Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není
9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové CTR se tváří jako ještě větší ministr války než základní Civic. Proti němu navíc dostal unikát vykukující zprostředka zadního nárazníku. Proč?
Vzhled nové Hondy Civic stále rozděluje. Jedni jej milují, neboť novinka ze Země vycházejícího slunce rozhodně nesplývá s davem a navíc oproti předchůdci již nepůsobí až tak moc „japonským“ dojmem. Pro druhé jde ovšem o mišmaš, který nemá pořádně ani hlavu, ani patu, a až příliš se snaží ohromit. Do kterého tábora patříte, to si rozhodněte sami. Ať tak či tak, jisté je, že nové Hondy Civic jste si všimli, přehlédnout ji vážně nelze.
Ještě dále než standardní provedení zachází varianta Type-R, která nám byla představena v průběhu prvního novinářského dne aktuálně probíhajícího ženevského autosalonu. Včera jsme tento hot hatch zařadili mezi 10 aut, která je třeba vidět alespoň na živých fotkách, když už ne přímo na vlastní oči. Expresivní design základu rozvádí nové CTR na mnohem širší úrovni.
Rozdíly oproti standardu se dají najít všude - na čelním i zadním nárazníku, na vytažených blatnících či mohutném zadním křídle. Těmito doplňky ovšem základní Civic může osadit pomalu každý druhý tuner, čímž by výjimečnost verze Type-R poněkud zanikala. Naštěstí zde ale ještě máme tři koncovky výfuku, které každému ihned dají najevo, s čím má tu čest.
Toto uspořádání je poměrně neobvyklé, zvláště když krajní koncovky mají větší průměr než ta prostřední. Alex Kersten z Car Throttle tak vyrazil zjistit, proč Honda zvolila právě takové řešení a zjistil, že vzhledová stránka tady nebyla tou hlavní motivací. Místo toho hlavní roli hrál zvuk.
Úkolem menší prostřední koncovky je vytvářet ve středních a vyšších otáčkách zvuk s opačnou fází na nižších frekvencích. Ptáte se na důvod? Smyslem je redukce dunění, která je projevům moderních turbomotorů tak vlastní a z hlediska dlouhodobého používání není zase tak příjemná, jak se na první poslech může zdát.
Nový Type-R tak v má nízkých otáčkách vydávat hlubší, chraplavý zvuk a ve vyšších právě díky prostřední koncovce vyšší tóny, které budou pro ucho řidiče i okolí ještě podmanivější. Dole americká V8, nahoře Ferrari, s větší dávkou nadsázka - takto nějak má řešení Hondy fungovat.
Zní to chytře, trochu smutnější je, že Japonci neodolali jedné z módních věcí a nový Type-R bude při podřazování dávat automatické („falešné”, přes spojku, jinak to neumí) meziplyny. Kdo to zažil a meziplyny umí dávat sám, ví, že to je jedna z nejotravnější věcí, které vás v autech s manuálním řazením mohou potkat. Dobrou zprávou budiž, že na rozdíl od řady konkurenčních aut půjde tuto věc vypnout a nechat motoru s šestistupňovým spolupracovat tak precizně, jak to dokáže zajistit jen zručný řidič...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.































Nová Honda Civic Type-R se chlubí třemi koncovkami výfuku. Kvůli vizáži přitom tuto neobvyklou koncepci nedostala
Zdroj: [https://www.carthrottle.com/post/wqx2p4v/ Car Throttle]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11