Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi odhalilo nový motor 2,0 TFSI, chce jezdit za 5 litrů na 100 km
7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka pracuje na bázi Millerova cyklu, Audi však dále zkrátilo čas sání. Máme tu i vyšší kompresní poměr, spotřeba tak nemá přelézt 5 l.
O nové generaci Audi A4 jsme se v poslední době zmiňovali hned několikrát, přičemž odhalena byla i paleta motorů. Ta ovšem nebyla kompletní, neboť automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku dnes ve Vídni představila nový dvoulitr TFSI naladěný na 190 koní a 320 Nm točivého momentu, jenž bude dostupný v pásmu od 1 450 do 4 400 otáček. Více než samotný výkon nás ovšem má zajímat nová metoda spalování, tedy alespoň podle tiskové zprávy.
Motor totiž pracuje na bázi Millerova cyklu, zároveň však kvůli maximální možné efektivitě přidává několik dalších unikátních faktorů. V prvé řadě byl zkrácen čas sání, místo obvyklý 190 či 200 stupňů nově probíhá přes 140° otáčky klikové hřídele. Kvůli tomu byl navýšen plnící tlak a sací ventily se nyní uzavírají mnohem rychleji. Dočkat se pak máme vysokého kompresního poměru, který navyšuje účinnost motoru, konkrétní cifru ovšem německá značka do placu nedala.
Při částečném zatížení je palivo vstřikováno jak do sání, tak přímo do válců, přičemž vyšší rychlost proudění nasávaného vzduchu (v důsledku vyššího polnicího tlaku) přispívá v lepšímu promísení směsi. A aby toho nebylo málo, pak zmínit můžeme rovněž variabilní zdvih ventilů Audi Valvelift System, který umožní kratší čas sání při částečném zatížení plynového pedálu a mnohem delší ve chvílích, kdy svou pravou nohu prakticky seznámíte s koberečkem (v tu chvíli se doba sání ze 140° prodlouží na 170°). To vše přitom přispívá ke snížení spotřeby, která nemá přesáhnout 5 l/100 km.
Mimo to tu máme také nízkou hmotnost pohonné jednotky, která váží pouhých 140 kg. Navíc se pyšní novým chladicím okruhem, který umožňuje rychlejší dosažení optimální provozní teploty agregátu. Tomu přitom napomáhá usazení svodů výfuku do hlavy motoru. A zmínit můžeme i použití oleje s nižší viskozitou (0W-20), které přispívá ke snížení třetí a tudíž k maximalizaci efektivity pohonné jednotky.
Nic bližšího již zmíněno nebylo, tedy stran faktu, že po Audi A4 se nových motorů (dvoulitr TFSI je jen první vlaštovkou z většího hejna) dočkají také ostatní modely značky. Na takové informace o jízdní dynamice si ovšem budeme muset počkat, stejně jako na upřesnění spotřeby. Oněch pět litrů je totiž jen předběžným údajem, výsledná hodnota dosažená v laboratořích bude nejspíše ještě nižší.
Nový přeplňovaný dvoulitr nabídne 190 koní, spotřebovat nemá dle normovaného cyklu ani 5 litrů na sto kilometrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva