Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW postaví dieselový třílitr se čtyřmi turby, dostane 408 koní a 800 Nm
29.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čtyři turba pod kapotou dieselových BMW schytají verze M Performance řad 5, X5 a X6. A dostane je i 750d.
Když se začne mluvit o čtyřech turbodmychadlech, nejeden petrolhead si vzpomene na Ford GT90, koncept stroje, který měl být duchovním nástupcem původního GT40. Spoustu dalších, možná většinu, napadne Bugatti Veyron. Ale německý sedan a čtyři turbodmychadla už tak moc dohromady nejdou - ovšem, dokud se do věci nevloží Mercedes a BMW.
Třícípá hvězda vyjevila své plány na dominanci na poli třílitrových dieselových šestiválců už v březnu tohoto roku. Pod kapotou třídy E má v budoucnosti pracovat takový motor se čtyřmi turbodmychadly, který na kola pošle přes čtyři stovky koní. Výkon přes 130 koní na litr je u dieselového motoru hodně vysoký, dnes je na vrcholu BMW M550d se 127 koňmi na litr. Právě značku BMW chce Mercedes překonat, pochopitelně.
Mnichov také pochopitelně nespí a právě diesely se třemi turbodmychadly chce nahradit také ještě šílenějšími motory - třílitry se čtyřmi turby. Dá se očekávat, že i BMW přijde s výkonem přes 400 koní, ostatně podle prvních údajů by výkon měl být okolo 408 koní a 800 Nm. To nicméně nejsou naměřené hodnoty, ale spíš první kvalifikované odhady vývojářů BMW. Vyplní-li se, budeme mít před sebou světově nejsilnější třílitrový diesel všech dob.
Co se také zatím neví, je, zda budou všechna turba konvenční či zda budou některá z nich elektrická, se kterými zkouší experimentovat například Audi. Je pravděpodobné, že dvě turba budou menší pro rychlejší odezvu na plyn a další dvě budou větší pro větší tlak a právě ta menší by mohla teoreticky být elektrická, neboť tak by bylo dosaženo ještě lepší odezvy na sešlápnutí plynu.
Podobně jako je tomu dnes u motorů se třemi turbodmychadly, nový třílitr quad-turbo bude k mání v derivátech M Performance typu právě již zmíněné M550d a X5/X6/X7 M50d. Možná také uvidíme něco na způsob 750d, vlajkové lodi dieselů BMW. Kdy tento motor bude k mání, je zatím stále nejasné, ale dá se počítat s tím, že se objeví v příští generaci řady 5.
Dnes má třílitr v BMW M550d tři turbodmychadla, v budoucnu by měl mít ještě o jedno víc. Dodá mu to další desítky koní
Zdroj: BimmerToday via AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva