Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti

Speciální dvacetipalcové ráfky se pyšní zakomponovanými polymery i molitanovou pěnou. Díky speciálnímu povrchu však září jako pravý kov.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti

24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Speciální dvacetipalcové ráfky se pyšní zakomponovanými polymery i molitanovou pěnou. Díky speciálnímu povrchu však září jako pravý kov.

V posledních letech jsme se v rámci příchodu nových modelů dočkali prakticky pokaždé nejen větších rozměrů, ale také vyšší hmotnosti. Ta samozřejmě vyžadovala vyšší výkon, jinak by dynamika byla v koncích. Při navýšení počtu koní pod kapotou zde však existovalo riziko vyšší spotřeby i produkce emisí CO2, což by pro změnu vedlo k navýšení poplatků směřujících do kapes euroautorit všeho druhu. Pokud se tedy automobilky nechtěly pohybovat v začarovaném kruhu, musely přijít s těmi druhy materiálů, které kdysi byly vyhrazeny hlavně supersportům. Řeč je hlavně o karbonu, který dnes tvoří základní stavební materiál pro BMW i3 a i8.

U Audi však o rozsáhlém využití uhlíkových vláken nechtějí ani slyšet, neboť budoucnost odlehčování vidí v mixování materiálů. V našem nedávném článku jsme přitom uváděli, že německá automobilka by tento princip chtěla aplikovat na příští generaci modelu Q7, která se ukáže příští rok. Jak se ovšem nyní zdá, v Ingolstadtu s mixováním materiálů začali již dříve. A to konkrétně na faceliftované limuzíně A8.

Právě tento model se totiž stane prvním, který použije nová litá kola vyrobená ze speciálního plastového kompozitu zvaného Chromtec namísto tradičních hliníkových slitin. Díky tomu by mělo dojít v každém rohu k redukci 4,4 kilogramů, což ve výsledku povede k celkovému snížení neodpružené hmotnosti o 17,6 kg.

Výrobu kol má na starosti firma Lacks Wheel Trim Systems, která do konstrukce zakomponovala polymery pro větší pevnost. Zároveň vnitřek deseti paprsků tvoří jakási molitanová pěna, která kromě hmotnosti snižuje také míru hluku. Vnější část je pak opatřena speciálním nátěrem, který se blýská jako pravý kov.

K dispozici budou tato kola v 20palcovém provedení, přičemž s největší pravděpodobností půjde o příplatkovou výbavu. Na cenu si ovšem budeme muset počkat do zahájení prodeje, k němuž dojde již v listopadu. V následujících letech pak zřejmě Audi nová kola nasadí i u dalších modelů.


Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti - 1 - Audi A8 TFSI 2014 01Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti - 2 - Audi A8 TFSI 2014 03Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti - 3 - Audi A8 TFSI 2014 04Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti - 4 - Audi A8 TFSI 2014 05Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti - 5 - Audi A8 TFSI 2014 06Nové Audi A8 dorazí s plastovými koly, ušetřit mají 17,6 kg neodpružené hmotnosti - 6 - Audi A8 TFSI 2014 07
Nové Audi A8 dorazí se speciálními plastovými koly. K mání budou ve 20palcovém provedení, přičemž redukují hmotnost i hluk a navyšují pevnost

Zdroj: MotorAuthority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.