Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu
4.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vzhledem k novým evropským regulacím můžeme ve zbytku letoška čekat ještě řadu změn v nabídkách benzinových motorů. Neunikl jim ani Mercedes třídy E.
Honba za co nejnižší papírovou spotřebou ještě nikdy nebyla tak aktuální jako nyní. Jak jsme však nedávno konstatovali při vyhlášení loňského vítěze v boji o snižování emisí CO2, není to až tak dobrá zpráva, jak by se mohlo zdát. Automobilky totiž s ohledem na velmi přísné pokuty za nedodržení prakticky nesplnitelných limitů emisí oxidu uhličitého, které nevycházejí z ničeho jiného než spotřeby paliva, zavádí především taková opatření, aby snížily spotřebu při eurotestech. A ty s jízdní realitou řady z nás nemají mnoho společného. Snadno se pak stane, že papírový pokles spotřeby o 20 procent nemá v případě vašeho jízdního stylu žádný reálný efekt, nebo má dokonce účinek záporný.
Recept na snížení normované spotřeby je obvykle velmi jednoduchý a vede přes snížení objemu motoru a instalaci přeplňování turbem, popř. kompresorem. Zejména u výkonnějších motorů nebo aut, u nichž lze očekávat vyšší zatížení, pak jde z hlediska praktického využití v naprosté většině případů o kontraproduktivní krok. Ale co se dá dělat, hlavně že tabulková spotřeba je nízká a pokuty nižší.
Tento přístup v dnešním automobilovém světě nemíjí prakticky nikoho, zejména ne evropské automobilky. A rozhodně se mu nevyhýbá ani Mercedes-Benz, který čerstvě představil nové motorizace pro sedan a kombi třídy E. Výše zmíněným způsobem jsou ale upraveny jen částečně.
První novinkou je instalace inovovaného benzinového šestiválcového tříapůllitru, který známe třeba již z nového Mercedesu C Coupe. Ten se dočkal pouze dílčích úprav a prodloužení převodů, neboť jej automobilka v tuto chvíli není schopna nahradit něčím jiným. Dá se však očekávat, že pozici tohoto motoru zaujme do budoucna menší přeplňovaný čtyřválec nebo šestiválec, jak se ostatně stalo v mnoha jiných případech.
Na každý pád, inovovaný Mercedes E 350 BlueEfficiency (jde opravdu o benzinový motor) má nově výkon zvýšený na 225 kW (306 koní), což je o 10 kW více než dosud. Také jeho nejvyšší točivý moment vzrostl, a to o 10 Nm na 370 Nm. S výkonem dále pracuje inovovaná převodovka 7G-Tronic Plus s prodlouženými převody, která jej posílá na kola zadní nápravy.
Takto vybavené Éčko zrychlí na stovku za 6,3 sekundy a dosáhne omezené rychlosti 250 km/h. Co je ale tím podstatným, normovaná kombinovaná spotřeba klesla o plných 20 procent na 6,8 litru na 100 km pro sedan a 7,0 litru pro kombi.
Mnohem „evropštější” inovace přináší další benzinová verze E 500 BlueEfficiency, kde se již odehrály klasické změny. Vůz je nově vybaven motorem 4,6 V8 s dvěma turbodmychadly namísto dosud nabízeného atmosférického pětiapůllitru. Výkon samozřejmě stoupl na 300 kW (408 koní), stejně tak točivý moment se posunul až k hranici 600 Nm, což jsou o 15 kW resp. 70 Nm lepší hodnoty než dříve. I v tomto případě je vůz vybaven automatem 7G-Tronic Plus a poháněna jsou zadní kola.
Tip: Přečtěte si více o dosavadním motoru Mercedesu E 500 v našem testu verze kupé.
Akceleraci na stovku si takto vybavené E s karoserií sedan odbude za 5,2 sekundy, maximální rychlost odhadnete jistě sami. Kombinovaná spotřeba klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 litru benzinu na 100 km jízdy. Jaká bude ta skutečná? To se teprve uvidí.
Nepochybujte o tom, že oba vozy jsou standardně vybaveny systémem start and stop, kterého se „dočkají” i všechny ostatní motorizace. Sedmistupňový automat se pak stane standardem i pro varianty E 200 CDI, E 220 CDI, E 200 a E 250, vše samozřejmě především v zájmu snížení normovaných emisí CO2.
Kdy se tyto novinky dostanou do prodejů Mercedes zatím neupřesnil, očekáváme ale, že se tak stane prakticky ihned.
Mercedes-Benz E 350, E 500 a další provedení pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva