Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes detailně představil svůj nový řadový šestiválec, má úžasné parametry
18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová pohonná jednotka je důvod, proč Mercedes nepočítá s návratem ostře laděných dieselů - tak výkonný a úsporný nový motor automobilky je.
V poslední době stále více značek zmiňuje návrat k řadovým šestiválcům, jedné z takřka ideálních koncepcí motoru. Do zdárného konce tento návrat ale zatím dotáhla jediná, Mercedes-Benz, která nám třílitrovou pohonnou jednotku s označením M256 poprvé ukázal již loni v říjnu. Nyní můžeme nahlédnout do detailů, a to i do těch, jež souvisejí s AMG. Sportovní divize z Affalterbachu si motor, který se vůbec poprvé ukáže ve standardním provedení pod kapotou faceliftovaného Mercedesu třídy S, vzala taktéž do parády.
Agregát dostal dvě úrovně přeplňování, kdy tu úvodní zajišťuje elektricky poháněný kompresor. V nízkých otáčkách prý na minimum redukuje prodlevu, jež je jinak přeplňovaným motorům vlastní, neboť se během pouhých 300 milisekund dokáže roztočit na 70 000 otáček. A dokáže s tím začít dříve, než vůbec zmáčknete plyn, pakliže elektronika očekává blížící se akceleraci. Díky jeho přítomnosti mohlo být aplikováno mnohem větší konvenční turbodmychadlo, jež se zapojuje do hry s příchodem středních otáček a pro změnu se stará o vysoký maximální výkon.
Jako první tuto variantu motoru M256 dostane Mercedes-AMG E50 4Matic, tedy jakési poloviční AMG, něco na úrovni bavorských modelů z řady M Performance. Tam bude dávat k dobru 435 koní a 530 Nm točivého momentu, což jsou samo o sobě špičkové hodnoty. Nicméně součástí ústrojí bude kromě 48voltového elektrického okruhu rovněž integrovaný startér-generátor ISG, který přidá dalších 20 koní a 220 Nm. O nedostačující jízdní dynamice tedy nemůže být ani řeč, byť přesná data zatím k dispozici nemáme - výkon okolo 450 koní s daným způsobem přeplňování a elektrickou asistencí je i dnes něco výjimečného, na šestiválec rozhodně. Pro srovnání, osmiválcové BMW M550i má dnes 462 koní.
Takto naladěný motor zamíří mimo jiné pod kapotu produkční verze čtyřdveřového konceptu GT. Dvoudveřové provedení ovšem nadále setrvá u osmiválce. Kromě toho Mercedes pro svou sportovní novinku chystá i plug-in hybridní ústrojí, které by se vůči již známým alternativním pohonům značky mělo výrazně lišit. Zaměřeno totiž nebude na maximální dojezd, ale na sportovní jízdu a tudíž i dynamiku na okruhu.
Rozdíl mezi konvenčním a sportovním hybridním ústrojím by tedy měl být stejný, jako když volíte mezi jízdními režimy Comfort a Sport+. Tedy alespoň dle šéfa AMG Tobiase Moerse. Ten zároveň uvedl, že „chceme systém, který je permanentně v chodu, a ze kterého můžeme výrazně čerpat“. I proto divize z Affalterbachu na vývoji akumulátorů spolupracuje s menšími firmami, které se mohou zcela podřídit jejím požadavkům.
Toto benzin-elektrické ústrojí, stejně jako výše zmiňovaný přeplňovaný řadový šestiválec, kromě vysokého výkonu a působivé jízdní dynamiky zajistí i nižší spotřebu. Tím dle Moerse zcela přestává být relevantní potřeba sportovního dieselu, jehož existenci šéf AMG ostatně nikdy nepodporoval a proto se tam jeho vývojem vlastně ani nikdy nezabývali.
O trochu smutnější jsou zprávy, jež má Moers pro milovníky atmosférických agregátů. „Už nikdy se nebudeme schopni vrátit k přirozenému plnění,” řekl doslova. Atmosférám tak jednoduše odzvonilo, přestože elektrifikace by jejich život mohla ještě o trochu prodloužit. Jelikož ale AMG zastává postup maximální efektivity a dolování maxima potenciálu, přichází vždy nejprve ke slovu přeplňování, a teprve poté elektrifikace. Tím jsou tedy atmosféry definitivně ze hry.
Budoucnost pohonných jednotek Mercedesu tedy bude především přeplňovaná, benzinová a plug-in hybridní. To samozřejmě neznamená, že by se Mercedes dieselů zcela vzdal - k dispozici budou, dokonce i ty nově vyvinuté - kupříkladu též loni představený řadový šestiválec by měl dávat k dobru 313 koní - jen ne pod kapotou modelů z Affalterbachu...




Nová pohonná jednotka M256 se nyní ukázala svěu i naživo. Kromě vysokého výkonu nabídne i úsporný provoz, proto prý AMG nesklouzne ke sportovním dieselům jako konkurence
Takto jsme si nový motor mohli poprvé prohlédnout loni na oficiálních fotkách
Zdroje: Mercedes-Benz PassionBlog, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva