Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ferrari F70: obyčejný hybrid místo KERS pro nástupce Enza? Ale kdepak
17.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dohadů spojených s blížící se premiérou nástupce Enza je tolik, že bychom si měli udělat menší rekapitulaci. Ne vše je tak, jak se píše.
Minulý měsíc potvrdil nejvyšší šéf Ferrari Amedeo Felisa připravenost jeho stáje k nasazení hybridní technologie pro modely vybavené dvanáctiválcem. Neoficiálně se mluví o tom, že vůbec prvním takto navrženým strojem bude nástupce Enza, pracovně nazývaný F70. Jeho V12 má mít objem až 7,3 litru a výkon 800 koní, přičemž dalších 120 koní nabídne elektromotor poháněný lithium-iontovými akumulátory. Parametry ovšem berte s rezervou. Velkou rezervou.
Média je na internetu přebírají z jednoho zdroje - tím je americký magazín Automobile, který šéfovi Ferrari stihl položit jen pár otázek. Autor článku píše, že nástupce Enza dostane ten samý motor, který pracuje rovněž v „novém 599“, který také nazývá „top modelem GT s motorem vpředu a koncepcí transaxle“.
Evidentně se přitom odvolává na novou F12, přičemž ani jednou nepoužije její jméno. Proč? Protože v době vzniku tohoto materiálu byla Berlinetta tajemstvím. A tady je asi zakopán onen proslulý pes. Ačkoli autor o nové F12 zjevně mnoho nevěděl, napsal, že jde o dvanáctiválec s objemem 7,3 litru, přičemž ten skutečný je o rovný litr menší.
Háček je v tom, že informaci následně přebral uznávaný Inside Line a také GT Spirit a od té doby žije vlastním životem. To ale není všechno. Dalšího faux pas spojeného s nástupcem Enza se před pár dny dopustil v návaznosti na potvrzení hybridu také americký magazín Car and Driver.
Ten tvrdí, že nové Ferrari s motorem V12 nedostane technologii KERS z dva roky starého konceptu 599 HY-KERS. Podle něj půjde o konvenční hybrid. V čem je potíž? Autor je přesvědčen, že ona ženevská studie disponovala technologií pracující s kinetickým akumulátorem energie (jinak řečeno setrvačníkem), protože podle něj přesně takto monoposty F1 fungují. Že několik značek s mechanickým setrvačníkem experimentovalo, je známo, ale nevzpomínám si, že by do závodu F1 nastoupil byť jen jeden takto vybavený stroj. Všechny dosud nasazené technologie byly postaveny na akumulátorech, respektive kondenzátorech.
Kromě toho Ferrari techniku pod kabátem konceptu 599 HY-KERS ve skutečnosti popsalo - firma uváděla, že s motorem V12 spolupracuje elektromotor o výkonu 100 koní a točivém momentu 137 newtonmetrů (podle fotek je umístěný oproti převodovce, u diferenciálu). Ne proto, aby jeho lithium-iontové akumulátory pouze krátkodobě zvýšily výkon. Naopak, měl se postarat o možnost jezdit výlučně na elektřinu, snížil spotřebu a samozřejmě také občas vypomáhal při akceleraci. Tudíž jedovatě zelené Ferrari 599 bylo tím samým „obyčejným hybridem“ a ne že ne.
Proto když se vrátíme na začátek a připomeneme si slova nejvyššího šéfa stáje, pak je zřejmé, že nástupce Enza určitě nebude obyčejným supersportem. Každopádně jeho hybridní technika podle všeho nemá být nijak zvlášť revoluční a už vůbec byste v ní neměli hledat setrvačník. Zvěsti o tom, že Ferrari změnilo směr a místo původního konceptu HY-KERS zamířilo někam úplně jinam se zkrátka nezakládají na pravdě. A konec konců, KERS (Kinetic Energy Recovery System), ať už využije jako úložiště energie cokoli, je beztak pořád docela obyčejný hybrid, akorát jsme si toto označení zvykli používat pro systém sloužící ve vozech F1, tedy jako něco „sportovního” místo „ekologického”. Nic takového ale označení KERS ani samotná podstata systému neskýtají, jde maximálně o jiné využití stejné techniky.
Nebuďte ovšem překvapeni, když vám některá média budou tvrdit opak. Známé internetové stránky Autoblog i Motorauthority to Car and Driveru spolkly i s navijákem.
Že by klasický mechanický setrvačník potřeboval vysokonapěťové kabely?
Zdroje: blog.caranddriver.com, autoblog.com, motorauthority.com, automobilemag.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch