Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW M6 2012: karbon-keramické brzdy pod lupou
13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW o víkendu představilo novou M6. Svou technikou nepřekvapila, v zásadě jde o dvoudveřovou M5. Jednu, pro BMW revoluční novinku ale přináší.
Měly hlasy upozorňující BMW na nedostatečně dimenzované brzdy jejich modelů divize M pravdu? No, pár lidí si na vadnutí účinku skutečně stěžovalo a pravdou také je, že u Audi a Mercedesu tento problém nepodceňovali a už dávno vyřešili karbon-keramickými brzdami. V Mnichově tuto technologii léta bojkotovali. Až doteď.
Nové BMW M6, které jsme podrobně představili už včera, dostalo ve standardu odvrtávané ocelové kotouče s hliníkovými náboji a vnitřním chlazením. Přední mají průměr 400 milimetrů, šířku 36 mm a jsou svírány šestipístkovými třmeny. Zadní kotouče mají průměr 396 mm, jsou široké 24 mm a mnohem jednodušší brzdiče jsou jednopístkové.
Zatím není známo, na kolik vyjdou, ale za příplatek bude vůbec poprvé k mání také karbon-keramika. Pravděpodobně i proto, že vůz je o plných 140 kilogramů těžší než jeho dosavadní provedení a ubrzdit 1 850 kilogramů „suché” pohotovostní hmotnosti (s běžnou posádkou a pár zavazadly to bude bezpečně přes 2 tuny) hnaných bezmála šesti stovkami koní už může být při opravdu náročné jízdě pro konvenční brzdy neřešitelný úkol.
Rozměry zadních kotoučů se až na použitý materiál v takovém případě nezmění, vpředu ale naroste průměr kotoučů na 410 milimetrů. Neméně důležité je kromě odolnosti vůči vadnutí také snížení neodpružené hmoty - objednávkou položky vedené v katalogu pod kódem 2NK ji zredukujete o nezanedbatelných 19,4 kilogramu.
Třmeny, respektive počet pístků na brzdiče se při použití karbon-keramických kotoučů nemění, jejich aplikaci ale snadno poznáte i zdálky. Sériové brzdy mají třmeny lakované tradiční modrou barvou, pokročilejší technika je zvýrazněná zlatou barvou. Jestli se příplatkové brzdy nějakým způsobem projeví také na schopnosti M6 zastavit na kratší dráze, BMW zatím neuvádí, od toho jsou ale praktické testy, aby to potvrdily nebo vyvrátily.
A ještě jedna dobrá zpráva - od července by měly být nové brzdy na přání také pro nové BMW M5 (F10).
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Vše, co bude mít zlaté brzdiče, bude doplněné karbon-keramickými kotouči...
...modrá bude vyhrazena pro standardní ocelové
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.