Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní

Nejen pro SUV Bentley vyvinuli u VW nový motor W12. Se dvěma turby má přes 600 koní a je prý velmi efektivní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní

9.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen pro SUV Bentley vyvinuli u VW nový motor W12. Se dvěma turby má přes 600 koní a je prý velmi efektivní.

Píše se rok 2015 a automobilovému světu vládne downsizing. Čekat v tuto chvíli příchod jiných novinek než nesmyslně malých motorů do nemístně velkých aut není možné, přesto se občas zadaří. A překvapivě je to koncern VW, který na Vienna Motor Symposium, kde již odhalilo nový čtyřválec 2,0 TFSI, ukázal světu také zbrusu nový dvanáctiválec s uspořádáním válců do W a dvěma turbodmychadly. Říká si 6,0 W12 TSI a je to docela pekelný stroj.

Volkswagen jej nazývá nejúspornějším dvanáctiválcovým motorem v luxusním segmentu a zřejmě nelže. V nejúspornějším voze, ve kterém má být použit, se me pochlubit spotřebou vyjádřenou méně jak 250 g CO2/km, tedy méně než 10,4 litru benzinu na 100 km. Nevíme, o jaký model půjde, předpokládáme-li ale ten pravděpodobně nejefektivnější, chystanou novou A8, je to ve srovnání s konkurenty skutečně nižší hodnota - dnešní BMW 760i se pyšní 299 g CO2 na km, Mercedes S 600 Long pak 268.

Spotřeba paliva ale pochopitelně není tím, co nás na tomto agregátu fascinuje především. Motor uchvacuje hlavně svými výkonovými parametry, neboť generuje až 447 kW (608 koní) výkonu 6 000 ot./min a točivý moment nejvýše 900 Nm v rozmezí 1 500 (!) až 4 500 ot./min. Zatím opět neupřesněný model s ním má zvládat akceleraci na stovku za méně než 4 sekundy a rozjet se na rychlost přes 300 km/h. Co to bude za model, nevím, spekuluje se ale o novém Bentley Continental GT a nové Panameře, ostatně jen ty mohou v rámci koncernových strojů nemít omezovač rychlosti jako současná Panamera Turbo nebo Conti Flying Spur Speed.

Jestli budoucí Panamera dostane dvanáctiválec (dwanátiwálec?) opravdu nevíme, technika tohoto motoru je ale aspoň v základních aspektech známa dobře. Motor zcela konkrétně neupřesněného šestilitrového objemu sází jako dosavadní generace na spojení dvou šestiválců VR6 a dopuje je dvěma turbodmychadly. Kombinuje přímé vstřikování FSI Audi a nepřímý vstřik TMPI od Bentley, čímž má zajistit optimální chování v celém spektru otáček. Jednotka používá adaptivní zavěšení s elektromagnetickými aktuátory, které se mají postarat o dokonalou eliminaci vibrací. Že to není u dvanáctiválce třeba? Možná, tento ale má také systém start/stop a vypínání poloviny válců, takže dvanáctiválec to permanentně tak úplně nebude.

Pozoruhodné je také to, že motor má také systém mazání „vhodný pro off-roadové využití”, což více než naznačuje, že skončí pod kapotou nového SUV Bentley Bentayga. Právě v něm by mohl debutovat a rozjet také vůz na rychlost 300 km/h, to už ale předbíháme událostem. Více o novém motoru nám VW jisté poví časem, další detaily možná vyčtete i z jeho prvních snímků...


Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 1 - VW 60 W12 TSI prvni 01Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 2 - VW 60 W12 TSI prvni 02Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 3 - VW 60 W12 TSI prvni 03Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 4 - VW 60 W12 TSI prvni 04
Nový motor W12 TSI dokazuje, že výkonný dvanáctiválec může vzniknout i v roce 2015

Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 5 - VW 60 W12 TSI dalsi 01Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 6 - VW 60 W12 TSI dalsi 02Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 7 - VW 60 W12 TSI dalsi 03Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 8 - VW 60 W12 TSI dalsi 04Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 9 - VW 60 W12 TSI dalsi 05Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 10 - VW 60 W12 TSI dalsi 06Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 11 - VW 60 W12 TSI dalsi 07Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 12 - VW 60 W12 TSI dalsi 08Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 13 - VW 60 W12 TSI dalsi 09Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 14 - VW 60 W12 TSI dalsi 10Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 15 - VW 60 W12 TSI dalsi 11Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 16 - VW 60 W12 TSI dalsi 12Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 17 - VW 60 W12 TSI dalsi 13Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 18 - VW 60 W12 TSI dalsi 14Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 19 - VW 60 W12 TSI dalsi 15Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 20 - VW 60 W12 TSI dalsi 16Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 21 - VW 60 W12 TSI dalsi 17Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 22 - VW 60 W12 TSI dalsi 18Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 23 - VW 60 W12 TSI dalsi 19Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 24 - VW 60 W12 TSI dalsi 20Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 25 - VW 60 W12 TSI dalsi 21Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 26 - VW 60 W12 TSI dalsi 22Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 27 - VW 60 W12 TSI dalsi 23Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 28 - VW 60 W12 TSI dalsi 24Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 29 - VW 60 W12 TSI dalsi 25Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 30 - VW 60 W12 TSI dalsi 26Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 31 - VW 60 W12 TSI dalsi 27Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 32 - VW 60 W12 TSI dalsi 28Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 33 - VW 60 W12 TSI dalsi 29Dvanáctiválce nejsou mrtvé. Tohle je nový 6,0 W12 TSI od VW, má 608 koní - 34 - VW 60 W12 TSI dalsi 30
Snímky motoru a jeho prezentace ve Vídni od kolegů z Autofilou.at

Zdroje: Volkswagen, Autofilou

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše