Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes nechce tříválcové motory, efektivity BMW prý dosáhne i se čtyřválcem
22.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka chce v roce 2020 dosáhnout cíle 95 g emisí CO2 na km. Pomoci jí v tom má nový benzinový motor 1,2 a turbodiesel 1,5, čtyřválcové.
Downsizing motorů je trendem, kterého se zřejmě ještě nějakou dobu nezbavíme. Minimálně ne do té doby, než majitelé přeplňovaných pohonných jednotek s objemem menším než dvoulitrová lahev Coca-Coly zavalí autoservisy svými nepojízdnými automobily. I když pravděpodobně ani poté nezvítězí rozum nad zelenou lobby. Motory se třemi či s pouhými dvěma válci tak zřejmě budou četnějším úkazem. Nikoliv ovšem u Mercedesu, který aktuálně ve spolupráci s Renaultem vyvíjí novou rodinu nízkoobjemových benzinových čtyřválců, které se svou efektivitou mají vyrovnat tříválcovému agregátu BMW.
„Nechceme tříválce,“ říká k tomu Jurgen Doring, hlava strategie pohonných jednotek Mercedesu, a dodává, že značka nehodlá upustit ani od velkoobjemových motorů. I v roce 2020 by tak měla být možná koupě např. třídy S s benzinovým dvanáctiválcem pod kapotou. A to přesto, že právě v tomto roce by Mercedes-Benz chtěl dosáhnout svého cíle, jímž je redukce emisí CO2 na úroveň 95 g/km. Tajemstvím plánovaného úspěchu má být větší výskyt plug-in hybridů, které by úroveň vypouštěných emisí u velkých modelů měly snížit na 60 g/km. Mercedes-Benz E 300 Hybrid je se svými 109 g/km jen začátkem, podle Doringa by totiž v budoucnu každý čtvrtý prodaný vůz značky měl mít pod svou kapotou alternativní pohonné ústrojí.
Mimo to hodlá Mercedes také výrazným způsobem redukovat hmotnost, přičemž plánem je u každého nového modelu čtrnáctiprocentní dieta ve srovnání s předchůdcem. Oproti BMW tak zřejmě bude značka s třícípou hvězdou lehčí a přitom kultivovanější, což jí umožní právě větší počet válců pod kapotou. Blížící se změna emisních norem ovšem také znamená daleko více práce na stávajících pohonných jednotkách. Evropská unie se totiž konečně hodlá zaměřit i na skutečně škodlivé částice NOx. Lobbysmu se ovšem nezbavíme ani v roce 2015, neboť nová směrnice EU6 povolí turbodieselům trochu větší produkci částic NOx než u benzinových motorů.
Je tedy jasné, že redukcí všech emisí nejde Evropskému parlamentu o ochranu životního prostředí, nýbrž o napakování vlastních kapes. Ty zřejmě budou plné až v roce 2020, kdy v platnost vejde nové nařízení EU7 nastavující benzinovým i dieselovým motorům stejné limity. Doring přitom prohlašuje, že technologie Bluetec by Mercedesu měla zajistit její snadné splnění. Rok 2014 nám přitom naznačí, jak to s budoucností Mercedesu vypadá ve skutečnosti a ne jen v rámci tiskových prohlášení. Do prodeje totiž dorazí faceliftovaná třída A a třída B, které pod kapotu dostanou právě nově vyvíjené motory v podobě benzinového čtyřválce 1,2 a turbodieselu 1,5 l.
Mercedes vyvíjí novou rodinu čtyřválcových motorů, které se poprvé objeví v roce 2014 pod kapotami tříd A a B. Mimo to značka zaměří svou pozornost na redukci částic NOx u svých stávajících pohonných jednotek
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva