Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Peugeot 508 2015: první jízda s 508 po faceliftu
12.10.2014 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(+ video) Inovovanou 508 jsme prohnali po silnicích ostrova Mallorca, které by měly být jeho revírem. Je 508 2015 tak dravá, jak vypadá?
Facelift Peugeotu 508 byl odhalen letos v červnu. Stalo se tak téměř po čtyřech letech výroby (vůz měl premiéru v roce 2010 na pařížském autosalonu) a jeho cílem byl pro mezigenerační obměny vcelku typický - zatraktivnit nabídku i design (v neposlední řadě jej přiblížit choutkám asijské klientely) a obměnit motorovou paletu tak, aby splňovala přísnější emisní normu Euro 6.
Detailně jsme vám novinky pro francouzskou limuzínu mohli včetně českých cen představit teprve před pár týdny při příležitosti prvních novinářských jízd, které probíhaly na Mallorce. Nemůžeme vás tedy ochudit ani o první jízdní dojmy, které jsme na španělském ostrově nabyli, ale než se k nim dostaneme, pojďme si v krátkosti zrekapitulovat, co nového facelift 508 přinesl.
Nebývá to u faceliftů obvyklé, ale francouzský model s ním citelně povyrostl i co do rozměrů. Délka nového Peugeotu 508 se tak v případě sedanu prodloužila o 38 mm, z toho 16 mm u předního převisu (stejně tak v případě SW) a 22 mm u toho zadního převisu. Stalo se tak dílem přepracovaných nárazníků, které doprovází znatelně inovovaná přední část vozu. Ta působí robustnějším a hodnotnějším dojmem (trochu připomíná vozy Volvo), navíc trochu kopíruje styl Peugeotu 308. Na výraznější masku se přesunulo logo lva a nově tvarované jsou světlomety, které u vyšších úrovní výbavy zdobí již jen LEDky. Nižší stupně diody používají pro denní svícení, v mlhovkách či směrovkách, v rámci hlavních světlometů však i nadále spoléhají na halogeny. Pozměněný tvar světel a čelní masky si vyžádal i jiné tvarování předního nárazníku, zadní zůstává tvarově obdobný, jen má navíc chromovou lištu na spodní hraně.
Zůstaňme ale ještě chvíli u světel. Zatímco u sedanu a kombíku mají přední světlomety tvar bumerangu, verze RXH (zopakujme, že koncem roku bude k dispozici i bez hybridního pohonu, o který zákazníci příliš nestojí) přichází se třemi spárami, jež reflektují tvar nových zadních svítilen. I ty jsou diodové. Zadní část vozu u karoserie sedan zdůrazňují také nové sdružené svítilny s LED pásky (každá má 36 diod) a zmíněné chromové lišty. To se podle slov zástupců francouzské značky určitě bude líbit hlavně čínským zákazníkům, do jejichž vkusu se nyní Peugeot 508 lépe trefí. Od ledna plánují Francouzi prodávat až 55 % procent produkce modelu 508 v zemi draka, tam se také inovovaný model, kromě domácí továrny v Rennes, vyrábí (Wuhan).
Uvnitř novinky najdeme mnohé změny, které vycházejí z kritiky původní „pět set osmičky“. Mezi sedadly je nově vytvořen odkládací, uzavíratelný prostor, do kterého si většina řidičů může položit asi nejspíš telefon a nechat si jej spárovat s multimediálním systémem. Moderní technologie na palubě zahrnují především sedmipalcový dotykový displej, jenž vedle funkcí nastavení klimatizace, navigace a audia zobrazuje při zařazení zpětného chodu i barevný obraz zpětné kamery. Díky implantaci displeje byl oproti předcházejícímu provedení zredukován počet tlačítek na středové konzoli, zároveň mohla být zvětšena uzavíratelná přihrádka. Do výbavy přibyl monitoring vozů ve slepém úhlu, naopak adaptabilní tempomat s přednárazovým systémem, který využívá nová 308, Peugeotu 508 chybí. Důvod je prostý. V rámci faceliftu bylo složité a jistě i nákladné tento bezpečnostní systém implantovat.
Jako výjimečná výbava zůstaly tomuto modelu head-up displej a startovací tlačítko umístěné vlevo od volantu, které může probouzet k životu jeden ze sedmi čtyřválců. Tím můžeme teoretizování uzavřít a podívat se na modernizovanou 508 poněkud praktičtěji.
Jako většina majitelů vozů Porsche nejprve startuji nový přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 THP o výkonu 156 koní, který je pod kapotou inovovaného modelu 508 asi největší novinkou, a vydávám se okusit první desítky kilometrů po úzkých a mnohdy hodně klikatých silničkách ostrova Mallorca. Hned na úvod musím říci, že na podvozku, který tvoří dvojité závěsy vpředu (verze GT má dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí) a poctivý multilink vzadu, se neudály žádné změny. Kdo má rád komfort v kombinaci s čitelností podvozku, je u tohoto auta stále na správné adrese. Samostatnou kapitolou jsou brzdy. Na můj vkus byly docela přeposilované, ale tak už to u dnešních aut bývá. Jejich účinnost byla více než dostatečná, jen při intenzivním brzdění docházelo k lehkému ponořování přídě.
V pomalých vracečkách byl trochu problém Peugeot 508 poskládat a vinou ne zrovna ostrého převodu řízení přesně trefit správný průjezd, i když přeplňovaná šestnáctistovka slušnou nabídkou výkonu v nízkých otáčkách (240 Nm je dispozici již při 1 400 ot./min) a dokola překvapivou pružností umí s 1,6 tuny těžkým sedanem docela divy. Výrobce u ní udává zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,6 s, čemuž lze věřit, naopak nejvyšší rychlost 210 km/h jsem nezkoušel. A spotřeba? Na palubním počítači nám po zhruba stech kilometrech v mírně kopcovitém terénu svítila hodnota 7,2 l/100 km, což není špatné, ale na udávaných 5,6 l/100 km v kombinovaném provozu to bude vyžadovat hodně lehkou nohu. Pokud ale budete chtít s motorem 1,6 THP sportovat, čemuž se rozhodně bránit nebude, připravte se na dvojnásobek.
Kromě sedanu s benzinovým motorem 1,6 THP (121 kW) ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou a standardně také se systémem start/stop se mi během odpoledne do rukou dostala též špičková verze GT s turbodieselem 2,2 HDi (150 kW) spřažená se šestistupňovým automatem. Jízdně se 508 GT cítí dobře hlavně ve vyšších rychlostech a při projíždění táhlých zatáček. Turbodiesel pohánějící přední kola táhne opravdu mocně a 1 736 kilogramů těžký sedan s ním zrychlí na stovku za 8,2 s a na rovných úsecích dosáhne až 234 km/h. Spotřeba se za nějakých 150 kilometrů ujetých v pohotovějším tempu ustálila na 6,2 l/100 km. A to není špatná hodnota na vůz s výkonem 204 koní, co říkáte?
Cena 508 2015 s motorem 1,6 THP a výbavovým stupněm Active startuje na českém trhu na 687 tisících Kč. Dieselový vrchol se základní cenou 984 tisících Kč je v současnosti nejprestižnějším modelem v nabídce francouzské automobilky. A podle toho vypadá i jeho maximální možná výbava. Ceny francouzské novinky ale začínají u sedanu s výbavou Acces a atmosférickým motorem 1,6 VTi (120k) na 594 tisíc korun, naproti tomu nejdražší 508 RXH (jak už padlo, v listopadu přibude v nabídce RXH se stejným „outdoorovým” vzhledem jejíž přední kola bude pohánět turbodiesel o výkonu 180 koní) vás přijde téměř na dvojnásobek.
Jak zajímavé jsou to nabídky, posuďte sami, s letošním faceliftem 508 a obměně modelů 308 a 108 má Peugeot na každý pád nejmladší produktovou řadu v historii. Jestli i díky tomu uloví další zákazníky, ukáže čas...
Cena
Základní cena testovaného vozu (508 1,6 THP 6MT Active): 687 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec umístěný vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 121 kW (165 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 72 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 830 mm
Šířka: 1 853 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor náprav: 2 817 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 580 kg
Užitečná hmotnost: 415 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 515 l
Kompletní fotogalerie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch