Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Opel Corsa 2011: první dojmy z inovací
3.5.2011 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Jeden z klíčových modelů automobilky z Rüsselsheimu přichází na trh v omlazené podobě, která má sjednotit jeho vzhled s ostatními modely značky.
Opel Corsa je součástí automobilového trhu již od roku 1982 a vždy měl tento model výsadní postavení nejen ve svém segmentu ale celkově na evropském trhu vůbec. Ještě vloni získala Corsa pátý největší tržní podíl na evropském trhu s 350 tisíci prodanými kusy. Aktuální generace je na trhu od roku 2006 a vloni na jaře prodělala především technickou inovaci.
Změny se dotkly motorového programu, upraven byl také podvozek a řízení. Koncem loňského roku pak byl představen pro změnu designový facelift. V rámci těchto změn dostala Corsa nové přední světlomety (na přání a za příplatek můžete mít i halogenové adaptivní), přední nárazník a masku, která je nižší se dvěma chromovanými lamelami. Výrazně se pak rozšířil spodní nasávací otvor, který automobil opticky rozšiřuje a dělá ho dospělejším. Světla nyní mají složitější a přitom líbivější tvar, který mnohem lépe zapadá do celkového pojetí přední části automobilu.
Musím uznat, že zásahy stylistů malé Corse určitě prospěly. Jestliže přední část se změnila celkem radikálně, vzadu byste rozdíl mezi aktuálním a loňským modelem hledali marně. Nezměnilo se dokonce ani probarvení zadních sdružených světel, což bývá celkem oblíbené cvičení designérů faceliftovaných automobilů a nijak se nezměnil ani nárazník, který samozřejmě může obsahovat i nadále prakticky nosič na kola s názvem FlexFix.
Ani uvnitř není mnoho nového k vidění. Za zmínku snad stojí nový multimediální systém s názvem Touch&Connect s pětipalcovým dotykovým displejem, který si můžete objednat za necelých 20 tisíc korun. K dispozici je navigace pro 28 evropských zemí, rozhraní bluetooth a možnost připojení pro iPod a konektor USB. Mezi netradiční prvky výbavy pak patří například panoramatická střecha nebo vyhřívaný volant, což nebývá v segmentu B úplně běžné.
Spolu s omlazenou tváří se rozšířila paleta barevných odstínů (je jich nyní celkem 15) a nabídku rozšiřují individualizované sportovní varianty, které dělají celou modelovou řadu atraktivnější než kdy jindy. Čtyři výbavy (Essentia, Enjoy, Cosmo a Sport) umožní zákazníkům personalizovat corsu přesně podle svých potřeb, novinkou je pak řada Linea Pack, která navazuje na úspěšné modely Color Line a Color Edition. Ve výbavě má toto provedení 17palcová kola v černé nebo bílé barvě, stejně barevná vnější zpětná zrcátka a pruhy po celé délce. Modely Linea Pack jsou k dispozici ve výbavě Enjoy, Sport a Cosmo.
Opel zvolil pro prezentaci inovované Corsy rakouskou vinařskou oblast Burgenland a spojil ji zároveň s prezentací inovovaného SUV Antara. Proto jsem si vyzkoušel pouze dvě zajímavá provedení malé Corsy. Shodou okolností obě byla poháněna vznětovým motorem, což není v tomto segmentu úplně obvyklé.
Nejdříve jsem usedl do varianty s názvem ecoFlex, kterou poháněl čtyřválcový turbodiesel s filtrem pevných částic o zdvihovém objemu 1,3 litru a výkonu 70 kW. Tento motor má zatím jako jediný v nabídce systém Start/Stop, což oproti předchůdci snížilo normovanou spotřebu o 0,3 litru na 3,5 litru na 100 km, přičemž emise CO2 dosahují hodnoty 94 g/km. Systém vyvinutý Opelem funguje poté, co motor dosáhne pracovní teploty, a musím uznat, že při startování je velmi pohotový a narozdíl od podobných systémů mě jeho činnost nijak zvlášť neobtěžovala. U EcoFlexu dává tento systém jistý smysl a je v rámci celého „balíčku úsporných opatření” servírován jen těm, kteří takto orientované auto chtějí. Opelu ale chce i ostatní Corsy tímto systémem vybavit do konce letošního roku (proč asi...), samozřejmě bez možnosti jej nechtít, nebo jednoduše trvale vypnout.
Narozdíl od standardních dieselových variant, které mají šestistupňové převodovky, disponuje verze ecoFlex pouze pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, což je sice výhodné z hlediska spotřeby, ale akceleraci to pochopitelně příliš neprospívá. Přesto jsem byl příjemně překvapen solidním zátahem malého turbodieselu, který dokázal nastupovat již v nízkých otáčkách. Motor je vybaven turbodmychadlem s měnitelnou geometrií lopatek, což umožňuje dosáhnout největšího točivého momentu 190 Nm již v 1750 ot./min. S motorem ecoFlex zrychlí Corsa z klidu na 100 km/h za 12,3 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 177 km/h.
Po obědě jsem pak přesedl do pětidveřového modelu poháněného „velkým“ turbodieselem 1,7 litru o výkonu 96 kW. Tato corsa mě vrátila do vzpomínek na první generaci Fabie RS. Podvozek malého Opelu je totiž velmi zdatný, řízení překvapivě strmé a přesné a 17palcová kola byla v tomto případě velmi dobrou oporou. U nás bychom na podobných nízkoprofilových pneumatikách pocítili každou nerovnost, jenže hladký asfalt rakouských silniček schopnosti této corsy ještě umocnil. I když spotřebou se verze 1,7 litru ecoFlexu ani nepřiblíží, potěšení z jízdy je zde o řád výše. Obě varianty bohužel patří na samý vrchol nabídky této modelové řady a s ohledem na jejich cenu lze očekávat, že se s nimi na českých silnicích setkáme jen výjimečně.
Pokud nahlédneme do aktuálního ceníku, pak nejlevnější Corsu pořídíte od 199 900 korun. Jedná se samozřejmě o základní třídveřový model Selection poháněný zážehovým tříválcem 1,0 litru o výkonu 45 kW. U nás si mimochodem pětidveřový model, za který si musíte připlatit 15 tisíc korun, nekoupí pouze jeden zákazník z pěti. Optimální variantu představuje dle mého názoru model Enjoy s motorem 1,4 litru (74 kW), který přijde na 274 900 korun. Stejně vybavené provedení ecoFlex pak stojí 341 900 korun.
Opel Corsa je po sérii inovací opět v plné kondici. I když byl tento automobil v polovině 90. let hitem českého trhu, poslední generace u českých řidičů nenašla příliš pochopení a vloni se Corsa nedostala ani do první desítky nejprodávanějších modelů v segmentu B. Příčiny tohoto stavu však nesouvisí s kvalitami automobilu ale spíše se situací kolem automobilky Opel obecně. A ta se mimochodem během posledního roku výrazně změnila k lepšímu, což může prospět i prodejům faceliftované Corsy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 2 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 5 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva