Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Porsche poprvé ukázalo svůj motor 2,0 V4 s výkonem 500 koní, je to pastva pro oči
19.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vidlicový čtyřválec se jen tak nevidí. Tenhle navíc vyhrál Le Mans ve voze značky Porsche. Pro rok 2016 bude slabší, i tak fascinuje.
Vítězem loňské čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se po několikaleté dominanci Audi stala značka Porsche se svou hybridní plackou, označenou 919. To není žádná novinka, tenhle závod se jel vloni v červnu a už tehdy jsme si o vítězném voze mohli přečíst, kolik spálil paliva a kolik dostal nových pneumatik. A při té příležitosti se také podívat na jedno z jeho ostrýcg kol.
Tenhle vůz se představil dokonce mnohem dříve, na autosalonu v Ženevě v roce 2014. Už tam jsme se dozvěděli, že má vidlicový čtyřválec o objemu dva litry, v automobilu velmi neobvyklý motor. Porsche jej ale od té doby nikdy oficiálně a detailně neukázalo na skutečných fotografiích, až do nynějška. Teď si jej můžeme prohlédnout na nových fotkách na kterých vypadá trochu jako šperk.
A šperk to vlastně trochu je. Řady válců svírají úhel 90°, takže to je něco jako půlka V8. A Porsche s ním vyhrálo Le Mans absolutně, což je proti kalibrům typu čtyřlitrové dieselové V6 Audi a 3,7litrové V8 Toyoty vážně velký úspěch. Víme ale, že v roce 2015 měl tento motor s přeplňováním výkon přes 500 koní; přesné číslo není známé. A celý hybridní systém nabídl asi 900 koní.
Motor využívá systém vyrábějící elektřinu z tepla výfuků a vůz má systém KERS, který dobíjí lithium-ionové baterie v kabině auta. Elektromotor je na přední nápravě, takže každé kolo může pilot z vozu udělat na chvíli čtyřkolku; může se to hodit zejména v zatáčkách. Spalovací motor pohání zadní kola.
Víme také, že s přísnějším limitem na množství spáleného paliva v letošním šampionátu WEC byl tento vidlicový čtyřválec trochu přiškrcen, takže má dávat méně než 500 koní. Celkový výkon systému je ale pořád okolo 900 koní. A auto váží 870 kilogramů, takže se díváme na stroj s poměrem výkonu ku hmotnosti přes tisíc koní na tunu.
Prvním závodem, kde se tento motor v nové specifikaci ukáže, bude šestihodinovka na okruhu Silverstone 17. dubna. Le Mans se letos jede 18. června a v září se šampionát WEC podívá do Střední Ameriky, do Mexico City. Obrázky jsou níže, tenhle motor je vážně radost si prohlédnout.




Vidlicový čtyřválec s objemem 2 litry a výkonem okolo 500 koní se jen tak nevidí
Pohled na celé hybridní ústrojí vozu
Porsche s ním vloni vyhrálo 24h Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny včera 18:00
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta včera 15:23
- Časový program evropské premiéry v Jerezu včera 10:00
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
Nejnovější články
Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
včeraFrancouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
včeraNová automobilka financovaná Jeffem Bezosem začala odhalovat svá první auta způsobem, jaký svět ještě nezažil
včeraVíc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
včeraNová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva