Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Honda VTEC Twin-Turbo V6 pro novou NSX: sporťák nevsadí jen na elektřinu
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonné ústrojí nové NSX bude dost možná nejkomplikovanější pohonnou jednotkou světa. Jednoduchosti originálu se tak na hony vzdálí.
S novinkami japonské automobilky se v posledních dnech roztrhl pytel. Jen od včera tu po představení přeplňovaných pohonných jednotek a jízdě v prototypu Civicu Type-R máme již třetí příspěvek, který pokrývá vlastně již pátou aktualitu. Tato četnost by ovšem neměla být zarážející, neboť za sebou máme akci Honda Technology Day, tedy setkání s technickými zástupci značky, na kterém bylo představeno také pohonné ústrojí chystaného modelu NSX.
Co tedy v roce 2015 očekávat? Pohon všech kol SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) je již známou věcí, oproti dříve oznámeným faktům však výkon nebude produkovat atmosférické pohonné ústrojí. Místo toho i u vidlicového šestiválce Honda sáhne po přeplňování, s nímž bude spojena dvojice elektromotorů individuálně roztáčejících přední kola.
Chybět nebude ani třetí elektromotor, který slouží jako generátor. Komplexnosti zadost pak učiní variabilní ventily VTEC či nová dvouspojková převodovka. Nová generace modelu NSX tak hodlá okruhy i veřejné silnice deklasovat zcela jiným způsobem, než činil předchůdce vyznávající nízkou hmotnost, atmosférické plnění a pohon zadních kol.
Očekávat se oproti minulosti dá i navyšování výkonu, přesné hodnoty však Honda dosud nezveřejnila. Při výše zmíněných technologií však dozajista bude nějakých 500 koní minimem, stovku by pak nové NSX mohlo klidně zvládnout pod čtyři sekundy. Na potvrzení si ale ještě musíme nějaký ten pátek počkat.
Novou Hondu NSX nakonec nebude pohánět atmosférický šestiválec, ale přeplňovaná pohonná jednotka. Navíc skloubená s variabilním časováním ventilů, třemi elektromotry a dvouspojkovou převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 19 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva