Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5

Nová pohonná jednotka bude k mání ve dvou úrovních. První vyprodukuje 110 koní a 102 gramů emisí CO2 na kilometr, druhá 130 koní a 107 g.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5

27.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pohonná jednotka bude k mání ve dvou úrovních. První vyprodukuje 110 koní a 102 gramů emisí CO2 na kilometr, druhá 130 koní a 107 g.

Mluvit o stále přísnějších emisních limitech by již pomalu mohlo být nošením dříví do lesa. O nesmyslech zaváděných Evropskou unií jsme napsali již bezpočet článků, dalšími vás tak už nebudeme (alespoň prozatím) zatěžovat. Rozhodně se ale nevyhneme následkům, jež mají tyto legislativní kroky za následek, přičemž tentokrát si podrobně posvítíme na nový motor 1,2 e-THP koncernu PSA Peugeot-Citroën, o kterém jsme se poprvé výrazně rozepsali již před dvěma měsíci.

Nyní ovšem francouzské automobilky vypustily do světa dodatečné informace s tím, že výroba pohonné jednotky již byla zahájena. Stalo se tak v továrně v Douvrinu, kde byla v posledních třech letech za 118 milionů Eur (cca 3,1 miliardy korun) zmodernizována montážní linka. Na ní by přitom mělo vznikat až tisíc agregátů denně, přičemž roční strop byl nastaven na 320 000 kusů.

Rozhodně tedy nejde o pohonnou jednotku, která by se v rámci koncernu neprojevila na snížení průměrných emisí. Už jen z toho důvodu, že kromě dosud oznámených modelů (Peugeot 208, 308, 2008, Citroën C3, C4, DS3) se objeví také pod kapotami vrcholných typů. Hledat ji tak budeme moci i v motorovém prostoru Peugeotu 508 nebo Citroënu C5.

K mání přitom bude agregát (interně nazvaný EB Turbo PureTech) ve dvou stupních naladění. Ten první počítá s výkonem 110 koní a točivým momentem 205 Nm, přičemž v závislosti na daném modelu by produkce emisí CO2 neměla překročit hodnotu 102 g/km, což v takové Francii znamená zisk státního bonusu ve výši 200 Eur (5 200 Kč) a pro nás informaci o papírové kombinované spotřebě nejvýše 4,25 litru benzinu na 100 km.

V případě druhé verze již s vládním příspěvkem ve všech případech počítat nelze, neboť emise CO2 mají u modelů postavených na platformě EMP2 dosahovat maximální výše 107 g/km. Na druhou stranu, zatížení je v takovém případě nulové, zatímco po stránce výkonů produkuje přeplňovaný tříválec 130 koní a 230 Nm, odpovídající kombinovaná spotřeba činí maximálně 4,46 litru benzinu na 100 km.

Jako první dorazí s těmito motory do prodeje Peugeot 308 a Citroën C4. Očekávat je máme v březnu příštího roku, přičemž na ceny je momentálně trochu brzy. To pak dvojnásobně platí o modelech 208 a C3, které se s pohonnými jednotkami e-THP představí v červenci 2014.


Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 1 - PSA e-THP 01Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 2 - PSA e-THP 02Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 3 - PSA e-THP 03Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 4 - PSA e-THP 04Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 5 - PSA e-THP 05Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 6 - PSA e-THP 06Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 7 - PSA e-THP 07Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 8 - PSA e-THP 08Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: nový tříválec dostanou i modely 508 a C5 - 9 - PSA e-THP 09
Výroba motoru 1,2 e-THP již byla zahájena. Do prodeje se pak tato pohonná jednotka dostane poprvé v březnu příštího roku pod kapotami modelů Peugeot 308 a Citroën C4

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.