Jaguar XE s dvoulitrem je nejúspornější Jaguar historie, přitom má až 180 koní

(+ video) Britská divoká kočka přidala nové informace k dvoulitrovému dieselu Igenium. Nejúspornější jednotka disponuje 163 či 180 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Jaguar XE s dvoulitrem je nejúspornější Jaguar historie, přitom má až 180 koní

25.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Jaguar XE s dvoulitrem je nejúspornější Jaguar historie, přitom má až 180 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Britská divoká kočka přidala nové informace k dvoulitrovému dieselu Igenium. Nejúspornější jednotka disponuje 163 či 180 koňmi.

Bylo by nám velice divné, kdyby si Jaguar odbyl premiéru nového sedanu XE jen vypuštěním nejdůležitějších informací a oficiální sady fotografií. Proto se nelze divit, že do pařížského ohniště krátce před zahájením přilévá hořlavinu v podobě podrobnějších zpráv k novému turbodieselu Igenium, který z něho udělal historicky nejúspornější model značky.

Nový rival pro BMW řady 3 a Mercedes třídy C přiváží pod kapotou dvoulitrový čtyřválcový nízkoemisní vznětový motor přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek turbíny a vstřikováním common-rail. A hned zpočátku se objeví ve dvou provedeních. To slabší s výkonem 163 koní, které do ovzduší emituje 99 g CO2 na kilometr, konzumuje podle technických dat normovaných 3,7 l/100 km. Že taková realita nebude, o tom snad není třeba polemizovat.

V případě základní motorizace dosahuje maximální točivý moment na hodnotu 380 Nm, které jsou řidiči k dispozici mezi 1 750 až 2 500 otáčkami, přičemž silnější 180koňová verze dosahuje ve stejném rozmezí 430 Nm a to opět pouze s jedním turbem. V jejím případě se emise CO2 vyšplhaly na 109 gramů, což odpovídá nárůstu průměrné spotřeby nad čtyři litry. Nový agregát bude ve velkém sjíždět z linek nového výrobního závodu v britském West Midlands, do kterého automobilka investovala neskutečné množství peněz.

Jaguar se kasá, že hliníková jednotka Igenium i4 splňuje Euro 6 a má nejen velmi nízké tření, které vede k minimalizaci ztrát, ale také se prý vyznačuje výtečnou odezvu na sešlápnutí plynu. U motoru ještě zmíníme například speciální úchyty vačky, variabilní časování výfukových ventilů, selektivní katalyzátor (SCR) s nutností dolévat AdBlue nebo systém chlazení cirkulujících výfukových plynů pracující s nízkým tlakem (nízkotlaký EGR). Zbytek zjistíte z přiloženého videa a snímků.

Zajímavější je fakt, že obě výkonové varianty bude možné kombinovat jak se šestistupňovou manuální, tak i osmistupňovou automatickou skříní, což zajistí ideální individualizace dle vkusu každého zákazníka. Celkově budou mít zájemci na výběr sedm kombinací, z čehož vyplývá, že silnější benzinový oturbený dvoulitr GTDI bude k mání jen s automatem. U něho se můžeme těšit na 200 a 240 koní (při 5 500 ot./min), respektive 280 a 340 Nm (1 750 - 4 000 ot./min).

Pro fajnšmekry pak dobře poslouží verze S s vidlicovým přeplňovaným šestiválcem, který bude ze tří litrů na zadní kola posílat 340 koní a až 450 Nm. Tu by později podle posledních informací mohla ještě doplnit ostřejší verze, pro kterou je vyhrazen termín premiéry na rok 2016. Další informace včetně cen a dynamických parametrů pro nás Jaguar chystá do Paříže.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Jaguar XE s dvoulitrem je nejúspornější Jaguar historie, přitom má až 180 koní - 1 - Jaguar XE 2015 20D Igenium 01Jaguar XE s dvoulitrem je nejúspornější Jaguar historie, přitom má až 180 koní - 2 - Jaguar XE 2015 20D Igenium 02Jaguar XE s dvoulitrem je nejúspornější Jaguar historie, přitom má až 180 koní - 3 - Jaguar XE 2015 20D Igenium 03
Jaguar přiveze do paříže model XE rovnou s nejúspornějším motorem Igenium. Ten je k mání s výkonem 163 i 180 koní, automatem i manuálem

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.