Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7

Nová pneumatika je prozatím k mání jen v 21palcovém rozměru. Později má ale následovat velikostní sestup i využití u modelů ostatních automobilek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7

24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pneumatika je prozatím k mání jen v 21palcovém rozměru. Později má ale následovat velikostní sestup i využití u modelů ostatních automobilek.

Pirelli o sobě v poslední době dává najevo hlavně svým zapojením ve Formuli 1, jde ale spíše o nechvalnou známost než proslulost. Zvláště po závodě na britském okruhu Silverstone, kde se běhoun odděloval od bočnic snadněji než dobře propečené maso od kosti. Měli bychom ovšem zmínit, že královská motoristická disciplína vlastně dostala jen to, oč žádala. Jasně, nebezpečné pneumatiky nikdo nechtěl, jenže nekonečně kvalitní rovněž ne, což je jistě v rozporu s divizí, která se zabývá silničními gumami.

Právě toto oddělení je totiž zodpovědné za novou technologii nazvanou Pirelli Noise Canceling System. Přičemž již z názvu pneumatiky vyplývá, že zaměřena je především na redukci hluku v kabině, a to prý až o 50 procent ve srovnání se standardním obutím. Zařídit to má vrstva polyuretanu přidaná do vnitřku pláště, která prý má pohlcovat velkou porci hluku. Ten se tak nadále nemůže šířit především skrze sloupek řízení do kabiny.

Audi RS6 a RS7 jsou přitom prvními automobily na světě, které nové obutí získají. Bude ovšem za příplatek, a to prý docela tučný - tomu se ostatně nemůžeme divit už kvůli rozměru. Oba vozy totiž dostanou jednadvacetipalcové provedení, přičemž pro kombi je určena 285milimetrová šířka při 30procentním profilu, zatímco liftback (či co je vlastně A7 zač) se může těšit na šíři 275milimetrovou (profil zůstává stejný).

Postupem času by se ovšem obutí, označované na bocích písmeny PNCS, mělo rozšířit i k jiným výrobcům. Navíc italská společnost plánuje i sestup k menším rozměrům. Aktuálně ovšem nevíme, kdy se tak stane, ani kolik méně hlučné pneumatiky budou stát. To ostatně zatím zůstává tajemstvím i u zmíněných modelů Audi RS6 a RS7.


Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7 - 1 - Pirelli Noise Canceling System 01Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7 - 2 - Pirelli Noise Canceling System 02Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7 - 3 - Pirelli Noise Canceling System 03Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7 - 4 - Pirelli Noise Canceling System 04Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7 - 5 - Pirelli Noise Canceling System 05Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7 - 6 - Pirelli Noise Canceling System 06Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7 - 7 - Pirelli Noise Canceling System 07
Pneumatiky Pirelli Noise Canceling System mají přinést do kabiny o 50 % nižší hlučnost

Zdroj: Pirelli přes Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.