Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou

Revoluci v segmentu nečekejte, za pomoci radaru, laseru a kamer by ale Mazda chtěla dotáhnout konkurenci v oblasti podpůrných systémů řízení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou

25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Revoluci v segmentu nečekejte, za pomoci radaru, laseru a kamer by ale Mazda chtěla dotáhnout konkurenci v oblasti podpůrných systémů řízení.

V současném automobilovém světě není kladen důraz pouze na elektromobitu, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale rovněž na bezpečnostní technologie. Laťka se každým rokem posouvá o něco výše, přičemž za lídra v tomto segmentu je všeobecně považováno švédské Volvo. Na paty by mu ovšem rády šlapaly mnohé další značky. A nejen ty evropské, ale rovněž japonské. I proto bude nová Mazda 6, kterou tento týden čeká jakási druhá premiéra na pařížském autosalonu, vybavena systémem zvaným i-Activ Sense.

Představit si pod tím můžete spolupráci celé řady elektronických pomocníků, které ke své práci využívají signály z kamer, senzorů, radarů a infračervených laserů. V prvé řadě jde o nový tempomat MRCC (Mazda Radar Cruise Control), který již dle názvu využívá radaru umístěného v čelní masce a na základě odraženého signálu automaticky upravuje rychlost. A to v rozmezí od 30 do 200 km/h.

O novinku v segmentu se nejedná, stejně jako jsou dobře známé systémy varující před vpředu jedoucím vozidlem FOW (Forward Obstruction Warning) a nežádoucím vyjetím z pruhu LDWS (Lane Departure Warning System). Druhý zmíněný bezpečnostní prvek přitom pracuje na bázi kamerového snímání a funguje při rychlostech od 65 km/h. První systém ovšem používá radaru, stejně jako slepé úhly monitorující RVM (Rear Vehicle Monitoring).

Z ranku známých technologií je také bezpečnostní systém Pre-Crash Safety snažící se předejít haváriím. Na rozdíl od „volváckého“ City Safety je ovšem rozdělen na dvě části, které pracují v odlišných rychlostech. SBS (Smart Brake Support) operuje při rychlostech od 15 do 145 km/h, zatímco pro tempo od čtyř do 30 km/h je tu SCBS (Smart City Brake Support).

SBS přitom zpracovává signál z radaru a dokáže operovat na vzdálenost až 140 metrů před vozem, zatímco SCBS vychází z údajů infračerveného laseru a monitoruje prostor přímo před vámi. Při nečinnosti vám přitom nejprve upozorní pípnutím, posléze nápisem Brake na 3,5palcovém displeji na přístrojovém štítu. Teprve poté přichází ke slovu samočinné brzdění, na rozdíl od Volva ale zřejmě ne se stoprocentní účinností do určitého tempa.

Stranou zájmu techniků značky nezůstala ani světla, která novince umožní adaptivní svícení do zatáček nebo automatické přepínání mezi denním, nočním a dálkovým svícením. Ani tím ovšem nová Mazda 6, ať již jako sedan nebo jako kombi, segment nezmění. Stane se ovšem mnohem žádanější.


Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 1 - mazda 6 2013 49
O bezpečnostním systému i-Active Sense vám leccos prozradí tento obrázek. Nová šestka prostě bude chtít vidět všude...

Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 2 - Mazda 6 2013 01Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 3 - Mazda 6 2013 02Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 4 - Mazda 6 2013 03Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 5 - Mazda 6 2013 04Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 6 - Mazda 6 2013 05Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 7 - Mazda 6 2013 06Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 8 - Mazda 6 2013 07Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 9 - Mazda 6 2013 08Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 10 - Mazda 6 2013 09Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 11 - Mazda 6 2013 10Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 12 - Mazda 6 2013 11Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 13 - Mazda 6 2013 12Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 14 - Mazda 6 2013 13Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 15 - Mazda 6 2013 14Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 16 - Mazda 6 2013 15Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 17 - Mazda 6 2013 16Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 18 - Mazda 6 2013 17Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 19 - Mazda 6 2013 18Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 20 - Mazda 6 2013 19Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 21 - Mazda 6 2013 20Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 22 - Mazda 6 2013 21Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 23 - Mazda 6 2013 22Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 24 - Mazda 6 2013 23Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 25 - Mazda 6 2013 24Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 26 - Mazda 6 2013 25Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 27 - Mazda 6 2013 26Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 28 - Mazda 6 2013 27Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 29 - Mazda 6 2013 28Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 30 - Mazda 6 2013 29Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 31 - Mazda 6 2013 30Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 32 - Mazda 6 2013 31Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 33 - Mazda 6 2013 32Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 34 - Mazda 6 2013 33Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 35 - Mazda 6 2013 34Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 36 - Mazda 6 2013 35Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 37 - Mazda 6 2013 36Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 38 - Mazda 6 2013 37Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 39 - Mazda 6 2013 38Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 40 - Mazda 6 2013 39Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 41 - Mazda 6 2013 40Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 42 - Mazda 6 2013 41Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 43 - Mazda 6 2013 42Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 44 - Mazda 6 2013 43Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 45 - Mazda 6 2013 44Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 46 - Mazda 6 2013 45Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou - 47 - Mazda 6 2013 46
Mazda 6 má tento týden premiéru na autosalonu v Paříži ve verzi Wagon, sedan už jsme mohli vidět v Moskvě

Zdroj: Mazda

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.