Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Hyundai 1,2 T GDI Kappa: 130 koní jako odpověď na 1,2 TSI od Volkswagenu
14.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Korejci učinili v posledních pěti letech obrovský skok vpřed pokud jde o design a kvalitu interiérů. Teď chtějí dohnat handicap ve vývoji motorů.
O rostoucí síle automobilového koncernu Huyndai-Kia snad dnes už nikdo nepochybuje, nicméně v některých oblastech korejská společnost pořád přeci jen pokulhává. Třeba v nabídce motorů, abychom byli zcela konkrétní. A můžeme si to ukázat na srovnání Golfu s novým modelem Hyundai i30.
U Volkswagenu si dnes můžete vybírat z jedenácti čtyřválců spalujících buď benzín, nebo diesel a výkony od 80 do 271 koní. A to lze na německém trhu pořídit ještě jednu variantu navíc - BiFuel na LPG. Naproti tomu počet motorizací pro novou generaci i30 je přibližně poloviční, což je shodou okolností také výraz, který se dá použít při porovnání počtu koňských sil špičkových provedení na jedné i druhé straně. V této chvíli má tedy Hyundai šest pohonných jednotek s výkonem od 90 do 135 koní.
Mohli byste říci, že i30 je na trhu příliš krátce, aby mohl Hyundai naplno ukázat její potenciál. A máte pravdu. Korejská značka na svůj moment slávy zatím čeká, ačkoli na přímé ohrožení Golfu GTI a R to zatím pořád nevypadá. Už nějakou dobu se mluví o zavedení malých přeplňovaných motorů, které mají vyjít vstříc nejen bruselskému úředníkovi, ale hlavně znepříjemnit život svým největším rivalům, kteří se do downsizingu již pustili.
O šestnáctistovce Turbo GDI z Velosteru se šeptá jako o hotové věci, i když najostřejší i30 patrně dostane evropský motor s výkonem sníženým z 204 na 186 koní. Tím to ale nekončí.
Kvůli testům normované spotřeby jen velmi málo zatěžujícím zkoušené motory se Hyundai vydá cestou přeplňování a zmenšování objemu a v hledáčku má evidentně Volkswagen. Jeho další novinkou je motor 1,2 T GDI série Kappa vybavený přímým vstřikováním a turbodmychadlem.
Malý čtyřválec má objem 1 248 centimetrů krychlových a oficiálně moc o něm zatím nevíme. Pracuje s rozvodem DOHC tedy dvojící vačkových hřídelí a má čtyři ventily na válec. Na každý kilometr by měl agregát vypouštět 110 gramů oxidu uhličitého, což je ekvivalent průměrné spotřeby necelých 4,6 litru benzinu na 100 km.
Příchod nového turbomotoru signalizovalo několik věcí. Jednak se tato jednotka objevila v detroitské studii Hyundai Hexa Space HND-7, ale bez bližších specifikací. Když ale začnete pátrat po internetu, několik více než rok starých zdrojů napoví více. Patrně se na to už zapomnělo, ale o motoru 1,2 T GDI se hodně mluvilo v souvislosti s loňskou premiérou modelu Rio. Značka Kia dokonce naznačila výkon a kromě toho upřesnila i spotřebu - mělo by to být cirka 130 koní a 4,8 l/100 km, což není daleko hodnoty vypočítané z aktuálně udaných emisí CO2.
Jak již bylo naznačeno, nová dvanáctistovka bude nasazena do Kie Rio a Cee´d a u Hyundai je rezervována pro typy i20 a i30. Pravděpodobné je rovněž to, že 1,2 T GDI neskončí pouze u výkonu 130 koní, ale budou odvozeny i slabší verze podobně, jako to dělá Volkswagen.
Nová dvanáctistovka s turbodmychadlem by měla mít výkon 130 koní, nějakou dobu bude v prodeji souběžně s atmosférickou šestnáctistovkou a časem ji úplně nahradit
Motor 1,2 T GDI si najde místo hlavně v kompaktech a subkompaktech značky Hyundai. Důležitou roli by pak měl hrát i v nové i30
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva