (Efficient Modular Platform 2) a společně s technologií Hybrid Air byla představena na firemní konferenci Innovation Day. Jak relativně snadno bude možné upravovat třeba její délku rozvoru, nejlépe vysvětlí přiložené video pod článkem, my k tomu můžeme dodat následující.
Konstruktérům se pomocí použití kombinace vysokopevnostních ocelí, hliníku a kompozitových materiálů podařilo snížit hmotnost platformy o 70 kg. Z dlouhodobého hlediska se počítá, že na jejich základech bude v příštích letech stát až polovina produkce značek Peugeot a Citroën a již v této chvíli se ví, že bude využita při stavbě hatchbacků, sedanů, kupé, dostane se pod kabriolety kombíky a dá vzniknout také SUV a MPV.
PSA tvrdí, že během jejího vývoje si nechalo zaregistrovat 116 patentů a nezapomnělo také připomenout, že podlahová plošina vznikala s ohledem na technologie jako jsou stop-start, motory EU6, aktivní aerodynamické prvky a spousta další techniky ke snížení spotřeby, a to vše dohromady má zredukovat emise oxidu uhličitého nových aut o 22 procent.
Mezi prvními vozy adaptovanými na EMP2 budou nástupci Peugeotu 308 a Citroënu C4 Picasso a jak si můžete všimnout, s víceprvkovým zadním zavěšením si Francouzi své hlavy nelámali. Podobně jako u MQB se objeví pouze ve vybraných vozech.









EMP2 má ve srovnání s předchozí platformou určenou pro Peuget 308 nebo Citroën C4 o 70 kg nižší hmotnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 9 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom