Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes ukázal nový diesel OM 654, ohromí hmotností, dynamikou i spotřebou
16.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoulitrová pohonná jednotka dostala 192 koní, jeho normovaná spotřeba v případě třídy E ale klesá na pouhých 3,9 l/100 km. Co za tím stojí?
Pokud vám neuniklo představení nového Mercedesu třídy E, případně informace související s českými cenami, pak jistě víte, že verze E 220d dostala do vínku dvoulitrový turbodiesel s kódovým označením OM 654. Ten je zcela nový, přičemž v nabídce značky postupně nahradí předchozí 2,1litrovou pohonnou jednotku OM 651, kterou Mercedes postupně vyvíjel už dlouhých 8 let a která navazovala na ještě starší agregáty stejného objemu. Třícípá hvězda se však kupodivu o jeho vlastnostech nikterak rozsáhle nerozepsala, čemuž jsme se divili - jindy by značka na takové novince postavila obsáhlou tiskovou zprávu.
Jak se ovšem nyní ukazuje, u německé automobilky nelelkovali, pouze si nechávali jedno ze svých es v rukávu pro pozdější příležitosti. Podrobná prezentace motoru tedy přichází ke slovu až nyní, pár dnů po oznámení českých cen, nicméně stále ještě dlouho dobu předtím, než první exempláře dorazí ke svým majitelům. Ti se v případě nového dieselu mohou těšit na přibližně 13procentní úsporu paliva ve srovnání s předchozí jednotkou a snad i zlepšení jízdního projevu. Dvoulitr totiž váží pouze 168,4 kilogramu namísto 202,8 kg, což nepochybně prospěje dynamice i jízdní agilitě.
Kromě toho třícípá hvězda sáhla po vstřikování common-rail čtvrté generace či ocelových pístech, jenž se pyšní stupňovitými spalovacími miskami. Samotné válce jsou pak potaženy materiálem Nanoslide, které by měly přinést nižší míru hluku a vibrací. Mercedes navíc již od počátku počítal s přísnějším měřením emisí v rámci tzv. RDE (Real Driving Emissions) a hnací ústrojí osadil mnohasměrnou recirkulací výfukových par či vstřikováním roztoku močoviny AdBlue, které je součástí samotného agregátu.
S ohledem na kompaktní rozměry motoru je možná podélná i příčná zástavba, přičemž problémem není ani pohon předních, zadních nebo všech čtyř kol. Tím se ale dostáváme na konec technického popisu, pročež můžeme přesedlat na technické parametry. Ty počítají s výkonem 192 koní (namísto předchozích 168) v 3 800 otáčkách, případně pak s točivým momentem 400 Nm, jenž je v rozmezí v pásmu 1 600 až 2 800 ot./min.
S tímto výkonem zvládne Mercedes E 220d zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 240 km/h. Spotřeba pak byla vyčíslena na 4,3 až 4,7 l/100 km ve městě, 3,6 až 4,1 litru mimo zástavbu a 3,9 až 4,3 litru v průměru. Zmínit ještě můžeme ekvivalent spotřeby v podobě emisí CO2 v rozmezí 102 až 112 gramů na kilometr, případně pak na úplný závěr českou cenu, jenž startuje na 1 270 500 Kč.
Nový dvoulitrový turbodiesel Mercedesu váží pouze 168 kg. Přitom produkuje 192 koní, v případě nové třídy E tak má zajistit zrychlení z klidu na stovku za 7,3 sekundy a průměrnou spotřebu 3,9 až 4,3 litru na sto kilometrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva