Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ford chystá vlastní modulární platformu jako odpověď na MQB Volkswagenu
27.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od VW počítá modrý ovál s různými hmotnostmi a dimenzemi. Modulární platforma tak bude vyvinuta ve verzích pro Fiestu, Focus a Mondeo.
Automobilový trh není nafukovací, což je patrné zejména v Evropě. Ovšem ani v Číně již nerostou prodeje takovým tempem jako doposud. Dá se tedy předpokládat, že již za pár let by poklička tohoto papiňáku mohla začít pěkně pískat a poskakovat. Na reakce v ten moment ale bude pozdě, proto značky již nyní přichází s řešeními, které by jim do budoucna pomohly snižovat náklady a tím udržet zisk i přes nižší ceny či nerostoucí prodeje. Jedním takovým je modulární platforma, která bude podepírat hned několik modelů. První vlaštovkou se stala technologie MQB od Volkswagenu, druhou pak CMF od Nissanu. Další modulární komponenty nedávno ohlásilo BMW, nyní se svou trochou do mlýna přichází také Ford.
Oproti konkurenci však modrý ovál svou koncepci trochu pozměnil. Namísto jedné platformy by měly vzniknout hned tři technologicky podobné verze, jež budou podepírat segmenty reprezentované modely Fiesta, Focus a Mondeo a jejich deriváty. Důvod je prostý. Podle Fordu platforma MQB musí v případě malých vozů přinést hmotnostní penalizaci, neboť svým uspořádáním vyhovuje spíše větším vozům. Tomuto negativu se ale značka chce vyhnout.
Tři varianty jedné platformy tak budou již dopředu zohledňovat hmotnost i rozměry dané kategorie, přičemž Ford k nim v Evropě přidá ještě další modulární komponenty určené pro užitkové vozy typu Transit nebo pick-upy ve stylu Rangeru. Ve Spojených státech by pak modrý ovál přišel s trochu odlišnou platformou, jež bude určena pro modely série F (např. F-150).
Jde však pouze o první fázi závazku v rámci programu One Ford, který počítá se zredukováním současných jedenácti platforem na devět na počátku příštího roku. Do budoucna by značka měla tento počet ještě snižovat. Nejedná se přitom o budoucnost příliš vzdálenou, neboť prvním vozem, který modularity využije, bude již nová Fiesta.
Ta dorazí zhruba za tři roky, přičemž jen náklady na vývoj podvozku by dle zdrojů zevnitř automobilky měly klesnout o 50 %. Souběžně s tím se přitom má zkrátit doba potřebná k sériové výrobě různých konceptů, které by se nacházely v podobné váhové kategorii. Samozřejmě za předpokladu, že by si je veřejnost vyžádala a vedení schválilo.



















Příští generace Fordu Fiesta bude prvním modelem modrého oválu, který dostane novou modulární platformu
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva