Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Bentley testuje systém, který skoncuje s náklony zatáčkách. Projev auta je bizarní
26.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je až bizarní vidět auto zatáčet a prakticky se při tom nenaklánět. Přesně to má nabídnout nové Bentley Continental GT, tady jsou záběry z testů.
Někteří lidé vnímají jízdní vlastnosti auta jako jeho schopnost nenaklánět se při rychlých průjezdech zatáčkami. Je samozřejmě nesmysl vnímat projev vozu takto úzce - můžete udělat podvozek velmi tuhý, který v zatáčkách nedovolí karoserii prakticky žádné náklony a přesto může fungovat i při ostré jízdě prachbídně. A stejně tak můžete udělat podvozek velmi poddajný, který náklony karoserie dovolí v mnohem větší míře a přesto bude celkové fungovat mnohem lépe.
Jakýsi svatý grál je ale pochopitelně jen jeden - podvozek, který bude velmi poddajný a přitom ony náklony nedovolí. Konvenční způsob řešení zavěšení a odpružení kol s pomocí „analogových” pružin, tlumičů a stabilizátorů něco takového z podstaty nedovoluje, konstruktéři vždy musí najít co nejvhodnější kompromis s ohledem na zaměření toho či onoho vozu. Jakmile ale do hry vstoupí elektronika, mohou se dít skoro zázraky.
Nedávno jsme připomínali 13 let starý nápad Bose, který díky rozsáhlému použití elektroniky nabízel prakticky dokonalé odpružení. Každé kolo zvlášť se mohlo nastalým podmínkám přizpůsobovat až do té míry, že dokázalo zcela ignorovat jinou výšku povrchu pod každým z kol, umělo zcela potlačit náklony karoserie či dokonce přeskočit překážku vysokou několik centimetrů. Bylo ale moc komplikované, těžké a drahé na to, aby se dostalo do výroby.
Automobilky se od té doby snaží něčemu podobnému co nejvíce přiblížit bez oněch negativních a pokud jde o náklony karoserie, nejdále to chce nyní dotáhnout Bentley. Nový Continental GT ztvárněný ve stylu konceptu EXP12 Speed 6e nabídne nejnovější verzi systému Dynamic Ride, který disponuje mj. elektromotory nastavujícími polohu stabilizátorů. V zatáčkách tak tlačí stabilizátory dolů na vnějším kole a nahoru na vnitřním, aby eliminoval náklony. Nápad to není nový a Bentley jej nepoužije jako první, jeho ztvárnění má být ale u nového Conti GT bezprecedentně efektivní, i díky mezigeneračnímu snížení hmotnosti asi o 350 kg.
A zdá se, že efektivní toto řešení skutečně je. Níže si můžete prohlédnout záběry z testů prototypu tohoto vozu na Severní smyčce Nürburgringu, na němž se v zatáčkách neprojevuje prakticky žádnými náklony karoserie. Je to velmi nepřirozené, fyzikální zákony zdánlivě popírající a mám-li mluvit jen za sebe, z výsledného projevu se mi v očekávání jiného chování auta až trochu točí hlava. Ale o to zajímavější pohled na výsledek je. Dopřejte si jej sami, toto může být taková malá technická revoluce...






Nový systém Bentley zdá se dokáže s náklony karoserie v zatáčkách skoncovat prakticky zcela
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva