Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Lamborghini vysvětluje hybridní systém Asterionu, na elektřinu je to i čtyřkolka
6.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(video) Asterion jezdí s pomocí předních kol do 50 km/h v hybridním módu, pak naskočí desetiválec. Se spotřebou 4,2 l/100 km nepočítejte.
Pařížský autosalon viděl premiéru Lamborghini Asterion LPI910-4, prvního hybridního býka a také první předokolky této italské značky - kterou může být, jede-li pouze na elektřinu. Italská automobilka již při představení trochu osvětlila pohonné ústrojí, které má celkem tři elektromotory a může pracovat ve dvou režimech.
Lamborghini nyní videem osvětlilo, jak hybridní systém Asterionu funguje. V režimu Ibrido, tedy hybridním, jede Asterion na elektřinu, dokud nepřekročíte 50 km/h. V teoretické rovině byste tedy ve městě nemuseli benzín vůbec potřebovat, nepojedete-li po silnicích s vyšším limitem či dále než oněch 50 km dojezdu. V této chvíli je Asterion opravdu předokolka; pracují jen elektromotory u předních kol.
Při rychlosti vyšší než 50 km/h vůz nastartuje spalovací motor, který ke třem stovkám koní přidá svých 610, z Asterionu je čtyřkolka a vy se tak můžete dostat až na maximálku 320 km/h, máte-li na to prostor. Pokud pojedete v režimu Zero, budou vůz pohánět všechny tři elektromotory, bude tedy pořád mít pohon všech kol. Většina výkonu ale bude vpředu, zadní kola bude pohánět jen elektromotor umístěný v převodovce, jehož síla bude nanejvýš třetinová ze sumy elektrického výkonu. V tomto módu teoreticky ujedete 50 km anebo můžete jet maximální rychlostí 125 km/h.
Co Lamborghini tak úplně neříká, je, jak by systém fungoval při mnohasetkilometrových cestách. O Asterionu mluví jako o „hyperkřižníku”, tedy by se neměli divit, kdyby s ním někdo chtěl jet ze Sant'Agaty Bolognese do Berlína přes Krakov a zpátky přes Paříž. Teoreticky, samozřejmě, protože o výrobě prý neuvažují; Asterion má být jen „demonstrace technologií”.
Oněch proklamovaných 910 koní je totiž dostupných ve chvíli, kdy všechny motory pracují na plný výkon, tedy desetiválec posílá svých zhruba šest stovek a zbytek dodávají elektromotory, které berou energii z baterií. A moc jí tam není, pokud je teoretický dojezd s tímto zdrojem energie 50 km. Jakmile jsou baterie prázdné, máte zas „jen” šest set koní a pohon „jen” zadní nápravy, dokud nebude vhodná chvíle pro dobití baterií rekuperací.
Také v těchto chvílích nepočítejte s tím, že by 5,2litrové V10 stačilo pouhých 4,2 litru paliva na 100 km. Samozřejmě - 4,2 litru je hodnota jen teoretická a ještě platná jen pro prvních 100 km, protože až půlku z nich byste měli ujet na elektřinu. Jak jsme uvedli už při příležitosti oficiálního představení, stejný motor v Huracánu si na 100 km podle eurotestů vezme 12,5 litru paliva, tedy zhruba třikrát tolik, co Lamborghini uvádí u Asterionu. A i to je jen teoretická hodnota.
Při výše zmíněném transeuropském okružním maratonu, který podle Googlu měří bezmála čtyři tisíce kilometrů, by tedy Asterion měl spotřebu srovnatelnou s Huracánem, ať automobilka a eurotesty říkají, co chtějí. V každém případě video, které Lamborghini zveřejnilo jako přiblížení funkce hybridního systému, je trochu přehnané, ale není bez zajímavosti.
Podle Stephana Winkelmanna, šéfa automobilky, Lamborghini zatím žádný produkční hybrid nechystá. Podle vlastních slov v Paříži by však na silnici radši viděl vůz s designem Asterionu a čistě spalovacím pohonným ústrojím, bez jakékoliv elektřiny v pohonném ústrojí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Nové video osvětluje, jak funguje hybridní systém Asterionu
Takto se první hybridní Lamborghini ukazuje na pařížském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 5 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před hodinou - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 3 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 6 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien