Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonné ústrojí nové NSX bude dost možná nejkomplikovanější pohonnou jednotkou světa. Jednoduchosti originálu se tak na hony vzdálí.
S novinkami japonské automobilky se v posledních dnech roztrhl pytel. Jen od včera tu po představení přeplňovaných pohonných jednotek a jízdě v prototypu Civicu Type-R máme již třetí příspěvek, který pokrývá vlastně již pátou aktualitu. Tato četnost by ovšem neměla být zarážející, neboť za sebou máme akci Honda Technology Day, tedy setkání s technickými zástupci značky, na kterém bylo představeno také pohonné ústrojí chystaného modelu NSX.
Co tedy v roce 2015 očekávat? Pohon všech kol SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) je již známou věcí, oproti dříve oznámeným faktům však výkon nebude produkovat atmosférické pohonné ústrojí. Místo toho i u vidlicového šestiválce Honda sáhne po přeplňování, s nímž bude spojena dvojice elektromotorů individuálně roztáčejících přední kola.
Chybět nebude ani třetí elektromotor, který slouží jako generátor. Komplexnosti zadost pak učiní variabilní ventily VTEC či nová dvouspojková převodovka. Nová generace modelu NSX tak hodlá okruhy i veřejné silnice deklasovat zcela jiným způsobem, než činil předchůdce vyznávající nízkou hmotnost, atmosférické plnění a pohon zadních kol.
Očekávat se oproti minulosti dá i navyšování výkonu, přesné hodnoty však Honda dosud nezveřejnila. Při výše zmíněných technologií však dozajista bude nějakých 500 koní minimem, stovku by pak nové NSX mohlo klidně zvládnout pod čtyři sekundy. Na potvrzení si ale ještě musíme nějaký ten pátek počkat.
Novou Hondu NSX nakonec nebude pohánět atmosférický šestiválec, ale přeplňovaná pohonná jednotka. Navíc skloubená s variabilním časováním ventilů, třemi elektromotry a dvouspojkovou převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva