Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší
7.6.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Provedení RS a Scout oslovují v modelové řadě Octavia specifickou klientelu. Po loňské modernizaci Octavie muselo logicky dojít i na tyto výjimečné verze a my jsme se s nimi krátce projeli v okolí Budapešti.
Přehled kapitol
Tip: Specifikace a ceny modelu Octavia RS
Octavia RS
V pořadí již třetí generace výrazně sportovně laděné verze Škody Octavie. Vyvážené vlastnosti modelu Octavia RS podpořila modernizace, mezi jejíž hlavní znaky patří výraznější design přední části s novými prvky světelné techniky, upravená nabídka kol z lehké slitiny a exteriérových barev karoserie. K novinkám uvnitř vozu patří dekor RS, čalounění nazvané RS Supreme a vylepšení klimatizace Climatronic. V neposlední řadě došlo také k posílení dynamických parametrů díky snížení hmotnosti. Octavia RS si od svého uvedení na trh v roce 2000 našla na 60 tisíc majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou verzi kombi.
Při pohledu zepředu upoutá nově tvarovaná maska chladiče s logem RS, na niž navazují větší, výraznější světlomety. Ty mohou být ve verzi RS nově osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. V nově tvarovaném nárazníku s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabízí Octavia RS další dvě novinky z oblasti světelné techniky. Vedle mlhových světlometů s Corner funkcí jsou poprvé u vozu značky Škoda k dispozici i LED světla pro denní svícení s celkovou spotřebou pouze 50 W. Inovovány byly také sdružené kryty zadních svítilen, vedle nichž je nově provedený štítek s názvem modelu. Škoda Octavia RS má světlou výšku nižší o 13 mm oproti běžné verzi, Combi RS pak o 12 mm. Jako alternativa k základním 17“ kolům Zenith z lehké slitiny jsou nově v nabídce na přání dodávaná kola Neptune 7,5J×18“.
Pohon předních kol se podle nás nejlépe hodí zážehový motor 2,0 TSI o výkonu rovných 200 koní (147 kW) při 5100-6000 1/min. Jeho „naftový“ sourozenec 2,0 TDI se vstřikovacím systémem common-rail a filtrem pevných částic poskytuje sice nižší výkon 170 koní (125 kW), ale největší točivý moment, velmi slušných 350 N.m dosahuje v rozmezí 1750-2500 otáček za minutu. Kombinovanou spotřebou nafty 5,7 l/100 km pak dovede tento agregát překvapit zejména vaší kapsu.
Výkonnostním a ekologickým parametrům napomáhá i snížení pohotovostní hmotnosti o 20 kg u zážehového provedení, respektive 15 kg u turbodieselu, dosažené mimo jiné nahrazením rezervního kola sadou na opravu pneumatik. Mírně zlepšené hodnoty koeficientu součinitele odporu vzduchu se rovněž příznivě projevily zvýšením maximální rychlosti, ale také pružnosti a zrychlení. A tak zatímco „maximálka“ je u obou verzí nad dvousetkilometrovou hranicí, zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje během 7,2 s , resp. 8,3 s (TDI). Základní cena liftbacku s motorem 2,0 TSI je 704 900 Kč, praktičtější kombi je se stejnou motorizací o čtyřicet tisíc dražší.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus