Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia 1,0 TSI, takhle tříválec zrychlí z 0 na 200 km/h
8.6.2016 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(video) Příchod pouze litrového motoru se třemi válci pod kapotu Octavie budí obavy. Vyzkoušeli jsme ji a můžeme vám ukázat zvuk i dynamiku vozu.
Tip: Přečtěte si už vydaný první test nové Octavie 1,0 TSI, který vám toho o novince Škody prozradí podstatně více.
Škoda před pár týdny představila záplavu novinek pro modelový rok 2017. Něco takového dělá touto dobou každý rok, letošní představení bylo ale přece jen výjimečné. Její klíčový model se totiž právě s novým modelovým rokem dočkal poměrně drastického downsizingu, když ve své už tak skromné verzi 1,2 TSI pozbyl jednoho válce a 0,2 litru objemu motoru. Realitou se tak stala Škoda Octavia 1,0 TSI a mnozí z vás se - vcelku pochopitelně - ptali, jestli už to není příliš.
Odpověď je složitější a necháme si ji na podrobnější první test všech novinek Octavie pro modelový rok 2017, který pro vás chystáme. Bez ohledu na ni je ale třeba říci, že se Škoda vydala velmi odvážnou cestou, když tento motor dopřála jako první právě Octavii. Je to už docela velké auto a ze všech modelů, ve kterých se 1,0 TSI má výhledově objevit, se do „oktávky” hodí spolu s SUV Yeti ze všeho nejméně.
Kdyby jej automobilka nechala nejprve vyniknout ve Fabii či Rapidu, které jsou citelně menší a lehčí, možná by jej poté veřejnost v Octavii přijala snáze. Takto si automobilka buď v přílišném optimismu zadělala na zbytečnou kontroverzi a nebo se prostě vědomě rozhodla pro „léčbu šokem” - když bude 1,0 TSI fungovat v Octavii, bude fungovat i ve všem ostatním.






Takto vypadá litrový motor pod kapotou Octavie i samostatně v detailu
Ale funguje skutečně? To zatím můžete posoudit sami. Níže přiložené video vám ukáže projev motoru zvenčí i zevnitř kabiny a také akceleraci vozu na tachometrových 204 km/h. Pochopitelně, není to žádný „fičák”, sedíme ale v autě na pomezí nižší střední a střední třídy, které žene vpřed 115 koní. Automobilka slibuje akceleraci na stovku kolem 10 sekund a maximální rychlost přes 200 km/h - a těmto parametrům vůz bez problémů dostává.
Jeho 115 koní je prostě skutečných, ač tříválcových. Pokud by vás zajímala odchylka tachometru, je vcelku drobná, asi čtyřprocentní - reálně naměřená maximální rychlost pomocí GPS je 197,06 km/h. A jestli vás zajímá výškový profil trati, i ten naleznete níže odečtený z logu GPS. Zkusit vůz na více či méně dokonalé rovině nebylo v rámci první zkušenosti, která se počítala na desítky minut, reálně možné, zvolená trať je ale vcelku reprezentativní. Změna nadmořské výšky o maximálně 35 metrů na tříkilometrové trati je relativně drobná a dynamice vozu příliš nepomáhá ani neškodí.
Kolik si vůz při takové jízdě vezme paliva? Jaký je charakter motoru? Jak se projevuje jindy než při snaze o maximální akceleraci, jak se jeho svérázný zvuk jeví posádce, jak se s ním chová celé auto jízdně či jak se do dynamiky otiskne puštěná klimatizace nebo dodatečná zátěž? To všechno jsme alespoň částečně zkusili.
Povíme vám o tom brzy, než se to stane, podívejte se, jak si nový motor v Octavii vede po zvukové stránce a jakou vozu dopřává dynamiku.
Výškový profil testovací trati dle GPS
Pro připomenutí technické parametry Octavie 1,0 TSI liftback i kombi a graf výkonu motoru ve srovnání s čtyřválcem 1,2 TSI, který nahrazuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 3 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 9 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 14:34 - jerry
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.