Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mazda i-Activ Sense: za bezpečnější jízdou s radarem, laserem a kamerou
25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Revoluci v segmentu nečekejte, za pomoci radaru, laseru a kamer by ale Mazda chtěla dotáhnout konkurenci v oblasti podpůrných systémů řízení.
V současném automobilovém světě není kladen důraz pouze na elektromobitu, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale rovněž na bezpečnostní technologie. Laťka se každým rokem posouvá o něco výše, přičemž za lídra v tomto segmentu je všeobecně považováno švédské Volvo. Na paty by mu ovšem rády šlapaly mnohé další značky. A nejen ty evropské, ale rovněž japonské. I proto bude nová Mazda 6, kterou tento týden čeká jakási druhá premiéra na pařížském autosalonu, vybavena systémem zvaným i-Activ Sense.
Představit si pod tím můžete spolupráci celé řady elektronických pomocníků, které ke své práci využívají signály z kamer, senzorů, radarů a infračervených laserů. V prvé řadě jde o nový tempomat MRCC (Mazda Radar Cruise Control), který již dle názvu využívá radaru umístěného v čelní masce a na základě odraženého signálu automaticky upravuje rychlost. A to v rozmezí od 30 do 200 km/h.
O novinku v segmentu se nejedná, stejně jako jsou dobře známé systémy varující před vpředu jedoucím vozidlem FOW (Forward Obstruction Warning) a nežádoucím vyjetím z pruhu LDWS (Lane Departure Warning System). Druhý zmíněný bezpečnostní prvek přitom pracuje na bázi kamerového snímání a funguje při rychlostech od 65 km/h. První systém ovšem používá radaru, stejně jako slepé úhly monitorující RVM (Rear Vehicle Monitoring).
Z ranku známých technologií je také bezpečnostní systém Pre-Crash Safety snažící se předejít haváriím. Na rozdíl od „volváckého“ City Safety je ovšem rozdělen na dvě části, které pracují v odlišných rychlostech. SBS (Smart Brake Support) operuje při rychlostech od 15 do 145 km/h, zatímco pro tempo od čtyř do 30 km/h je tu SCBS (Smart City Brake Support).
SBS přitom zpracovává signál z radaru a dokáže operovat na vzdálenost až 140 metrů před vozem, zatímco SCBS vychází z údajů infračerveného laseru a monitoruje prostor přímo před vámi. Při nečinnosti vám přitom nejprve upozorní pípnutím, posléze nápisem Brake na 3,5palcovém displeji na přístrojovém štítu. Teprve poté přichází ke slovu samočinné brzdění, na rozdíl od Volva ale zřejmě ne se stoprocentní účinností do určitého tempa.
Stranou zájmu techniků značky nezůstala ani světla, která novince umožní adaptivní svícení do zatáček nebo automatické přepínání mezi denním, nočním a dálkovým svícením. Ani tím ovšem nová Mazda 6, ať již jako sedan nebo jako kombi, segment nezmění. Stane se ovšem mnohem žádanější.

O bezpečnostním systému i-Active Sense vám leccos prozradí tento obrázek. Nová šestka prostě bude chtít vidět všude...
Mazda 6 má tento týden premiéru na autosalonu v Paříži ve verzi Wagon, sedan už jsme mohli vidět v Moskvě
Zdroj: Mazda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 6 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva