Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry

(+ video) Není zatím na trhu, má před sebou ještě dlouhé testování, ale je to další důležitý krok k zářné budoucnosti bez limitů současných řešení rozvodů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry

26.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Není zatím na trhu, má před sebou ještě dlouhé testování, ale je to další důležitý krok k zářné budoucnosti bez limitů současných řešení rozvodů.

Možná si vzpomenete na jméno FreeValve, jméno dceřiné společnosti Koenigseggu, která vyvíjí pneumatické motorky k ovládání ventilů. O tomto vynálezu jsme psali začátkem roku, když firma FreeValve poslala do světa animaci vysvětlující, jak systém funguje. Zmiňovali jsme tehdy, že systém má po letech vývoje blízko k realitě každého dne.

Autosalon v Pekingu ukazuje, že by tomu tak skutečně mohlo v dohledné době být. Ukázal se tam vůz s názvem Qoros Qamfree 3, tedy verze Qorosu 3 s motorem, který vůbec nepotřebuje vačkové hřídele. Na pekingském autosalonu tuto novinku pod kapotou již nějakou dobu známého auta představil sám Christian von Koenigsegg, takže spolupráce je i přes název technologie změněný z FreeValve na Qamfree jasná bez dalšího vysvětlování.

Motor, který pneumatické motorky místo vaček dostal, je čtyřválec o objemu 1,6 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Benefity pneumatického ovládání ventilů jsou tak velké, že motor má jen díky němu o 45 % víc koní, konkrétně až 231, a o 47 % víc točivého momentu, konkrétně až 330 Nm. Zároveň má motor o 15 % nižší průměrnou spotřebu; v případě studeného motoru je to údajně až o 30 % méně.

Není tu přímé vstřikování paliva, které je dražší než nepřímé, choulostivější na poškození a stojí za vznikem pevných částic. Horní strana motoru je prý plošší, což znamená nižší těžiště a možnost položit kapotu níže. A hodnoty výkonu jsou srovnatelné s evropskými rychlými hatchbacky. V podstatě se díváme na samé výhody.

Podle Klause Schmidta, bývalého vývojáře u BMW M a současného motoráře u Qorosu, je motor silnější, ale lehčí než dosud. Také má prý agresivnější zvuk. Otázkou zatím může být, jaká je kultivovanost chodu tohoto systému, protože to byl jeden z problémů prvních verzí. A samozřejmě, jaká je spolehlivost a odolnost této novinky.

Qoros je poměrně mladá automobilka, ale chce být na čínském trhu technologickým lídrem. V Evropě chvíli působila také, ale poměrně rychle vyklidila pole, protože nezaznamenávala prodejní úspěchy. Konkrétní vůz na fotkách je v podstatě testovací mula, kde bude technologie Qamfree nyní testována. Do dvou by mohla přijít na trh - ten čínský, samozřejmě. Kdy se jí dočkáme v Evropě, je zatím otázkou. Vypadá ale opravdu slibně, už jen od pohledu na ona čísla výkonu a posunutou efektivitu.


Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 1 - qoros qamfree 3 peking 23Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 2 - qoros qamfree 3 peking 22Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 3 - Qoros Qamfree 3 dalsi 02Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 4 - Qoros Qamfree 3 dalsi 01Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 5 - qoros qamfree 3 peking 01Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 6 - qoros qamfree 3 peking 21Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 7 - Qoros Qamfree 3 dalsi 03Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 8 - Qoros Qamfree 3 dalsi 04

Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 9 - qoros qamfree 3 peking 02Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 10 - qoros qamfree 3 peking 03Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 11 - qoros qamfree 3 peking 04Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 12 - qoros qamfree 3 peking 05Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 13 - qoros qamfree 3 peking 06Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 14 - qoros qamfree 3 peking 07Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 15 - qoros qamfree 3 peking 08Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 16 - qoros qamfree 3 peking 09Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 17 - qoros qamfree 3 peking 10Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 18 - qoros qamfree 3 peking 11Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 19 - qoros qamfree 3 peking 12Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 20 - qoros qamfree 3 peking 13Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 21 - qoros qamfree 3 peking 14Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 22 - qoros qamfree 3 peking 15Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 23 - qoros qamfree 3 peking 16Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 24 - qoros qamfree 3 peking 17Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 25 - qoros qamfree 3 peking 18Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 26 - qoros qamfree 3 peking 19Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 27 - qoros qamfree 3 peking 20
Qoros Qamfree 3 představil v Pekingu Christian von Koenigsegg

Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 28 - freevalve camless engine animace 01Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 29 - freevalve camless engine animace 02Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 30 - freevalve camless engine animace 03Koenigsegg ukázal hotový motor bez vaček, má úžasné parametry - 31 - freevalve camless engine animace 04
Dosud jsme v oficiální rovině mohli vidět pouze animace ukazující vnitřní fungování motoru

Zdroje: Qoros, Autohome China

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše