Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka

(video) Asterion jezdí s pomocí předních kol do 50 km/h v hybridním módu, pak naskočí desetiválec. Se spotřebou 4,2 l/100 km nepočítejte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka

6.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(video) Asterion jezdí s pomocí předních kol do 50 km/h v hybridním módu, pak naskočí desetiválec. Se spotřebou 4,2 l/100 km nepočítejte.

Pařížský autosalon viděl premiéru Lamborghini Asterion LPI910-4, prvního hybridního býka a také první předokolky této italské značky - kterou může být, jede-li pouze na elektřinu. Italská automobilka již při představení trochu osvětlila pohonné ústrojí, které má celkem tři elektromotory a může pracovat ve dvou režimech.

Lamborghini nyní videem osvětlilo, jak hybridní systém Asterionu funguje. V režimu Ibrido, tedy hybridním, jede Asterion na elektřinu, dokud nepřekročíte 50 km/h. V teoretické rovině byste tedy ve městě nemuseli benzín vůbec potřebovat, nepojedete-li po silnicích s vyšším limitem či dále než oněch 50 km dojezdu. V této chvíli je Asterion opravdu předokolka; pracují jen elektromotory u předních kol.

Při rychlosti vyšší než 50 km/h vůz nastartuje spalovací motor, který ke třem stovkám koní přidá svých 610, z Asterionu je čtyřkolka a vy se tak můžete dostat až na maximálku 320 km/h, máte-li na to prostor. Pokud pojedete v režimu Zero, budou vůz pohánět všechny tři elektromotory, bude tedy pořád mít pohon všech kol. Většina výkonu ale bude vpředu, zadní kola bude pohánět jen elektromotor umístěný v převodovce, jehož síla bude nanejvýš třetinová ze sumy elektrického výkonu. V tomto módu teoreticky ujedete 50 km anebo můžete jet maximální rychlostí 125 km/h.

Co Lamborghini tak úplně neříká, je, jak by systém fungoval při mnohasetkilometrových cestách. O Asterionu mluví jako o „hyperkřižníku”, tedy by se neměli divit, kdyby s ním někdo chtěl jet ze Sant'Agaty Bolognese do Berlína přes Krakov a zpátky přes Paříž. Teoreticky, samozřejmě, protože o výrobě prý neuvažují; Asterion má být jen „demonstrace technologií”.

Oněch proklamovaných 910 koní je totiž dostupných ve chvíli, kdy všechny motory pracují na plný výkon, tedy desetiválec posílá svých zhruba šest stovek a zbytek dodávají elektromotory, které berou energii z baterií. A moc jí tam není, pokud je teoretický dojezd s tímto zdrojem energie 50 km. Jakmile jsou baterie prázdné, máte zas „jen” šest set koní a pohon „jen” zadní nápravy, dokud nebude vhodná chvíle pro dobití baterií rekuperací.

Také v těchto chvílích nepočítejte s tím, že by 5,2litrové V10 stačilo pouhých 4,2 litru paliva na 100 km. Samozřejmě - 4,2 litru je hodnota jen teoretická a ještě platná jen pro prvních 100 km, protože až půlku z nich byste měli ujet na elektřinu. Jak jsme uvedli už při příležitosti oficiálního představení, stejný motor v Huracánu si na 100 km podle eurotestů vezme 12,5 litru paliva, tedy zhruba třikrát tolik, co Lamborghini uvádí u Asterionu. A i to je jen teoretická hodnota.

Při výše zmíněném transeuropském okružním maratonu, který podle Googlu měří bezmála čtyři tisíce kilometrů, by tedy Asterion měl spotřebu srovnatelnou s Huracánem, ať automobilka a eurotesty říkají, co chtějí. V každém případě video, které Lamborghini zveřejnilo jako přiblížení funkce hybridního systému, je trochu přehnané, ale není bez zajímavosti.

Podle Stephana Winkelmanna, šéfa automobilky, Lamborghini zatím žádný produkční hybrid nechystá. Podle vlastních slov v Paříži by však na silnici radši viděl vůz s designem Asterionu a čistě spalovacím pohonným ústrojím, bez jakékoliv elektřiny v pohonném ústrojí.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 1 - lamborghini asterion video 01Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 2 - lamborghini asterion video 02Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 3 - lamborghini asterion video 03
Nové video osvětluje, jak funguje hybridní systém Asterionu

Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 4 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 01Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 5 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 02Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 6 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 03Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 7 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 04Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 8 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 05Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 9 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 06Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 10 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 07Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 11 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 08Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 12 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 09Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 13 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 10Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 14 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 11Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 15 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 12Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 16 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 13Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 17 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 14Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 18 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 15Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 19 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 16Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 20 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 17Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 21 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 18Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 22 - Lamborghini Asterion LPI910-4 zive dalsi 19

Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 23 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 01Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 24 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 02Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 25 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 03Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 26 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 04Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 27 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 05Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 28 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 06Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 29 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 07Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 30 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 08Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 31 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 09Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 32 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 10Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 33 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 11Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 34 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 12Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 35 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 13Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 36 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 14Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 37 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 15Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 38 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 16Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 39 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 17Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 40 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 18Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 41 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 19Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 42 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 20Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 43 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 21Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 44 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 22Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 45 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 23Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 46 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 24Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 47 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 25Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 48 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 26Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 49 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 27Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 50 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 28Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 51 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 29Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 52 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 30Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 53 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 31Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 54 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 32Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 55 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 33Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 56 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 34Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 57 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 35Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 58 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 36Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 59 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 37Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 60 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 38Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 61 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 39Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 62 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 40Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 63 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 41Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 64 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 42Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 65 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 43Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka - 66 - Lamborghini VW Night Pariz 2014 44
Takto se první hybridní Lamborghini ukazuje na pařížském autosalonu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.