Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní
4.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná pohonná jednotka už je také v péč techniků z Affalterbachu. Zformovat může i základy příštího dvanáctiválce třícípé hvězdy.
Není již žádným tajemstvím, že Mercedes opouští koncepci vidlicových šestiválců ve prospěch těch řadových. Řadové šestky mají oproti těm vidlicovým své výhody i nevýhody, pro Mercedes ale zjevně převážil první aspekt spolu se snazším snížením nákladů prostřednictvím úspor z rozsahu. Nový motor můžeme nejprve čekat pod kapotou faceliftované třídy S v podobě dieselu, následovat má ovšem i třílitrový benzinová jednotka. Ta se již nyní dostala do rukou techniků z Affalterbachu, kteří ji vyladí k obrazu svému.
O novém motoru AMG se prozatím příliš neví, šéf divize Tobias Moers totiž uvedl pouze tolik, že „na ní pracujeme“. Nicméně rozhodně nepůjde o vrchol nabídky. „Stále věříme v motor V8. Objevili jsme totiž různé způsoby, jak s ním dále pracovat,“ dodal šéf AMG, čímž nepřímo naznačil možnou elektrifikaci, ať již ve formě elektromotoru či elektrického přeplňování.
Zpět ale k šestiválci, který by s ohledem na současný výkon dvoulitru (381 k) měl být naladěn až na 480 koní. Tím se od čtyřválcové jednotky dostatečně vzdálí, zároveň však ponechá dostatek prostoru k rozletu osmiválci. Jeho aktuálně nejvyšší výkon 585 koní totiž není konečnou, kupříkladu v novém E 63 S by totiž měl produkovat až 612 koní.
Kromě samotného pohonu by navíc třílitrová jednotka mohla posloužit i jako základ pro budoucí dvanáctiválec, který bude stejně jako osmiválec profitovat z elektrifikace. Také v jeho případě není jisté, jakou formu Mercedes zvolí, zde je ale reálnější příchod elektromotoru než elektricky roztáčených kompresorů či turb. Ani ty ale nelze vyloučit.
Dvanáctiválcovou pohonnou jednotku přitom nadmíru favorizuje Lewis Hamilton, který během debutu Mercedesu-AMG GT R uvedl, že „jednoho dne bych rád pomohl vyvinout vůz s motorem V12“. Zatím ovšem není jasné, zda půjde o vůz z Affalterbachu, nebo jestli úřadující mistr F1 dá hlavy dohromady s Horaciem Paganim.
Po dvoulitrovém čtyřválci chystá Mercedes-AMG i třílitrový šestiválec, opět řadový. Produkovat by mohl až 480 koní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 6 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus