Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jaguar XE s dvoulitrem je nejúspornější Jaguar historie, přitom má až 180 koní
25.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Britská divoká kočka přidala nové informace k dvoulitrovému dieselu Igenium. Nejúspornější jednotka disponuje 163 či 180 koňmi.
Bylo by nám velice divné, kdyby si Jaguar odbyl premiéru nového sedanu XE jen vypuštěním nejdůležitějších informací a oficiální sady fotografií. Proto se nelze divit, že do pařížského ohniště krátce před zahájením přilévá hořlavinu v podobě podrobnějších zpráv k novému turbodieselu Igenium, který z něho udělal historicky nejúspornější model značky.
Nový rival pro BMW řady 3 a Mercedes třídy C přiváží pod kapotou dvoulitrový čtyřválcový nízkoemisní vznětový motor přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek turbíny a vstřikováním common-rail. A hned zpočátku se objeví ve dvou provedeních. To slabší s výkonem 163 koní, které do ovzduší emituje 99 g CO2 na kilometr, konzumuje podle technických dat normovaných 3,7 l/100 km. Že taková realita nebude, o tom snad není třeba polemizovat.
V případě základní motorizace dosahuje maximální točivý moment na hodnotu 380 Nm, které jsou řidiči k dispozici mezi 1 750 až 2 500 otáčkami, přičemž silnější 180koňová verze dosahuje ve stejném rozmezí 430 Nm a to opět pouze s jedním turbem. V jejím případě se emise CO2 vyšplhaly na 109 gramů, což odpovídá nárůstu průměrné spotřeby nad čtyři litry. Nový agregát bude ve velkém sjíždět z linek nového výrobního závodu v britském West Midlands, do kterého automobilka investovala neskutečné množství peněz.
Jaguar se kasá, že hliníková jednotka Igenium i4 splňuje Euro 6 a má nejen velmi nízké tření, které vede k minimalizaci ztrát, ale také se prý vyznačuje výtečnou odezvu na sešlápnutí plynu. U motoru ještě zmíníme například speciální úchyty vačky, variabilní časování výfukových ventilů, selektivní katalyzátor (SCR) s nutností dolévat AdBlue nebo systém chlazení cirkulujících výfukových plynů pracující s nízkým tlakem (nízkotlaký EGR). Zbytek zjistíte z přiloženého videa a snímků.
Zajímavější je fakt, že obě výkonové varianty bude možné kombinovat jak se šestistupňovou manuální, tak i osmistupňovou automatickou skříní, což zajistí ideální individualizace dle vkusu každého zákazníka. Celkově budou mít zájemci na výběr sedm kombinací, z čehož vyplývá, že silnější benzinový oturbený dvoulitr GTDI bude k mání jen s automatem. U něho se můžeme těšit na 200 a 240 koní (při 5 500 ot./min), respektive 280 a 340 Nm (1 750 - 4 000 ot./min).
Pro fajnšmekry pak dobře poslouží verze S s vidlicovým přeplňovaným šestiválcem, který bude ze tří litrů na zadní kola posílat 340 koní a až 450 Nm. Tu by později podle posledních informací mohla ještě doplnit ostřejší verze, pro kterou je vyhrazen termín premiéry na rok 2016. Další informace včetně cen a dynamických parametrů pro nás Jaguar chystá do Paříže.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Jaguar přiveze do paříže model XE rovnou s nejúspornějším motorem Igenium. Ten je k mání s výkonem 163 i 180 koní, automatem i manuálem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
4.1.2025 - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
4.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus