Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci

Vývoj nových spalovacích motorů neustal, někteří se dál snaží dostat z moderně postavených jednotek jinak známých koncepcí co nejvíc. Italská firma Giamaro Automobili patří mezi ně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci

před 3 hodinami | Petr Prokopec

Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci

/

Foto: Bugatti

Vývoj nových spalovacích motorů neustal, někteří se dál snaží dostat z moderně postavených jednotek jinak známých koncepcí co nejvíc. Italská firma Giamaro Automobili patří mezi ně.

Před pár lety se mohlo zdát, že pokud chcete zažít zářivou kariéru v automobilové branži, nejlíp uděláte, když vsadíte na elektromobilitu. Bateriový pohon ostatně umožnil některým nováčkům, aby byli vidět i vedle zavedených výrobců. Jenže tímhle směrem vývoj nakonec nezamířil. Pokud dáme stranou Čínu, což je v případě elektromobilů trh velmi specifický, a pár dalších menších odbytišť, nezdá se, že by elektromobily obklopovaly davy koupěchtivé klientely. Tyto vozy jistě mají své příznivce, jejich počet je ale zanedbatelný vedle těch, kteří si odmítají nechat nařídit jimi nežádané a vyznávají spalovacím autům lásku pomalu na věčné časy.

Dnes tak vlastně svých 15 minut slávy můžete připsat spíš sazkou na spalovací techniku. Od té se totiž ony zavedené automobilky pod tíhou manipulativních regulačních mechanismů spíš odvrací. Výrobci, kteří každoročně prodají jen pár set aut, ovšem dál mohou počítat s jistou benevolencí úřadů. Víceméně jim tak může být jedno, po jakém ústrojí sáhnou. Nepřekvapivě však volí hlavně ty motory, které již pomalu ze světa zmizely, ovšem hlavně bohatá klientela je stále ochotná za ně vysázet na peníze slušnou hromádku peněz.

Mezi takové patří i dosud neznámá italská společnost Giamaro Automobili, na jejímž webu aktuálně trůní pouze 30sekundové video, které se soustředí na žhavou lávu vytékající ze sopky. A ve chvíli, kdy si myslíte, že nejspíše dojde na oznámení nějakého nového dílu Pána prstenů, objeví se nápis, že Italové vyvíjí zcela nový dvanáctiválec doplněný čtyřmi turbodmychadly. Tedy takový typ jednotky, s jakým bylo naposledy spojené Bugatti EB110. V případě jeho verze Super Sport pohonná jednotka produkovala 612 koní.

Nová značka ovšem míří o poznání výš, jejím cílem je stádo 2 000 (!) koní. Toho Italové chtějí dosáhnout jen díky zapojení spalovací techniky, nový motor tedy nebude ani hybridní. Právě to jej v současné době činí výjimečným. Pomalu tak bude jedno, jak jejich prvotina bude vypadat či kdo za ni bude stát. A ve finále nebude rozhodující ani cena, místo toho se dá počítat s brzkým vyprodáním celé produkce. Proč? No už kvůli onomu dvanáctiválci, který v ryze spalovací formě dnes nekoupíte už ani u Lamborghini a zakrátko možná ani u Ferrari.

Kolegové z italské mutace Motor1 pak na svém kanálu Youtube vyvěsili video, které tento motor ukazuje při testech realizovaných v rámci vývoje. Vychutnat si tak můžete i jeho zvuk. A jakkoli nejde o typický italský „ječák”, protože ten turba nutně utlumují, propadnete mu i tak snadno. Mít tedy na účtu pár zbytečných milionů, ihned firmu Giamaro kontaktujeme s rezervací jednoho exempláře. A pak už jen čekáme, než 22. května příštího roku dojde na slavnostní odhalení automobilové prvotiny firmy. Snad vše půjde podle plánu.


Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci - 1 - Bugatti EB110 V12 motor ilustracni foto 01Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci - 2 - Bugatti EB110 V12 motor ilustracni foto 02Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci - 3 - Bugatti EB110 V12 motor ilustracni foto 03
Posledním vozem s dvanáctiválcem doplněným čtyřmi turby bylo Bugatti EB110. To ovšem v základu nabízelo 560 koní, ve verzi Super Sport pak 612 koní. Giamaro Automobili je ale brutálně překoná, nabídnout má 2 000 koní. Ilustrační foto: Bugatti

Zdroje: Giamaro Automobili, Motor1 Italia@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.